Kappa 2.0 20v - hałas z pompy oleju

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Kappa 2.0 20v - hałas z pompy oleju

Post autor: Egon » 06 kwie 2017, 22:26

A więc tak pierwsza usterka i od razu gruba sprawa. Przebieg 96 tyś pewny olej świeży selenia 5w40. Pojechałem na montaż gazu do zakładu gdzie zawsze montuję. Po powrocie i przejechaniu 100 km autostrada dość żwawo zaczęły dobiegać jakieś odgłosy z okolic pompy oleju. By wykluczyć rolki rozrząd zdemontowałem pasek wielorowkowy następnie wymieniłem rozrząd który miał 15 tyś przebiegu ale 7 lat na nowy wraz z pompa wody. Żadnego efektu to nie dało niestety :-( . Nagrałem filmik zaraz wstawię.
1 pytanie. Czy na pracującym silniku po odkręceniu korka oleju widzę wałek ale nic nie chlapie olejem czy tak ma być ?
2 pytanie. Co trzeba rozebrać by wyjąć pompę oleju ?
3 może ktoś ma inny pomysł.
Ten dziwny dźwięk raz się nasila raz cichnie, najlepiej słyszany na wolnych obrotach. Kontrola oleju gaśnie na rozruszniku ale jutro postaram się sprawdzić ciśnienie manometrem.
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2017, 23:51 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! Regulamin działu technicznego!
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: 2.0 20V chałas z pompy oleju

Post autor: Maniak » 06 kwie 2017, 22:36

Jak pumpa do wymiany.......,, to misa do zdjyncio, smok do wykruncynio i jeszcio prawie wsio łot prawygo kołka w okolicy pumpy,, : beczy :
Silnik do uniesienia ze strony rozrząda, choć troszku.....dostęp do misy, smoka.....marny : buja w oblokach : przerabiałem temat jak mi kamień na drodze stanął : gafa : kilka razy 8-O
Pozdrawiam brać klubowiczów : ok2 :
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Re: 2.0 20V chałas z pompy oleju

Post autor: Egon » 06 kwie 2017, 22:38

a ta łapę dużą aluminiową co jest mocowana pompa wspomagania do niej i potem idzie do poduszki górnej trzeba odkręcać ?
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: 2.0 20V chałas z pompy oleju

Post autor: jasiugm » 06 kwie 2017, 22:41

Właśnie wróciłem z wymiany pompy u mnie :D
Roboty w cholerę, najgorsze babranie się w wyjęciem miski.
Co do hałasu to mógł Ci się urwać kawałek pompy, który łączy się w wałkiem wyrównoważającym. Tak było u mnie. Napieprzało ostro :)
Tu masz zdjęcie tego, o czym mówię. U góry jest ten kawałek.
Obrazek
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Re: 2.0 20V chałas z pompy oleju

Post autor: Egon » 06 kwie 2017, 22:44

A kupiłeś gdzieś nowa pompę ? I czy odkręcać trzeba tą dużą łapę co jest z lewej strony wału patrząc od rozrządu
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

Awatar użytkownika
Gepard
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1105
Rejestracja: 26 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Re: 2.0 20V chałas z pompy oleju

Post autor: Gepard » 06 kwie 2017, 22:49

Poszukaj parę tematów niżej - masz temat dotyczący pompy, w TDS-ie co prawda, ale konstrukcja ta sama. Opisane krok po kroku jak wymienić.
Ojciec michala1045.

- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik :D
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Re: 2.0 20V chałas z pompy oleju

Post autor: Egon » 06 kwie 2017, 22:56

Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: 2.0 20V chałas z pompy oleju

Post autor: jasiugm » 06 kwie 2017, 22:58

Łapy nie musisz odkręcać. Wystarczy ten czarny wspornik, który łączy się z karoserią. Dobrze też odkręcić śrubę od tylnej poduszki silnika - zawsze zyskasz parę centymetrów przy dźwiganiu silnika. Dodatkowo odkręciłem wspornik sprężarki klimatyzacji. Silnik podnosiłem za krawędź miedzy ten wspornik a blok. Potrzebna będzie też długa nasadka 26mm do odkręcenia chłodniczki oleju między filtrem a pompą oraz dłuuugi torx T40 do dwóch śrub między miską a kołem zamachowym. Bit na przedłużce nie wejdzie.
Roboty dużo :)
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Re: 2.0 20V chałas z pompy oleju

Post autor: Egon » 06 kwie 2017, 23:02

tds podobny ale diabeł tkwi w szczegółach wolałbym od 2.0 20v jeszcze doczytałem że jest wałek balansowy (o czym nawet nie wiedziałem) miskę wiem jak wyjąć. A co z ustawieniem tej pompy względem wału i wałka balansowego ?
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: 2.0 20V chałas z pompy oleju

Post autor: jasiugm » 06 kwie 2017, 23:32

W temacie o TDS jest wszystko fajnie opisane. Opierałem się na nim wymieniając u siebie. Pompę montujesz przy pierwszym tłoku w GMP i wałek ustawiasz tak żeby wszedł. Na pompie są znaki jak ją ustawić przy montażu.

Drugą pompę miałem z mojego auta na części. Rozebrałem ją, pomierzyłem i stwierdziłem, że nadaje się do montażu. Wszystko lepsze niż uszkodzona i połamana :)
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Re: 2.0 20V chałas z pompy oleju

Post autor: Egon » 06 kwie 2017, 23:47

Masz jakieś dane odnosnie pomiarów pompy ?
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Re: 2.0 20V chałas z pompy oleju

Post autor: Egon » 07 kwie 2017, 7:42

Prosił bym jeszcze kilka osób by odkręciły korek wlewu oleju na pracującym siniku i zobaczyły czy coś chlapie olejem bo u mnie nie chlapie.
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: 2.0 20V chałas z pompy oleju

Post autor: kond243 » 07 kwie 2017, 8:23

Ja brałem pompę od Maniaka po przekreconej panewce. Jeszcze potrzebna uszczelka dostępna w autosklep24.Co do ustawień pompy to na foto wyżej Masz już ustawioną na znaki.Na kole jest strzałka in a obudowie plastikowej druga strzałka muszą się zgrywać wtedy jak do rozrządu pierwszy tłok w gmp znaki ustawione na pompie i zakładamy wałek balansowy wtedy ma wejść w dokładnie to ustawienie.trzeba nim podkręcić żeby wlazł. Pompa w benzynowych r5 taka sama Nie ma znaczenia turbo czy wolnossak. Musisz zdemontować rozrząd odkręcić wszystkie śruby w koło od pompy łapy tej z tyłu Nie trzeba odkręcać. Wiadomo miska smok pompy itp. A to że dziwne hałasy z pompy to pewnie odłamany kawałek napędu wałka. Nowa pompa prawie 1900zł. Szukaj pompy od stilo thesis kappy po 99r mają zmieniony napęd pompy zobacz foto w moim temacie o Thesis. Od razu będziesz wiedział o co mi chodzi.Powodzenia w wymianie. A i olej po odkreceniu korka olej nie chlapie. Kontrolka gaśnie już przy o.5Bara. Zawór przelewowy jest ustawiony na 6barów.Na rozgrzanym oleju powinno być na jałowym około 1.8Bara nie mniej jak 1bar. Przy 4tyś powinno być około 4,5-5.5Bara olej 100stopni.Ps.Jeśli będziesz rozbierał napęd pompy zrób sobie własne znaki zębatki nie mają klina i można sobie poprzestawiać napęd wałka balansowego.na zębatce śruba ma lewy gwint.*śruby pompy też znacznie mają różną długość.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Re: 2.0 20V chałas z pompy oleju

Post autor: Egon » 07 kwie 2017, 8:36

Czy jest szansa ze ciśnienie jest ok. Jutro zmierzę cisniene oby było dobre.
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: 2.0 20V chałas z pompy oleju

Post autor: kond243 » 07 kwie 2017, 9:02

Raczej tak one z ciśnieniem nie mają problemu.Tylko urywające się napędy wałka balansowego I dlatego tłucze. U mnie po przebiegu około 320tyś km w kappie był luz między zębny i wyciągnięty łańcuch napędowy.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”