luzy zaworowe kappa turbo 16v

Awatar użytkownika
volumetrico
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 200
Rejestracja: 06 gru 2010, 17:41
Lokalizacja: Krakow

luzy zaworowe kappa turbo 16v

Post autor: volumetrico » 24 lis 2017, 23:47

Dla pewnosci wole zapytac, ale mysle, ze w instrukcji jest blad ? We wszystkich dohc-ach Lamprediego z jakimi sie spotkalem niezaleznie od tego ,czy turbo czy n/a, luz na wydechowych byl zawsze wiekszy niz na ssacych, niezaleznie od wartosci, bo te sa rozne dla roznych krzywek. Tymczasem polska instrukcja do kappy podaje 0,43 dla ssacych i 0,38 dla wydechu? Tak ma byc akurat w tym silniku czy czeski blad?

https://naforum.zapodaj.net/5f0329a8f827.jpg.html
Obrazek
Solo italiana automobili da Cracovia.

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: luzy zaworowe kappa turbo 16v

Post autor: Lukasz_TG » 25 lis 2017, 8:24

Chyba jednak luzy są podane prawidłowo. Takie same są podane w serwisówce do Themy MKIII.

Obrazek
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

ts345
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 184
Rejestracja: 18 wrz 2010, 13:39
Lokalizacja: Kraków

Re: luzy zaworowe kappa turbo 16v

Post autor: ts345 » 13 wrz 2018, 19:12

To jak ostatecznie powinno być. W tym temacie http://www.forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?t=1514 Jurek podaje

LANCIA KAPPA 2.0 16V.TUR.4-CYL. SIL.838A4 1995CC 151KW 06-96 do 11-97
LUZ ZAWORU DOLOTOWEGO 0.38 + - 0.04 MM USTAWIAĆ NA ZIMNO
LUZ ZAWORU WYLOTOWEGO 0.43 + - 0.04 MM USTAWIAĆ NA ZIMNO
Był i jest: K 2 16VT Supersonic Coupe - ts345

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: luzy zaworowe kappa turbo 16v

Post autor: rob_76 » 13 wrz 2018, 19:50

No niestety jest chyba blad w polskiej wersji instrukcji... Zawory dolotowe grzeja sie mniej - sa omywane przez swiezy (a wiec stosunkowo zimny) ladunek, natomiast wydechowe przez gorace gazy wylotowe... Mocniej podgrzany metal bardziej sie rozszerza - stad luz na wydechach wiekszy...

Jedyne co mi przychodzi do glowy, to zastosowany jakis specjalny material grzybkow (dodatkowo wypelnionych n.p. cieklym sodem), ktore pomimo duzo wyzszej temperatury rozszerzaja sie mniej niz dolot... Ale i tak nie bardzo w to wierze... :roll:
W ostatecznosci mozna oba ustawic, powiedzmy, na 0,40 lub 0,41 (w granicach tolerancji dla obu) i tez bedzie hulac...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
MaciekTTT
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1192
Rejestracja: 26 gru 2010, 23:43
Imię: Maciej
Lokalizacja: Gliwice

Re: luzy zaworowe kappa turbo 16v

Post autor: MaciekTTT » 13 wrz 2018, 23:57

Zawort6w 16vt maja zawartość sodu odnośnie luzów zaworowych jutro mogę sprawdzić w manualny z delty, dedry

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

Dzidziuś

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”