Kappa 2.4 JTD - głośna praca silnika po wymianie uszczelki, miski i oleju
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 08 lut 2017, 6:44
- Imię: Wika
Kappa 2.4 JTD - głośna praca silnika po wymianie uszczelki, miski i oleju
Witam,
Proszę o pomoc, ponieważ już mi ręce opadają. Moja kappa miała wymienianą uszczelkę od miski olejowej i przy okazji wymieniany olej i filtr. Nie wiem jak wygląda ingerencja mechaniczna podczas takiej wymiany, ale po odebraniu auta zauważyłam, że silniki masakrycznie głośno chodzi, niczym jakiś stary traktor. Mechanik upiera się, że tak chodził wcześniej, a jest to absolutne kłamstwo, ponieważ wcześniej w środku było całkiem cicho. Na dzień dzisiejszy w środku samochodu jest tak głośno, że nie da się wytrzymać. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć co mogło spowodować takie objawy? Mechanik twierdzi, że auto zalane jest dobrym olejem itd. To od czego w jeden dzień silnik zaczął tak głośno pracować, czy przy wymianie uszczelki od tej miski olejowej mogło się coś poluzować?
Boję się, że jak pojadę do innego mechanika, to mi zacznie wymyślać nie wiadomo jakie naprawy, no bo baba się przecież nie zna na niczym...
Proszę o pomoc, ponieważ już mi ręce opadają. Moja kappa miała wymienianą uszczelkę od miski olejowej i przy okazji wymieniany olej i filtr. Nie wiem jak wygląda ingerencja mechaniczna podczas takiej wymiany, ale po odebraniu auta zauważyłam, że silniki masakrycznie głośno chodzi, niczym jakiś stary traktor. Mechanik upiera się, że tak chodził wcześniej, a jest to absolutne kłamstwo, ponieważ wcześniej w środku było całkiem cicho. Na dzień dzisiejszy w środku samochodu jest tak głośno, że nie da się wytrzymać. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć co mogło spowodować takie objawy? Mechanik twierdzi, że auto zalane jest dobrym olejem itd. To od czego w jeden dzień silnik zaczął tak głośno pracować, czy przy wymianie uszczelki od tej miski olejowej mogło się coś poluzować?
Boję się, że jak pojadę do innego mechanika, to mi zacznie wymyślać nie wiadomo jakie naprawy, no bo baba się przecież nie zna na niczym...
- jasiugm
- Forumowicz/ka
- Posty: 372
- Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Kappa 2.4 jtd głośna praca silnika po wymianie uszczelki miski i oleju
W kappie nie ma typowej uszczelki miski. Jest ona uszczelniana na uszczelkę w płynie. Może mechanik dał za dużo, spłynęło do miski i zatkał się smok. Głośna praca to mogą być popychacze bez oleju lub nawet panewka.
EDIT:
A może wydech pierdzi? Do wymiany miski trzeba odkręcić rurę od kolektora.
EDIT:
A może wydech pierdzi? Do wymiany miski trzeba odkręcić rurę od kolektora.
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V
Y 1.2 8V
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 08 lut 2017, 6:44
- Imię: Wika
Re: Kappa 2.4 jtd głośna praca silnika po wymianie uszczelki miski i oleju
A jakie są konsekwencje takiego zatkania? Trudno to usunąć?jasiugm pisze: Może mechanik dał za dużo, spłynęło do miski i zatkał się smok.
Pojadę jeszcze do innego mechanika na konsultację, więc będę pamiętać o tej rurze.
Dzięki wielkie za pomoc;)
- jasiugm
- Forumowicz/ka
- Posty: 372
- Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Kappa 2.4 jtd głośna praca silnika po wymianie uszczelki miski i oleju
Zatkanie smoka to śmierć dla silnika. Brak oleju.
Sprawdź czy ten hałas to właśnie nie wydech. Zajrzyj pod auto i zobacz czy nic nie pierdzi
Sprawdź czy ten hałas to właśnie nie wydech. Zajrzyj pod auto i zobacz czy nic nie pierdzi
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V
Y 1.2 8V
Re: Kappa 2.4 jtd głośna praca silnika po wymianie uszczelki miski i oleju
Ogólnie to bez wyciągania silnika nie jest łatwo wydobyć miskę, trzeba sposobem smok odkręcać itp.
Jak mechanik robił to pierwszy raz to faktycznie mógł coś s...ić
Jedź do innego (dobrego) mechanika to po dźwięku pozna co może być nie tak, dla spokoju pomiar ciśnienia oleju zegarem...
Jak mechanik robił to pierwszy raz to faktycznie mógł coś s...ić
Jedź do innego (dobrego) mechanika to po dźwięku pozna co może być nie tak, dla spokoju pomiar ciśnienia oleju zegarem...
KAPPA TDS & JTD
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Kappa 2.4 jtd głośna praca silnika po wymianie uszczelki miski i oleju
Jak spaprał smok, to ja za daleko bym tym autem nie jechał.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Re: Kappa 2.4 jtd głośna praca silnika po wymianie uszczelki miski i oleju
Jak faktycznie wali to i tak już "po zawodach"
KAPPA TDS & JTD
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa 2.4 jtd głośna praca silnika po wymianie uszczelki miski i oleju
Napisz może skąd jesteś to może by ktoś kumaty z forum do Ciebie podjechał zerknąć
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 08 lut 2017, 6:44
- Imię: Wika
Re: Kappa 2.4 jtd głośna praca silnika po wymianie uszczelki miski i oleju
Byłam u mechanika, który robił auto wczoraj i pojechałam do innego, gdzie auto dzisiaj zostawiłam. Okazało się, że to nie była wymiana uszczelki pod miską, tylko tej od górnej pokrywy silnika. To prawdopodobnie moja ignorancja wprowadziła mnie w błąd i przy okazji ja wprowadziłam w błąd Was, za co przepraszam. Dalej nie wiadomo dlaczego auto tak głośno chodzi. Panowie w warsztacie mają to porozkręcać i zobaczyć. Ogólnie powiedzieli, że właściwa wymiana tej uszczelki nie powinna spowodować wystąpienia takich hałasów. Mechanik, który robił auto w żywe oczy mi wmawia, że ono już tak wcześniej chodziło, co jest nieprawdą. Dodatkowo już coś wspomina o świadkach, którzy potwierdzą, że auto przed wymianą tak głośno działało... Ja mam świadków, że działało normalnie, jedynie trochę z niego ciekło i tyle. Zobaczę co mi powiedzą Ci drudzy mechanicy. Stukot dochodzi ze środka silnika, a także od strony rozrządu, hałas jest masakryczny, jak walenie metalową łychą po garach.
Dodatkowo jak jechałam, to miałam dziwne wrażenie, że wciskając sprzęgło, silnik jeszcze przez chwile nie wchodzi na luz. Mam nadzieję, że da się to wszystko jakoś zrobić, bo w zeszłym roku regenerowałam turbinę i zmieniałam rozrząd, a wiec szkoda tych dwóch tysięcy.
Dodatkowo jak jechałam, to miałam dziwne wrażenie, że wciskając sprzęgło, silnik jeszcze przez chwile nie wchodzi na luz. Mam nadzieję, że da się to wszystko jakoś zrobić, bo w zeszłym roku regenerowałam turbinę i zmieniałam rozrząd, a wiec szkoda tych dwóch tysięcy.