Kappa 2.0 20v 146KM - nie odpala

Awatar użytkownika
Drac
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 47
Rejestracja: 26 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Wałcz

Kappa 2.0 20v 146KM - nie odpala

Post autor: Drac » 26 sty 2017, 20:30

Witam

Jestem posiadaczem Lucynki z silnikiem 2.0 20v 146 KM, silnik 838A1 rocznik 1995.
A teraz do rzeczy:
- auto jeździło do wczoraj, zgasiłem już nie odpaliła,
- poczytałem trochę na forum i potrzebowałbym kilku informacji.

- kiedy powinno pojawić się napięcie na wtyczce pompy paliwa? (po uruchomieniu rozrusznika czy po przekręceniu kluczyka?)
- który dokładnie przekaźnik na podszybiu jest tym od pompy?


Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa 2.0 146KM - nie odpala

Post autor: Maniak » 26 sty 2017, 20:46

Po przekręceniu kluczyka.
Zaobserwuj czy podczas odpalania wskazówka obrotomierza się podnosi.
A jeszcze zerknij na bezpieczniki pod kierownicą.
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
Drac
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 47
Rejestracja: 26 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Wałcz

Re: Kappa 2.0 146KM - nie odpala

Post autor: Drac » 26 sty 2017, 21:42

Maniak pisze: 26 sty 2017, 20:46 Po przekręceniu kluczyka.
Zaobserwòj czy podczas odpalania wskazówka obrotomierza się podnosi.
A jescze zerknij na bezpieczniki pod kierownicą.
Mierzyłem na kostce przy pompie, nie ma napięcia. Sprawdzałem bezpiecznik opisany jako fuel pump, bezpiecznik cały, prądu na bezpieczniku brak.

Potrzebowałbym jeszcze wiedzieć który przekaźnik powinienem sprawdzić.

...i gdzie szukać dalej?

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Kappa 2.0 146KM - nie odpala

Post autor: jasiugm » 26 sty 2017, 23:16

Czy po przekręceniu kluczyka gaśnie Ci dioda od immo (ta między nawiewami)?
Jeśli świeci to jest problem z immobilizerem.
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1602
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Kappa 2.0 146KM - nie odpala

Post autor: Johnny » 27 sty 2017, 3:30

Jak stoisz od przodu auta to masz po prawej stronie dwa duże przekaźniki bodajże żółte, ten pierwszy z prawej jest od rozrusznika i czegoś tam jeszcze a ten drugi od prawej jest od pompy tam są dwa duże reszta mała...
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
Drac
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 47
Rejestracja: 26 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Wałcz

Re: Kappa 2.0 146KM - nie odpala

Post autor: Drac » 27 sty 2017, 14:08

jasiugm pisze: 26 sty 2017, 23:16 Czy po przekręceniu kluczyka gaśnie Ci dioda od immo (ta między nawiewami)?
Jeśli świeci to jest problem z immobilizerem.
U mnie immo jest odłączone całkowicie.

Awatar użytkownika
Drac
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 47
Rejestracja: 26 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Wałcz

Re: Kappa 2.0 146KM - nie odpala

Post autor: Drac » 27 sty 2017, 14:11

Johnny pisze: 27 sty 2017, 3:30 Jak stoisz od przodu auta to masz po prawej stronie dwa duże przekaźniki bodajże żółte, ten pierwszy z prawej jest od rozrusznika i czegoś tam jeszcze a ten drugi od prawej jest od pompy tam są dwa duże reszta mała...
Rozumiem że cały czas mówimy o przekaźnikach przy filtrze przeciwpyłowym na podszybiu? :)

Jeżeli tak to ja tam mam 4 przekaźniki, żółty jest tylko jeden(pierwszy od prawej), pozostałe 3 to przekaźniki BOSCH w aluminiowej obudowie.

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa 2.0 146KM - nie odpala

Post autor: Maniak » 27 sty 2017, 14:33

Drac pisze: 26 sty 2017, 21:42
Maniak pisze: 26 sty 2017, 20:46 Po przekręceniu kluczyka.
Zaobserwòj czy podczas odpalania wskazówka obrotomierza się podnosi.
A jescze zerknij na bezpieczniki pod kierownicą.
Mierzyłem na kostce przy pompie, nie ma napięcia. Sprawdzałem bezpiecznik opisany jako fuel pump, bezpiecznik cały, prądu na bezpieczniku brak.

Potrzebowałbym jeszcze wiedzieć który przekaźnik powinienem sprawdzić.

...i gdzie szukać dalej?
Nie odpowiedziałeś na pytanie o wskazówkę obrotomierza. To jak podnosi sięczy nie :?:
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
Drac
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 47
Rejestracja: 26 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Wałcz

Re: Kappa 2.0 146KM - nie odpala

Post autor: Drac » 27 sty 2017, 14:47

Maniak pisze: 27 sty 2017, 14:33
Drac pisze: 26 sty 2017, 21:42
Maniak pisze: 26 sty 2017, 20:46 Po przekręceniu kluczyka.
Zaobserwòj czy podczas odpalania wskazówka obrotomierza się podnosi.
A jescze zerknij na bezpieczniki pod kierownicą.
Mierzyłem na kostce przy pompie, nie ma napięcia. Sprawdzałem bezpiecznik opisany jako fuel pump, bezpiecznik cały, prądu na bezpieczniku brak.

Potrzebowałbym jeszcze wiedzieć który przekaźnik powinienem sprawdzić.

...i gdzie szukać dalej?
Nie odpowiedziałeś na pytanie o wskazówkę obrotomierza. To jak podnosi sięczy nie :?:

Wrócę do domu to sprawdzę ;)

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1602
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Kappa 2.0 146KM - nie odpala

Post autor: Johnny » 27 sty 2017, 15:01

Drac pisze: 27 sty 2017, 14:11
Johnny pisze: 27 sty 2017, 3:30 Jak stoisz od przodu auta to masz po prawej stronie dwa duże przekaźniki bodajże żółte, ten pierwszy z prawej jest od rozrusznika i czegoś tam jeszcze a ten drugi od prawej jest od pompy tam są dwa duże reszta mała...
Rozumiem że cały czas mówimy o przekaźnikach przy filtrze przeciwpyłowym na podszybiu? :)

Jeżeli tak to ja tam mam 4 przekaźniki, żółty jest tylko jeden(pierwszy od prawej), pozostałe 3 to przekaźniki BOSCH w aluminiowej obudowie.
Tak o tym mówimy... U mnie były dwa....
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 2.0 20v 146KM - nie odpala

Post autor: kond243 » 28 sty 2017, 6:11

Jest też pewna wtyczka gdzie kabelki zasilania pompy są łączone. Znajduje się ona obok zbiornika na płyn wspomagania. Tylko głębiej trzeba sięgnąć. Lubią się tam za zielenić piny we wtyczce. Ale pierwsze sprawdź przekaźnik. Spróbuj go zawrzeć. Jeśli pompa odpowie to może być brak sterowania z ECU.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Drac
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 47
Rejestracja: 26 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Wałcz

Re: Kappa 2.0 20v 146KM - nie odpala

Post autor: Drac » 28 sty 2017, 15:05

Witam ponownie.

Ostateczna diagnoza: uwalona pompa paliwa :)

kilka spostrzeżeń:

- po zdjęciu osłony przekaźnika przekręciłem kluczyk i obserwowałem co się dzieje, okazało się że samo przekręcenie kluczy zwiera przekaźnik tylko na sekundę. Potem jest rozwarcie, dopiero przekręcenie kluczyka do pozycji kiedy uruchamia się rozrusznik powoduje stałe zwarcie przekaźnika.
- okazało się że żeby sprawdzić przejście nie ma potrzeby przekręcać kluczyka gdyż na przekaźnik cały czas podawany jest prąd z aku, wystarczy zewrzeć przekaźnik(w moim przypadku było łatwo bo miałem zdjętą osłonę przekaźnika).

Dziękuje Panowie i Panie(jeżeli takowe bały udział w dyskusji :) ) za wsparcie.

I teraz kolejna pytanie, czy istnieje jakiś zamiennik do tej pompy w rozsądnej cenie?

Awatar użytkownika
Drac
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 47
Rejestracja: 26 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Wałcz

Re: Kappa 2.0 20v 146KM - nie odpala

Post autor: Drac » 28 sty 2017, 15:07

kond243 pisze: 28 sty 2017, 6:11 Jest też pewna wtyczka gdzie kabelki zasilania pompy są łączone. Znajduje się ona obok zbiornika na płyn wspomagania. Tylko głębiej trzeba sięgnąć. Lubią się tam za zielenić piny we wtyczce. Ale pierwsze sprawdź przekaźnik. Spróbuj go zawrzeć. Jeśli pompa odpowie to może być brak sterowania z ECU.
U mnie ta kostka jest bliżej przekaźników aniżeli pojemnika z płynem wspomagania, musiałem odkręcić kilka śrub trzymających plastikową osłonę podszybia. Sama kostka w stanie idealnym, styki czyste, uszczelka cała.

AUFER
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2661
Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA

Re: Kappa 2.0 20v 146KM - nie odpala

Post autor: AUFER » 28 sty 2017, 15:14

Kolega Maniak zapewne dokładnie napiszę co ma Ci do zaproponowania za kwotę jaką Ci podałem ;-)
Ponoć to nie sama pompa tylko z koszem
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG

BYŁO:
Kilka ;) x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS

Awatar użytkownika
Drac
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 47
Rejestracja: 26 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Wałcz

Re: Kappa 2.0 20v 146KM - nie odpala

Post autor: Drac » 28 sty 2017, 16:22

AUFER pisze: 28 sty 2017, 15:14 Kolega Maniak zapewne dokładnie napiszę co ma Ci do zaproponowania za kwotę jaką Ci podałem ;-)
Ponoć to nie sama pompa tylko z koszem
Hej Arturo :)

Masz całkiem ładny licznik postów:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”