Kappa 2.0 20V - za wysokie wolne obroty

Koperek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 42
Rejestracja: 04 maja 2015, 9:03
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: TSK/TST

Kappa 2.0 20V - za wysokie wolne obroty

Post autor: Koperek » 04 cze 2017, 19:34

Witam
Problem polega na tym. Po odpaleniu wolne obroty są ~ 1000 po rozgrzaniu 1500. Nie falują.
Po zdjęciu węża odmy dochodzącego do przepustnicy i zatkaniu obu otworów obroty są prawidłowe ~700.
Po rozebraniu i wymontowaniu plastikowego trójnika w środku był tak jakby zaworek zwrotny w częściach i sprężynka w wężyku miedzy trójnikiem a przepustnicą. w trójniku podkładka i coś w stylu zaworu głowicy. Mam do dyspozycji
drugą prawie taką samą kappe rocznik ten sam i tam nic takiego niema.

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20V - za wysokie wolne obroty

Post autor: Borek » 04 cze 2017, 19:57

Wniosek taki że przez odmę łapie lewe powietrze i stąd obroty. Jeżeli ta druga Kappa to ten sam rocznik i ten sam silnik to w tej wadliwej zrób taką samą odmę jak w tej dobrej. Może nawet podmień je dla testu i zobacz co będzie.
Drop a gear and disappear!

Koperek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 42
Rejestracja: 04 maja 2015, 9:03
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: TSK/TST

Re: Kappa 2.0 20V - za wysokie wolne obroty

Post autor: Koperek » 04 cze 2017, 20:27

Cały trójnik z wężykami podmieniony obroty dalej takie same.

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20V - za wysokie wolne obroty

Post autor: Borek » 04 cze 2017, 21:09

Trochę mnie dziwi "wąż odmy dochodzący do przepustnicy", wydaje mi się że powinien być podpięty do kolektora - ale nie wiem jak jest w zwykłym 2,0.

Przepustnica się domyka do końca? Silnik krokowy sprawny?
Drop a gear and disappear!

Koperek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 42
Rejestracja: 04 maja 2015, 9:03
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: TSK/TST

Re: Kappa 2.0 20V - za wysokie wolne obroty

Post autor: Koperek » 04 cze 2017, 21:14

Kappa była pod kompem wszystko ok. Krokowiec podmieniany ze sprawnej kappy. Przepustnica zamyka.

Koperek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 42
Rejestracja: 04 maja 2015, 9:03
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: TSK/TST

Re: Kappa 2.0 20V - za wysokie wolne obroty

Post autor: Koperek » 11 cze 2017, 17:12

Temat zamykam. W wejściu odmy do przepustnicy jest zawór zwrotny który się rozpadł i wpadł do plastikowego trójnika. po złożeniu go odnowa w przepustnicy obroty wróciły do normy.

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20V - za wysokie wolne obroty

Post autor: Borek » 12 cze 2017, 6:59

Ładnie go wyssało, ale przynajmniej naprawa prosta. :D
Drop a gear and disappear!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”