Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: kond243 » 04 lut 2017, 12:29

Cieszy że Kappa zostaje z tobą : ok2 :
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

adrian123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 267
Rejestracja: 28 sty 2015, 8:07
Imię: Adrian
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: adrian123 » 04 lut 2017, 12:39

Jakoś tak dobrze mi się nią wczoraj jeździło :D pomijając fakt że przez ten miesiąc stania to albo pękła sprężyna z przodu bądź coś w tym stylu, bo pokonując próg zwalniający auto wydaje z siebie okropne dźwięki z przedniej części auta. W poniedziałek muszę jechać na jakiś podnośnik i to sprawdzić

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: kond243 » 04 lut 2017, 13:01

Na wybojach też tłucze? Może łącznik stabilizatora z przodu. Peknięta sprężyna obniży jedną stronę auta.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: Maniak » 04 lut 2017, 14:23

Może wylał amorek i nie tłumi progów, na prostym nie czuć wylanego amora, tak u mnie było. : beczy :
Jeśli czegoś będziesz potrzebował, to zawsze można się dogadać. :roll:
Zapraszam do współpracy : ok2 :
Pozdrawiam brać klubowiczów : ok2 :
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: Borek » 04 lut 2017, 15:06

Jak ja miałem zablokowany amortyzator z jednej strony (wbity, latał luźno w sprężynie), to tylko lekko stukał o zwoje przy hamowaniu albo ruszaniu. Poza tym samochód ciut mocniej się bujał, ale na dziurach nic nie tłukło. Ba, na szarpakach odczyty wychodziły na "lekko zużyte" na wszystkich kołach po równo...
Było za to skrzypienie jak się kręciło sterem w miejscu na wciśniętym hamulcu, i to już o dziwo była padnięta poduszka amortyzatora. Innych objawów nie było. :D

A poza tym gratuluję decyzji, też się wahałem po wysypaniu silnika, ale... dalej fruwa.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: marceli » 05 lut 2017, 0:43

Oby fascynacja nie trwała krótko tzn do następnego "potknięcia" ....awarii.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

adrian123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 267
Rejestracja: 28 sty 2015, 8:07
Imię: Adrian
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: adrian123 » 05 lut 2017, 9:25

Na wybojach i przeciętnych polskich dziurawych drogach jest idealna cisza, hałas jest tylko jak wpadnę w jakąś konkret dziurę albo próg. Wydaje mi się że to nie jest dźwięk dobijającego amora.
No ja mam nadzieję że nie będzie żadnej awarii, w końcu to ponoć super mega niezniszczalne jtd, i to z 10 zaworami praktycznie bez ekopierdół nie licząc egru, no się okaże.
Jeszcze dwa pytania mam Panowie :p
1. Po odpaleniu alternator zaczyna ładować dopiero jak się auto przegazuje, a ponoć alternator jest w miarę nowy boschowski, czeka mnie wymiana alternatora czy to jakas pierdoła? Jak się przegazuje to już potem ładuje cały czas dobrze.
2. Spod maski dochodzi dziwny metaliczny dźwięk, po wciśnięciu sprzęgła nic się nie zmienia wiec mam nadzieję że dwumas odpada. Wydaje mi się że to od strony rozrządu. Może tam coś tak metalicznie pukać? Jak się doda troszkę gazu to dźwięk ustaje

ThomasPILA
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 21 lip 2016, 23:24
Lokalizacja: Piła

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: ThomasPILA » 12 lut 2017, 21:05

metaliczne dźwięki mogą pochodzić od koła pasowego wału korbowego - jest wulkanizowane - może guma sparciała albo się wytłukła

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: jasiugm » 12 lut 2017, 21:46

Ten metaliczny dźwięk to pewnie łańcuch pompy oleju. Typowa rzecz w dieslach 2.4. Nic się nie stanie jeśli zostawisz jak jest. Tylko hałasuje :)
Co do alternatora to miałem to samo w mondeo. Uszkodzony regulator lub wiązka do niego. Nie dostaje wzbudzenia i dopiero po przegazowaniu elektronika regulatora podaje impuls do ładowania.
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

Awatar użytkownika
Gruby007
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 246
Rejestracja: 21 sie 2008, 0:00
Imię: Robert
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: Gruby007 » 12 lut 2017, 23:05

Ładowaniem się nie martw, jeżdżę tak 4 lata, w między czasie założony nowy alternator (w starym obudowa pękła) jest bez zmian, po odpaleniu po nocy wskazówka woltomierza dośc powoli się podnosi, po przegazowaniu wskakuje poza 12V a po ok. 30 sekundach słychać taki charakterystyczny dźwięk z silnika, wskazówka lekko zadrży i podświetlenie zaczyna ciut jaśniej świecić i już tak zostaje. Powoli się wzbudza ten alternator. Nie wiem czy tak ma czy nie ale ja już jeżdżę z tym 4 lata i nic się nie dzieje :D
Jest:
-Lancia Kappa 2.4 JTD, 2001. :)

Były:
-Lancia Thema 2.0 i.e ; -Thema 2.0 i.e 16V :( - marnie skończyła.. :(
-VW GOLF MK.II 1.8 GT
-VW Passat B4 TDI
-Ford Galaxy 1.9TDI

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4007
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: volf » 13 lut 2017, 10:35

Normalnie to kontrolka gaśnie zaraz po odpaleniu i nie potrzeba żadnych przygazówek, przynajmniej tak jest przy alternatorze 100A Magneti-marelli.
Ten charakterystyczny dźwięk i podniesienie się napięcia to zapewne wiąże się z wyłączeniem przez przekaźnik świec żarowych (nie mylić z kontrolką-jej zgaśnięcie nie oznacza, że świece już nie grzeją), choć u mnie to następuje chyba wcześniej niż po 30 sekundach.
KAPPA TDS & JTD

adrian123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 267
Rejestracja: 28 sty 2015, 8:07
Imię: Adrian
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: adrian123 » 26 lut 2017, 10:49

No to tak, stuki w zawieszeniu ustały same z siebie ( Lancia to jednak Lancia nawet naprawia się sama :p) alternator sobie odpuściłem, wystarczy dodać gazu po odpaleniu i jest git. Co do tego łańcucha pompy, to dźwięk bardziej pukania czy szumienia? Bo u mnie pukalo a teraz już nie puka tylko szumi. Na bank dźwięk dochodzi od strony rozrządu. Pasek osprzętu nie jest postrzępiony koło pasowe wału wygląda ok. Jeśli to ten łańcuch to jakie koszta? Słyszałem też że tak szumieć może pompa wody, możliwe? Auto ogólnie idzie na sprzedaż bo kolega sprzedaje a4 B5 2.8 quattro i wyjdzie mnie nie dużo drożej niż warta jest kappa, a nie chce sprzedać auta a potem będzie że komuś dziadostwo wcisnąłem.

Awatar użytkownika
Michal198422
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 173
Rejestracja: 13 lip 2010, 2:57
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: Michal198422 » 01 mar 2017, 17:05

Lol.. Kappa coś w sobie ma.. :D Metaliczny dźwięk to może być niemal wszystko ;) Zaczynając od łożysk alternatora, przez rolki rozrządu jak i paska osprzętu (alternatora, wspomagania), przez napinacz i jego rolkę.. Najszybciej sprawdzisz czy coś z rozrządu, czy osprzętu, jak zdejmiesz pasek napędzający alternator.Jeśli pompa oleju hałasuje, to zaraz po odpaleniu jest dźwięk zwykłego klekota, a po pewnym czasie, gdy trochę się olej rozgrzeje, napiernicza jak młockarnia ;) Jakoś nie mam chęci robienia pompy oleju - nie ma gdzie, a cena pompy + robocizna (upierdliwa robota) mnie skutecznie zniechęca:P Alternator być może już się nieco zużył i wypadało by go dać do sprawdzenia, a może zwyczajnie jest np brudny, lub taka jego "uroda" ;) O brudzie piszę, bo mój był tak zasyfiony (i z zewnątrz i wewnątrz - lata robią swoje + wycieki oleju itp), że gdybym taki zobaczył np na szrocie, to bym go ominął szerokim łukiem. A po oczyszczeniu nadal działa i ma się w miarę dobrze (niedługo szczotki i łożyska do zrobienia). W każdym razie szum nietypoty, to na 99% coś na łożysku. Może i dziwne, ale gdybyś nagrał filmik o co chodzi, to trochę łatwiej by było próbować określić, co to ;)
Ostatnio zmieniony 01 mar 2017, 17:09 przez Michal198422, łącznie zmieniany 1 raz.
Kappa SW 2,4 TDS. Brak ECSF, brak nieoczekiwanych CHECKów, brak problemów. Wszystko (prócz klimy) działa:D Więc na pewno coś jest nie tak :|

adrian123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 267
Rejestracja: 28 sty 2015, 8:07
Imię: Adrian
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: adrian123 » 01 mar 2017, 17:08

alternator byl niedawno sprawdzany i jest okej, ładowanie książkowe. A co do filmiku, nagrałem-ale słychać na nim tylko klekot diesla :P a hałasuje cały czas, czy ciepły czy zimny. Wiec rozumiem ze przyczyny szukac musze gdzie indziej? chyba czeka mnie demontaż paska osprzętu i wtedy zobacze czy hałasuje nadal, jeśli tak biore sie za rozrząd. A jak nie to szukam przyczyny w łozyskach i kołach pasowych

Awatar użytkownika
Michal198422
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 173
Rejestracja: 13 lip 2010, 2:57
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

Post autor: Michal198422 » 01 mar 2017, 17:22

To pozostaje Ci ściągnąć pasek osprzętu i na zimnym sprawdzić, czy dźwięk Cię drażniący nadal jest czy nie. Wtedy już masz bardziej określone, gdzie coś niedomaga. Nie słyszałem silnika Twojego samochodu, i nie wypowiem się nic konkretniej w związku z tym ;) Zresztą ja mam TDS znacznie przyjaźniejszy do samodzielnej naprawy :P Ale sąsiad kupił ostatnio 166 z 2,4 JTD i nie powiem, żebym osłupiał z zachwytu, gdy słyszałem jak jego silnik działa.. Być może Ci się WYDAJE, a być może coś się kończy ;pp Forum to jak wiadomo jedynie wskazówka i to z odległości ;)
Kappa SW 2,4 TDS. Brak ECSF, brak nieoczekiwanych CHECKów, brak problemów. Wszystko (prócz klimy) działa:D Więc na pewno coś jest nie tak :|

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”