Kappa 2.0 20v - dolot
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 19 wrz 2016, 21:15
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Kappa 2.0 20v - dolot
Cześć wam forumowicze
Pojawił się mały(?) problem. Kappa dzisiaj dała mi strzał z wydechu, dość potężny (podejrzewam, że to przez przytrzymanie jej dłużej na dwójce na niedogrzanym silniku, ale nie w tym rzecz). Silnik zaczął mi inaczej warczeć (tu się już pojawiły myśli samobójcze, że po raz 4 w przeciągu 7 miesięcy będę musiał spawać wydech) i lancia mnie zaskoczyła czymś zupełnie nowym. Stało się to co poniżej:
Ogólnie chciałbym się dowiedzieć, jak brzmi fachowa nazwa tej części. Klejone to było jeszcze przez poprzedniego właściciela, dość solidnym klejem (sprawdzałem wytrzymałość), ale przez ostatnie mrozy musiało mu się trochę na tej wytrzymałości stracić.
No i drugie pytanie: W planach mam również wymianę filtru powietrza i czy nie byłoby lepszym rozwiązaniem w miejscu uszkodzonej części ze zdjęcia zamontowanie filtra stożkowego? Jak by to mogło ew. wpłynąć na pracę silnika?
Pojawił się mały(?) problem. Kappa dzisiaj dała mi strzał z wydechu, dość potężny (podejrzewam, że to przez przytrzymanie jej dłużej na dwójce na niedogrzanym silniku, ale nie w tym rzecz). Silnik zaczął mi inaczej warczeć (tu się już pojawiły myśli samobójcze, że po raz 4 w przeciągu 7 miesięcy będę musiał spawać wydech) i lancia mnie zaskoczyła czymś zupełnie nowym. Stało się to co poniżej:
Ogólnie chciałbym się dowiedzieć, jak brzmi fachowa nazwa tej części. Klejone to było jeszcze przez poprzedniego właściciela, dość solidnym klejem (sprawdzałem wytrzymałość), ale przez ostatnie mrozy musiało mu się trochę na tej wytrzymałości stracić.
No i drugie pytanie: W planach mam również wymianę filtru powietrza i czy nie byłoby lepszym rozwiązaniem w miejscu uszkodzonej części ze zdjęcia zamontowanie filtra stożkowego? Jak by to mogło ew. wpłynąć na pracę silnika?
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 2.0 20V - Dolot
Rezonator, się to wabi. Stożek to raczej niżej przed przepływką na dole w puchę, tylko po co wydziwiać
Mam oryginał, mogę się podzielić, sprzedać
Pozdrawiam brać klubowiczów
Mam oryginał, mogę się podzielić, sprzedać
Pozdrawiam brać klubowiczów
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 19 wrz 2016, 21:15
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Kappa 2.0 20V - Dolot
Połatałem ostatnio wycieki i mam zamiar (jak się ociepli) przysiąść i poczyścić trochę pod maską. Dodać trochę estetyki odnoszę wrażenie, że stożek by po prostu ładniej się tam wpasował - stąd TO pytanie.
Re: Kappa 2.0 20v - dolot
Co tu ma estetyka do rzeczy, jeżeli i tak musisz filtr schować w obudowie? Jeżeli wywalisz całą oryginalną puszkę i zwyczajnie pod przepływką dokręcisz filtr stożkowy, to oprócz "ładnego wyglądu" (bo nic tak nie kłuje w oczy jak piękny nowy element skręcony ze starymi, zakurzonymi) dorobisz się gorszych osiągów.
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa 2.0 20v - dolot
Filtr nie może być zamontowany przed przepływomierzem gdyż nie bedzie miał możliwości pracować.
We Wroclawiu utworzylem mały klub kappy można poznać nas po rejestracjach wszystkie zaczynaja sie DW 222 mam tez duzo czesci lanci... Tel.691-771-549 A teraz do stadka dołączy Thesis 2.4 jtd mojej żonki DW 898
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 2.0 20v - dolot
W tym przypadku za przepływką nie przed
Musi być montowany przed
Pozdrawiam brać klubowiczów
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Re: Kappa 2.0 20v - dolot
Rozwiniesz myśl? Bo moim zdaniem jest to idywidualna sprawa dla kazdej jednostki a coś czuje ze nikt tu porzadnych testow na hamowni nie przeprowaszal z Kappą i przynajmniej dwoma rodzajami filtrow w roli głównej
Facio - w ktorym aucie z ciekawosci zapytam widziałeś przeplywomierz zamontowany przed filtrem powietrza ?
Re: Kappa 2.0 20v - dolot
Też się nad tym zastanawiam...
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Kappa 2.0 20v - dolot
Kolejność -filtr powietrza, przepływomierz ,kolektor ,taka musi być kolejność, a tam kolega napisał że chciał zamontować filtr powietrza w miejsce rury dolotowej do kolektora .
We Wroclawiu utworzylem mały klub kappy można poznać nas po rejestracjach wszystkie zaczynaja sie DW 222 mam tez duzo czesci lanci... Tel.691-771-549 A teraz do stadka dołączy Thesis 2.4 jtd mojej żonki DW 898
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 19 wrz 2016, 21:15
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Kappa 2.0 20v - dolot
Przepływomierz mam zaraz za tym uszkodzonym rezonatorem, więc tu nie było by problemów.
Maniak - o ten rezonator odezwę się pod koniec miesiąca (tak mi wypłata przyjdzie). Tymczasem, żeby nie syfić układu brudnym powietrzem, ktoś poleci jakiś porządny klej którym w domowych warunkach będę mógł to posklejać?
Maniak - o ten rezonator odezwę się pod koniec miesiąca (tak mi wypłata przyjdzie). Tymczasem, żeby nie syfić układu brudnym powietrzem, ktoś poleci jakiś porządny klej którym w domowych warunkach będę mógł to posklejać?
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11944
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa 2.0 20v - dolot
U nas "na wschodzie" mówi się akumulator powietrza.Maniak pisze:Ogólnie chciałbym się dowiedzieć, jak brzmi fachowa nazwa tej części.
Poza testami drogowymi zapewne nikt, aczkolwiek wszyscy właściciele stożków, których pytałem w wrażenia z jazdy wskazują na spadek osiągów w dolnym zakresie obrotów i poprawę w górnych.Tofik pisze:Rozwiniesz myśl? Bo moim zdaniem jest to idywidualna sprawa dla kazdej jednostki a coś czuje ze nikt tu porzadnych testow na hamowni nie przeprowaszal z Kappą i przynajmniej dwoma rodzajami filtrow w roli głównej
Re: Kappa 2.0 20v - dolot
Możesz ten tłumik szmerów czasowo zastąpić rurą pcw tylko średnica żeby była podobna.
We Wroclawiu utworzylem mały klub kappy można poznać nas po rejestracjach wszystkie zaczynaja sie DW 222 mam tez duzo czesci lanci... Tel.691-771-549 A teraz do stadka dołączy Thesis 2.4 jtd mojej żonki DW 898
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 2.0 20v - dolot
Żeby nie łapało syfu to proponuję zamontować rurę pcv i nie bawić się w klejenie.Gibson62 pisze: ↑13 sty 2017, 16:23 Przepływomierz mam zaraz za tym uszkodzonym rezonatorem, więc tu nie było by problemów.
Maniak - o ten rezonator odezwę się pod koniec miesiąca (tak mi wypłata przyjdzie). Tymczasem, żeby nie syfić układu brudnym powietrzem, ktoś poleci jakiś porządny klej którym w domowych warunkach będę mógł to posklejać?
A przepływka cała jest po takim pierdut
Pozdrawiam brać klubowiczów
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Re: Kappa 2.0 20v - dolot
Śmieszna nazwa z tym "akumulatorem" powietrza, bo jak niby ta część ma akumulowac czyli, gromadzić/przechowywać powietrze ? Zupelnie nietrafione nazewnictwo ale co poradzić niektorzy zakladaja ogrzewanie postojowe "dewasto" inni oslone przegubu "marżete"topcio pisze: ↑13 sty 2017, 16:40U nas "na wschodzie" mówi się akumulator powietrza.Maniak pisze:Ogólnie chciałbym się dowiedzieć, jak brzmi fachowa nazwa tej części.
Poza testami drogowymi zapewne nikt, aczkolwiek wszyscy właściciele stożków, których pytałem w wrażenia z jazdy wskazują na spadek osiągów w dolnym zakresie obrotów i poprawę w górnych.Tofik pisze:Rozwiniesz myśl? Bo moim zdaniem jest to idywidualna sprawa dla kazdej jednostki a coś czuje ze nikt tu porzadnych testow na hamowni nie przeprowaszal z Kappą i przynajmniej dwoma rodzajami filtrow w roli głównej
Co do stożka, to wlasnie mozna sobie tak gdybać bez przeprowadzenia pomiarow przed i po. Z doświadczenia wiem ze do Hondy wstawisz zamiast oryginalnego dolotu kawałki rurki i kolanek kanalizacyjnych z Castoramy za 20zl i byle stożek i dostajesz kilka ekstra KM i to czasem niemało bo i zdarzaly sie przypadki ze i dyszka wpadla. Kiedys kolega spedzil pol dnia na testach na hamowni filtrow do swojego Mitsubishi. Odniesieniem byl wynik na seryjnym papierzaku. Po zastosowaniu sportowej wkladki K&N moc wzrosla niewiele chyba z 1-2 KM, na stożku nie zmienila sia a na na gabce ITG wzroslo chyba z tego co pamiętam o 3-4KM. Także co silnik to inne wyniki moim zdaniem, znam jednostki w ktorych wrecz nie należy modyfikować seryjnych odlotów bo bez odpowiedniej wiedzy to sie raczej pogorszy niz poprawi.
Maniak dobrze mowi, wywal ten rezonator wstaw kawalek rury w jego miejsce, nie sądzę żebyś odczuł jego brak
- Johnny
- Forumowicz/ka
- Posty: 1602
- Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Re: Kappa 2.0 20v - dolot
Na zwykłej rurze będzie fajny bulgot
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO