Kappa 20vt - czujniki temperatury wody (silnika)

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 20vt - czujniki temperatury wody (silnika)

Post autor: kond243 » 25 kwie 2017, 8:35

Miałem taki sam objaw zegary wymieniłem. Podobny objaw dają założone zegary przed liftowe. Tak samo zachowuje się wskaźnik temperatury. Teoria z praktyką tutaj nic nie działa i nikt nie wie dlaczego :-P
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa 20vt - czujniki temperatury wody (silnika)

Post autor: topcio » 25 kwie 2017, 8:44

kond243 pisze: 24 kwie 2017, 19:23 Który rok Masz kappy? Jest tak do 99 czyli moja końcówka 98r ma dwa czujniki starego typu czyli niebieski w termostacie i czerwony w głowicy. Pierwszy ecu drugi wskaźnik który pokazuje aż 75stopni jak silnik ma 88stopni więc to tradycja. Ale wentylator sterowany jest z ecu a wskaźnik po włączeniu wentylatora pokazuje 85stopni.Po99r jest to już jak należy wskaźnik i wskazania ecu się pokrywają. Obydwa czujniki są w termostacie jeden szary drugi też czerwony ale jedno pinowy jest taki sam jak FC. W tej po 99r też świrował wskaźnik i były uszkodzone zegary. Po zmianie od 2.0 vis 99r problem ustąpił. Wiązkę też prześwietliłem i było ok. Czasem lubią sniedzieć piny przy czynnikach.czujnikach.
Skoro w szarym trzy pinowym wskazanie ecu i zegary się pokrywają to w przypadku mojej awarii mogę wykluczyć czujnik?
Problem mianowicie polega na tym, że po odpaleniu na ciepło (po nocy nigdy nie ma problemu) przez chwilę silnik dławi się i strzela zamiast wejść na obroty. Postrzela kilka sekund i przechodzi do następnego rozruchu. Świece nowe, cewki podmieniałem, czujnik wału podmieniałem, czujnik temp. wymieniony, wiązka do grodzi sprawdzona.
W tamtym roku kompletnie wariowała mi temperatura na desce, w 2-3 sekundy leciała na 130 - wyłącz/włącz zapłon i jest OK. Teraz tylko lekko faluje między 90 a 100 w tempie wykluczającym faktyczną zmianę temp silnika więc zacząłem podejrzewać, że kupiony czujnik też jest wadliwy i pokazuje niską temp. silnika przy rozruchu, ale skoro ecu widzi to co deska a na desce mam 90 to uszkodzone jest co innego?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 20vt - czujniki temperatury wody (silnika)

Post autor: kond243 » 25 kwie 2017, 11:59

A temp w dolocie jaka jest? Może dziwne pytanie ale miałem przypadek fiat doblo 1.4 8v wskaźnik zwariował w ecu to samo a okazało się ze czujnik temperatury w dolocie pokazywał 80stopni cały czas. Auto ciężko paliło krztusiło się. Po drugim czy trzecim odpaleniu było ok.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa 20vt - czujniki temperatury wody (silnika)

Post autor: topcio » 25 kwie 2017, 16:55

W czwartek spróbuje podłączyć do kompa, ostatnio nie chciał się podłączyć.
Po odpięciu kostki od czujnik temp. wody to samo, postrzelał chwilę a potem OK.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 20vt - czujniki temperatury wody (silnika)

Post autor: Borek » 25 kwie 2017, 18:36

Sprawdź wtedy wskazania temperatury powietrza w dolocie, jeszcze przed odpaleniem silnika. Jeżeli ten czujnik ma przerwę w obwodzie albo zwarcie (odpowiednio daje wskazania poniżej -35 lub powyżej 130 stopni) przez 30 sekund to komputer go olewa i zakłada temperaturę powietrza 20,4 stopnia. W ten sposób może przy odpalaniu mieć problem bo przez pół minuty widzi dziwną temperaturę, a potem wraca do normy.
Drop a gear and disappear!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”