Kappa 2.4 JTD - głośna praca silnika po wymianie uszczelki, miski i oleju

Lanciakappa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 08 lut 2017, 6:44
Imię: Wika

Kappa 2.4 JTD - głośna praca silnika po wymianie uszczelki, miski i oleju

Post autor: Lanciakappa » 08 lut 2017, 6:58

Witam,
Proszę o pomoc, ponieważ już mi ręce opadają. Moja kappa miała wymienianą uszczelkę od miski olejowej i przy okazji wymieniany olej i filtr. Nie wiem jak wygląda ingerencja mechaniczna podczas takiej wymiany, ale po odebraniu auta zauważyłam, że silniki masakrycznie głośno chodzi, niczym jakiś stary traktor. Mechanik upiera się, że tak chodził wcześniej, a jest to absolutne kłamstwo, ponieważ wcześniej w środku było całkiem cicho. Na dzień dzisiejszy w środku samochodu jest tak głośno, że nie da się wytrzymać. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć co mogło spowodować takie objawy? Mechanik twierdzi, że auto zalane jest dobrym olejem itd. To od czego w jeden dzień silnik zaczął tak głośno pracować, czy przy wymianie uszczelki od tej miski olejowej mogło się coś poluzować?
Boję się, że jak pojadę do innego mechanika, to mi zacznie wymyślać nie wiadomo jakie naprawy, no bo baba się przecież nie zna na niczym...

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Kappa 2.4 jtd głośna praca silnika po wymianie uszczelki miski i oleju

Post autor: jasiugm » 08 lut 2017, 7:29

W kappie nie ma typowej uszczelki miski. Jest ona uszczelniana na uszczelkę w płynie. Może mechanik dał za dużo, spłynęło do miski i zatkał się smok. Głośna praca to mogą być popychacze bez oleju lub nawet panewka.

EDIT:
A może wydech pierdzi? Do wymiany miski trzeba odkręcić rurę od kolektora.
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

Lanciakappa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 08 lut 2017, 6:44
Imię: Wika

Re: Kappa 2.4 jtd głośna praca silnika po wymianie uszczelki miski i oleju

Post autor: Lanciakappa » 08 lut 2017, 8:08

jasiugm pisze: Może mechanik dał za dużo, spłynęło do miski i zatkał się smok.
A jakie są konsekwencje takiego zatkania? Trudno to usunąć?

Pojadę jeszcze do innego mechanika na konsultację, więc będę pamiętać o tej rurze.
Dzięki wielkie za pomoc;)

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Kappa 2.4 jtd głośna praca silnika po wymianie uszczelki miski i oleju

Post autor: jasiugm » 08 lut 2017, 9:20

Zatkanie smoka to śmierć dla silnika. Brak oleju.

Sprawdź czy ten hałas to właśnie nie wydech. Zajrzyj pod auto i zobacz czy nic nie pierdzi :)
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3997
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 jtd głośna praca silnika po wymianie uszczelki miski i oleju

Post autor: volf » 08 lut 2017, 10:21

Ogólnie to bez wyciągania silnika nie jest łatwo wydobyć miskę, trzeba sposobem smok odkręcać itp.
Jak mechanik robił to pierwszy raz to faktycznie mógł coś s...ić
Jedź do innego (dobrego) mechanika to po dźwięku pozna co może być nie tak, dla spokoju pomiar ciśnienia oleju zegarem...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 jtd głośna praca silnika po wymianie uszczelki miski i oleju

Post autor: Wilkin » 08 lut 2017, 10:28

Jak spaprał smok, to ja za daleko bym tym autem nie jechał.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3997
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 jtd głośna praca silnika po wymianie uszczelki miski i oleju

Post autor: volf » 08 lut 2017, 10:32

Jak faktycznie wali to i tak już "po zawodach" :)
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa 2.4 jtd głośna praca silnika po wymianie uszczelki miski i oleju

Post autor: stabraf » 08 lut 2017, 11:53

Napisz może skąd jesteś to może by ktoś kumaty z forum do Ciebie podjechał zerknąć ;)

Lanciakappa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 08 lut 2017, 6:44
Imię: Wika

Re: Kappa 2.4 jtd głośna praca silnika po wymianie uszczelki miski i oleju

Post autor: Lanciakappa » 08 lut 2017, 11:58

Byłam u mechanika, który robił auto wczoraj i pojechałam do innego, gdzie auto dzisiaj zostawiłam. Okazało się, że to nie była wymiana uszczelki pod miską, tylko tej od górnej pokrywy silnika. To prawdopodobnie moja ignorancja wprowadziła mnie w błąd i przy okazji ja wprowadziłam w błąd Was, za co przepraszam. Dalej nie wiadomo dlaczego auto tak głośno chodzi. Panowie w warsztacie mają to porozkręcać i zobaczyć. Ogólnie powiedzieli, że właściwa wymiana tej uszczelki nie powinna spowodować wystąpienia takich hałasów. Mechanik, który robił auto w żywe oczy mi wmawia, że ono już tak wcześniej chodziło, co jest nieprawdą. Dodatkowo już coś wspomina o świadkach, którzy potwierdzą, że auto przed wymianą tak głośno działało... Ja mam świadków, że działało normalnie, jedynie trochę z niego ciekło i tyle. Zobaczę co mi powiedzą Ci drudzy mechanicy. Stukot dochodzi ze środka silnika, a także od strony rozrządu, hałas jest masakryczny, jak walenie metalową łychą po garach.

Dodatkowo jak jechałam, to miałam dziwne wrażenie, że wciskając sprzęgło, silnik jeszcze przez chwile nie wchodzi na luz. Mam nadzieję, że da się to wszystko jakoś zrobić, bo w zeszłym roku regenerowałam turbinę i zmieniałam rozrząd, a wiec szkoda tych dwóch tysięcy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”