Lancia Kappa 2.0 155KM - zamulenie na niskich

Awatar użytkownika
Ventura
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 274
Rejestracja: 04 lis 2009, 11:01
Imię: Marcel
Lokalizacja: Grudziądz

Lancia Kappa 2.0 155KM - zamulenie na niskich

Post autor: Ventura » 15 wrz 2017, 4:52

Kappa od samego początku miała trochę problem z obrotami (nie były stabilne). Teraz stoją tak jak powinny ale auto jest zamulone na niskich obrotach. Generalnie nie przeszkadzało mi to (myślałem, że tak po prostu on ma) póki nie zacząłem jeździć 2.4 175 - różnica jest zbyt ogromna i na pewno nie jest to różnica tych kilku koni i niutków.
Do tej pory co w tym kierunku robiłem?
wymiana: przepływomierza, filtra powietrza, świecy, wymieniona sonda lambda (nowy oryginał), tłumik szmerów, podmieniona (na używkę) czujnik czerwony chłodzenia, wymieniona uszczelka kolektora ssącego i uszczelniony dolot (ale sprawdzę go jeszcze ciśnieniowo). Dało się z tym żyć ale po założeniu LPG wychodzą kwiatki typu ciężko ustawianego gazu pod obciążeniem wywala błąd niskiego ciśnienia, zapętla wtryski i przełącza na PB (nie koniecznie ma to związek z zamulaniem na benzynie).

Po odłączeniu akumulatora na dłużej auto zawsze szarpie musi pojeździć trochę by przestało.
W ciepłe dni śmierdzi benzyną (nie ma nieszczelności w układzie paliwowy).

Jakieś pomysły?

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Lancia Kappa 2.0 155KM - zamulenie na niskich

Post autor: kond243 » 15 wrz 2017, 7:12

Regulator ciśnienia paliwa? Lub pęknięty wężyk idący do regulatora. Sprawdź ciśnienie paliwa manometrem. Wepnij się w przewód zasilający. Zobaczysz co sie dzieję czy reguluje on ciśnienie czy nie. Taki objaw może dać albo regulator albo pompa paliwa. Zresztą wtryskowa jest taka sama jak w 2.4 20v regulator też.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Lancia Kappa 2.0 155KM - zamulenie na niskich

Post autor: jasiugm » 15 wrz 2017, 7:17

Różnica w momencie obrotowym między 2.0 a 2.4 to aż 44Nm. 2.4 idzie z dołu jak diesel :D
Jeśli śmierdzi benzyną to może któryś z wtrysków leje i dlatego kuleje na wolnych. Odepnij cewki, wykręć całą listwę paliwową, podstaw naczynka pod wtyryski i niech ktoś zakręci. Zobaczysz jaki strumień dają.
Dodatkowo sprawdź działanie gruszki od VIS. Jeśli nie działa, to cały czas jest na długim dolocie i też może robić problemy.
Ostatnią rzeczą są fajki cewek - u mnie wymiana na nowe rozwiązała problem kangura na niskich obrotach.
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

Awatar użytkownika
Ventura
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 274
Rejestracja: 04 lis 2009, 11:01
Imię: Marcel
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Lancia Kappa 2.0 155KM - zamulenie na niskich

Post autor: Ventura » 15 wrz 2017, 10:50

Śmierdzi tylko jak jest gorąco wiec raczej to cos z filtrem węglowy. Moment jest wiekszy to fakt ale nie dalo by to aż tak duzej różnicy (nie jedno auto mialem). Sprawdzę regulator i listwe.

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Lancia Kappa 2.0 155KM - zamulenie na niskich

Post autor: kond243 » 15 wrz 2017, 11:39

Filyr węglowy jest podłączony do dolotu. Jeśli jest dziura to ciagnie lewe powietrze i też bendą jaja.brak mocy i muł na dole. Jeszcze gruszke od visa zbadaj.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Ventura
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 274
Rejestracja: 04 lis 2009, 11:01
Imię: Marcel
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Lancia Kappa 2.0 155KM - zamulenie na niskich

Post autor: Ventura » 15 wrz 2017, 14:41

VIS sprawdzałem, jest sprawny. Musze ogarnąć podłączenie filtra - na to nie spoglądałem w sumie wcale.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”