2.4 20v Tłoki po szlifie cylindrów

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

2.4 20v Tłoki po szlifie cylindrów

Post autor: blejku » 28 paź 2017, 18:55

Prace na Kappa SW trwają więc przyszedł czas na kontrole silnika dawcy.. no i lekki zonk.
Tłoki maja już na oko zbyt duży luz w cylindrach a zmierzone szczelinomierzem mają około 0.4 no i cylinder jak byk owalny.
Nie jest to wielki problem, a może mi się wydawało że nie bedzie.. tylko ni cholere nie mogę znaleźć tłoków do 2.4. Ani nominał.. ani nadmiarowe niedostępne. Może ja źle szukam?
Wolałbym spasować tłoki do bloku a nie odwrotnie : cenzura :
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: 2.4 20v Tłoki po szlifie cylindrów

Post autor: kond243 » 28 paź 2017, 20:30

Jeśli się mylę to mnie poprawcie ale te same tłoki ma chyba silnik alfy 2.0.16v ts.83mm średnicy. I do alfy są nadwymiary. Niech wypowie się ktoś kto ma części silnika 2.0ts chodzi o wymiary sworznia oraz jego średnicę jak i odległość osi sworznia od denka tłoka. Pierścienie są pod jednym nr. Więc pewnie są te same.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: 2.4 20v Tłoki po szlifie cylindrów

Post autor: blejku » 28 paź 2017, 20:55

Ciekawy Trop :-)
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
Krawiec1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 18:24
Lokalizacja: RDE/WGR

Re: 2.4 20v Tłoki po szlifie cylindrów

Post autor: Krawiec1 » 28 paź 2017, 21:02

blejku pisze: 28 paź 2017, 18:55Tłoki maja już na oko zbyt duży luz w cylindrach a zmierzone szczelinomierzem mają około 0.4 no i cylinder jak byk owalny...
i chcesz tłokiem nadrobić zużycie bloku? bo nie ogarniam...

jak owal na cylindrze to honowanie i tłoki nadwymiarowe...

Awatar użytkownika
tasman3310
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1563
Rejestracja: 08 lut 2010, 11:26
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Mirków/Wrocław

2.4 20v Tłoki po szlifie cylindrów

Post autor: tasman3310 » 28 paź 2017, 21:12

Ale jak by tłoki pasowały od 2.0 16V TS, to może są bardziej dostępne nadwymiarowe i w tedy można honować.
Były:
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: 2.4 20v Tłoki po szlifie cylindrów

Post autor: kond243 » 28 paź 2017, 21:30

Przecież kolega pisze że szuka nadwymiarowych tłoków.Więc jeśli trop się sprawdzi to nadwymiar szlif honowanie i składać. A do ts są dostępne nadwymiary 83.5mm oraz 84mm.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Krawiec1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 18:24
Lokalizacja: RDE/WGR

Re: 2.4 20v Tłoki po szlifie cylindrów

Post autor: Krawiec1 » 29 paź 2017, 7:25

wolałbym kupić blok w nominale, albo cały silnik.
ceny są akceptowalne, bo w zakresie 0,8-2,2k coś idzie wybrać :)

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: 2.4 20v Tłoki po szlifie cylindrów

Post autor: kond243 » 29 paź 2017, 9:38

Jeśli komuś zależy na orginale i orginalnych nr silnika oraz robi dla siebie to jednak zrobienie szlifu i włożenie tłoków nadwymiarowych jest lepszym pomysłem jak kupno drugiego silnika i nigdy nie wiadomo co się kupi. A w ten sposób wie co ma. Nie którzy wolą zrobić coś raz a dobrze niż iść na łatwiznę a potem płacz i zgrzytanie zębów bo za jakiś czas znowu padnie.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: 2.4 20v Tłoki po szlifie cylindrów

Post autor: blejku » 29 paź 2017, 10:50

Chciałbym ten silnik remontować jak najlepiej się da , złożyć , zamknąć temat i jeździć jak najdłużej.

W kupno całego silnika się nie pakuje w sensie kupuje wkładam i jeżdżę. To jest totolotek i nie z winy samych silników co sprzedających :-). Na forum się zdarzają próby cwaniaczenia a ja mam wierzyć na słowo że silnik od handlarza ma 100tyś i panewki sprawdzane... no życie.
No ale przecież nie będę kupował silników aż w którymś cylindry okażą się bliskie nominałowi

Po tym co widzę to chyba ten silnik ma 1000000 km przebiegu albo one są tak kijowe
Zawiedziony jestem bo 2.0 16v w Dedrze ma nalatane 330tyś Km i dopiero się dotarł porządnie, o zużyciu cylindrów nawet nie mówić.
Jak tak dalej pójdzie to Kappa pójdzie na żyletki...
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: 2.4 20v Tłoki po szlifie cylindrów

Post autor: blejku » 29 paź 2017, 11:26

tłok 2.4 20v wysokość 53.4mm wielkosc kompresji 31.4mm zagłębienie1 2.27mm
tłok 2.0 16vTS wysokosc 51.3mm wielkosc kompresji 32.0mm zagłebienie1 3.8-3.1mm (rożne katalogi)

tylko sworzeń 20mm :-)
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
Krawiec1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 18:24
Lokalizacja: RDE/WGR

Re: 2.4 20v Tłoki po szlifie cylindrów

Post autor: Krawiec1 » 30 paź 2017, 11:51

ja np waham się czy kupić nominał blok (są 2 na allegro w cenie złomu) wsadzić mój wał nominał i pasować u szlifierza.
czy też kupić otwarty za 1k

w obydwu przypadkach wejdzie generalka, więc problemu z żywotnością nie widzę.

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: 2.4 20v Tłoki po szlifie cylindrów

Post autor: blejku » 30 paź 2017, 19:18

Ja się tylko zastanawiam na ile to bloki będą zużyte jeśli ten mój wygląda jak wygląda. Też rozważam kupno bloku.
Nie rozumiem co znaczy "otwarty"?
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
Krawiec1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 18:24
Lokalizacja: RDE/WGR

Re: 2.4 20v Tłoki po szlifie cylindrów

Post autor: Krawiec1 » 31 paź 2017, 6:28

handlarze jak mają cały silnik to nie chcą sprzedawać samego dołu czy coś, bo lepiej komuś kota w worku sprzedać z gwarancją niby rozruchową.
ja stwierdziłem, że mogę kupić cały, ale jak handlarzyna mi zdejmie głowice i miskę. Tak, że będzie można zobaczyć gładzie cylindrów i panewki :)

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: 2.4 20v Tłoki po szlifie cylindrów

Post autor: blejku » 31 paź 2017, 22:41

Nom. Tak to można by kupować.
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2274
Rejestracja: 20 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Re: 2.4 20v Tłoki po szlifie cylindrów

Post autor: Helios » 31 paź 2017, 23:28

Krawiec1 pisze: 31 paź 2017, 6:28 handlarze jak mają cały silnik to nie chcą sprzedawać samego dołu czy coś, bo lepiej komuś kota w worku sprzedać z gwarancją niby rozruchową.
ja stwierdziłem, że mogę kupić cały, ale jak handlarzyna mi zdejmie głowice i miskę. Tak, że będzie można zobaczyć gładzie cylindrów i panewki :)
Ehe... Jaki to podły handlarzyna co nie chce swojego silnika rozkręcić, żeby ktoś mógł sobie pooglądać od środka :roll:
Przyjdzie taki potem szpec ze śwagrem, wyjmie z kieszeni papierową metrówkę z castoramy i będzie głowice mierzył... Ludzie no litości :!:
Jakby mi ktoś zaproponował, że mam mu zdjąć z silnika głowicę i miskę, żeby ktoś przyszedł sobie pooglądać, to chyba przez telefon zabiłbym go śmiechem :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”