Kappa 2.0 20v 146KM - nie odpala
Kappa 2.0 20v 146KM - nie odpala
Witam
Jestem posiadaczem Lucynki z silnikiem 2.0 20v 146 KM, silnik 838A1 rocznik 1995.
A teraz do rzeczy:
- auto jeździło do wczoraj, zgasiłem już nie odpaliła,
- poczytałem trochę na forum i potrzebowałbym kilku informacji.
- kiedy powinno pojawić się napięcie na wtyczce pompy paliwa? (po uruchomieniu rozrusznika czy po przekręceniu kluczyka?)
- który dokładnie przekaźnik na podszybiu jest tym od pompy?
Pozdrawiam
Jestem posiadaczem Lucynki z silnikiem 2.0 20v 146 KM, silnik 838A1 rocznik 1995.
A teraz do rzeczy:
- auto jeździło do wczoraj, zgasiłem już nie odpaliła,
- poczytałem trochę na forum i potrzebowałbym kilku informacji.
- kiedy powinno pojawić się napięcie na wtyczce pompy paliwa? (po uruchomieniu rozrusznika czy po przekręceniu kluczyka?)
- który dokładnie przekaźnik na podszybiu jest tym od pompy?
Pozdrawiam
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 2.0 146KM - nie odpala
Po przekręceniu kluczyka.
Zaobserwuj czy podczas odpalania wskazówka obrotomierza się podnosi.
A jeszcze zerknij na bezpieczniki pod kierownicą.
Zaobserwuj czy podczas odpalania wskazówka obrotomierza się podnosi.
A jeszcze zerknij na bezpieczniki pod kierownicą.
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Re: Kappa 2.0 146KM - nie odpala
Mierzyłem na kostce przy pompie, nie ma napięcia. Sprawdzałem bezpiecznik opisany jako fuel pump, bezpiecznik cały, prądu na bezpieczniku brak.
Potrzebowałbym jeszcze wiedzieć który przekaźnik powinienem sprawdzić.
...i gdzie szukać dalej?
- jasiugm
- Forumowicz/ka
- Posty: 372
- Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Kappa 2.0 146KM - nie odpala
Czy po przekręceniu kluczyka gaśnie Ci dioda od immo (ta między nawiewami)?
Jeśli świeci to jest problem z immobilizerem.
Jeśli świeci to jest problem z immobilizerem.
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V
Y 1.2 8V
- Johnny
- Forumowicz/ka
- Posty: 1602
- Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Re: Kappa 2.0 146KM - nie odpala
Jak stoisz od przodu auta to masz po prawej stronie dwa duże przekaźniki bodajże żółte, ten pierwszy z prawej jest od rozrusznika i czegoś tam jeszcze a ten drugi od prawej jest od pompy tam są dwa duże reszta mała...
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Re: Kappa 2.0 146KM - nie odpala
Rozumiem że cały czas mówimy o przekaźnikach przy filtrze przeciwpyłowym na podszybiu?
Jeżeli tak to ja tam mam 4 przekaźniki, żółty jest tylko jeden(pierwszy od prawej), pozostałe 3 to przekaźniki BOSCH w aluminiowej obudowie.
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 2.0 146KM - nie odpala
Nie odpowiedziałeś na pytanie o wskazówkę obrotomierza. To jak podnosi sięczy nie
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Re: Kappa 2.0 146KM - nie odpala
Maniak pisze: ↑27 sty 2017, 14:33Nie odpowiedziałeś na pytanie o wskazówkę obrotomierza. To jak podnosi sięczy nie
Wrócę do domu to sprawdzę
- Johnny
- Forumowicz/ka
- Posty: 1602
- Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Re: Kappa 2.0 146KM - nie odpala
Tak o tym mówimy... U mnie były dwa....
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.0 20v 146KM - nie odpala
Jest też pewna wtyczka gdzie kabelki zasilania pompy są łączone. Znajduje się ona obok zbiornika na płyn wspomagania. Tylko głębiej trzeba sięgnąć. Lubią się tam za zielenić piny we wtyczce. Ale pierwsze sprawdź przekaźnik. Spróbuj go zawrzeć. Jeśli pompa odpowie to może być brak sterowania z ECU.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Kappa 2.0 20v 146KM - nie odpala
Witam ponownie.
Ostateczna diagnoza: uwalona pompa paliwa
kilka spostrzeżeń:
- po zdjęciu osłony przekaźnika przekręciłem kluczyk i obserwowałem co się dzieje, okazało się że samo przekręcenie kluczy zwiera przekaźnik tylko na sekundę. Potem jest rozwarcie, dopiero przekręcenie kluczyka do pozycji kiedy uruchamia się rozrusznik powoduje stałe zwarcie przekaźnika.
- okazało się że żeby sprawdzić przejście nie ma potrzeby przekręcać kluczyka gdyż na przekaźnik cały czas podawany jest prąd z aku, wystarczy zewrzeć przekaźnik(w moim przypadku było łatwo bo miałem zdjętą osłonę przekaźnika).
Dziękuje Panowie i Panie(jeżeli takowe bały udział w dyskusji ) za wsparcie.
I teraz kolejna pytanie, czy istnieje jakiś zamiennik do tej pompy w rozsądnej cenie?
Ostateczna diagnoza: uwalona pompa paliwa
kilka spostrzeżeń:
- po zdjęciu osłony przekaźnika przekręciłem kluczyk i obserwowałem co się dzieje, okazało się że samo przekręcenie kluczy zwiera przekaźnik tylko na sekundę. Potem jest rozwarcie, dopiero przekręcenie kluczyka do pozycji kiedy uruchamia się rozrusznik powoduje stałe zwarcie przekaźnika.
- okazało się że żeby sprawdzić przejście nie ma potrzeby przekręcać kluczyka gdyż na przekaźnik cały czas podawany jest prąd z aku, wystarczy zewrzeć przekaźnik(w moim przypadku było łatwo bo miałem zdjętą osłonę przekaźnika).
Dziękuje Panowie i Panie(jeżeli takowe bały udział w dyskusji ) za wsparcie.
I teraz kolejna pytanie, czy istnieje jakiś zamiennik do tej pompy w rozsądnej cenie?
Re: Kappa 2.0 20v 146KM - nie odpala
U mnie ta kostka jest bliżej przekaźników aniżeli pojemnika z płynem wspomagania, musiałem odkręcić kilka śrub trzymających plastikową osłonę podszybia. Sama kostka w stanie idealnym, styki czyste, uszczelka cała.kond243 pisze: ↑28 sty 2017, 6:11 Jest też pewna wtyczka gdzie kabelki zasilania pompy są łączone. Znajduje się ona obok zbiornika na płyn wspomagania. Tylko głębiej trzeba sięgnąć. Lubią się tam za zielenić piny we wtyczce. Ale pierwsze sprawdź przekaźnik. Spróbuj go zawrzeć. Jeśli pompa odpowie to może być brak sterowania z ECU.
-
- Klubowicz
- Posty: 2661
- Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Re: Kappa 2.0 20v 146KM - nie odpala
Kolega Maniak zapewne dokładnie napiszę co ma Ci do zaproponowania za kwotę jaką Ci podałem
Ponoć to nie sama pompa tylko z koszem
Ponoć to nie sama pompa tylko z koszem
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS