K 3.0 V6 - skrzynia ASB_przedlift

Awatar użytkownika
MacioBA
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2122
Rejestracja: 09 sie 2009, 15:08
Lokalizacja: Rybnik O/S

K 3.0 V6 - skrzynia ASB_przedlift

Post autor: MacioBA » 12 paź 2017, 22:59

Panowie,
Mam pytanie: jak pracuje busso w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów "starego" typu? Rzecz dotyczy samochodu z przed liftu - 1998 r. Słyszałem opinie, że skrzynia jest wolna i busso wiele traci w tej konfiguracji. True or false? Może ktoś powiedzieć coś więcej w tej materii? Ja miałem styczność tylko z nowszym typem ASB montowanym w k.... i ....był ogień, stąd też moje pytanie odnośnie starszego typu. Serdeczne dzięki za wszystkie uwagi :-)

P.S. Zdjęcie jest tylko przykładowe, proszę się nie sugerować :-) - chodziło mi o to aby uwidocznić ten ogromny "lewar" :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
matis1906
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 580
Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lublin

Re: K 3.0 V6 - skrzynia ASB_przedlift

Post autor: matis1906 » 13 paź 2017, 0:40

Hmm, nie wiem jak jeździ Busso w manualu i jak się zbiera na ręcznej skrzyni ale w zdrowej automatycznej skrzyni montowanej w przedliftach jeździ się super przyjemnie, jak na konstrukcję lat 90tych biegi zmienia na prawdę szybko, nie zabija osiągów tj. auto zdrowo się odpycha i czuć moc. Szczególnie przyjemna jest jazda powyżej 100km/h. gdzie moment wyraźnie wbija w fotel. Osobiście byłem bardzo pozytywnie zaskoczony tą skrzynią.

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: K 3.0 V6 - skrzynia ASB_przedlift

Post autor: Wilkin » 13 paź 2017, 8:22

Nowa skrzynia ma lepiej dobrane przełożenia ( krótsze) i bardziej trafiające mocą w stosunku do prędkości.
Stąd masz ten ogień. Opisałbym więcej , ale muszę się urwać na egzamin ;)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7276
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: K 3.0 V6 - skrzynia ASB_przedlift

Post autor: faraon » 13 paź 2017, 8:48

Najlepiej opowie o tym Wilkin. Ma/zna porównanie.
Ja widzę różnice - mam ASB sprzed liftu.
Przed liftem były montowane skrzynie 4HP18 po lifcie 4HP20 - stąd inaczej dobrane przełożenia.
Ponadto mój nos mówi, że w związku z powyższym inaczej skonfigurowano program/centralkę do zmiany biegów.
Generalnie starsze skrzynie miały mniej "momentu".
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”