Kappa - Problem z Wskaźnikiem temperatury płynu chłodzącego

Gospo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 14 gru 2017, 16:17
Imię: Piotr

Kappa - Problem z Wskaźnikiem temperatury płynu chłodzącego

Post autor: Gospo » 14 gru 2017, 16:23

Witam wszystkich forumowiczów. Otóż posiadam Kappę 2.0 20V 155km 98'. Mam z nią problem polegający na tym, że wskaźnik nie pokazuje mi temperatury wody, wymieniony czujnik i dalej nic. Czasami jest tak przy odpaleniu, że wskazówka leci na 130 stopni, wentylator się załącza i wskazówka powoli opada aż do zera. Lancia była podpięta pod komputer błędów nie było, ale na komputerze pokazywało temperaturę itd. Mechanik wsadził ręke do czujnika poruszał jakimiś kablami i dosłownie na pół sekundy załapał i to tyle. Mam nadzięję, że ktoś już miał ten problem i wspólnie go rozwiążemy :D
- Kappa 98' 2.0 20V 155km

Awatar użytkownika
Skowoo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 295
Rejestracja: 08 lut 2016, 18:33
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - Problem z Wskaźnikiem temperatury płynu chłodzącego

Post autor: Skowoo » 14 gru 2017, 16:41

Jeśli temperatura na desce spada wraz z faktycznym nagrzewanie się silnika, to cymbał, znaczy się fachowiec, wsadził Ci czujnik temperatury z diesla. Przynajmniej ja miałem taki przypadek : czerwona :
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. '98

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa - Problem z Wskaźnikiem temperatury płynu chłodzącego

Post autor: kond243 » 14 gru 2017, 16:44

Który czujnik zmieniłeś???? Ten model ma dwa. Podejrzewam że niebieski w termostacie. Niestety to zły czujnik. Ten jest tylko od wskazań temperatury ecu. Drugi jest z tyłu zaraz za termostatem koloru czerwonego i wtyczka też jest czerwona. On jest do wskaźnika na desce . A mikroprocesor w zegarach steruje wentylatorem. Druga sprawa w Kappie do 99r wskaźnik będzie pokazywał około 75-80 stopni. Ten typ tak ma. W ecu odczyt normalny. 83-88 stopni w zależności od temperatury otwarcia termostatu. A były dwa rodzaje 83 i 8i stopni.Sprawdź wiązkę i samą wtyczkę czujnika czerwonego. Lubi pękać i z tond problem.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1602
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Kappa - Problem z Wskaźnikiem temperatury płynu chłodzącego

Post autor: Johnny » 14 gru 2017, 18:35

Od siebie dodam że ten czerwony nowy jest niedostępny ale tego co masz można papierkiem przelecieć z tego nagaru... mi pomogło. Pozdrawiam
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - Problem z Wskaźnikiem temperatury płynu chłodzącego

Post autor: volf » 14 gru 2017, 19:30

`A tym papierkiem to którą część czyściłeś-tę od kabelka czy tę co ma kontakt z płynem?
Jeśli to pierwsze to ok. a jeśli drugie to raczej...cud :)
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1602
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Kappa - Problem z Wskaźnikiem temperatury płynu chłodzącego

Post autor: Johnny » 14 gru 2017, 19:41

Może i cud ale mi pomogło ale prawdopodobnie z obu stron czyscilem już nie pamiętam : zawstydzony :
Na pewno miałem bardzo zasniedziale i jak wyczyściłem to jak nowka wyglądał 🙃
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Gospo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 14 gru 2017, 16:17
Imię: Piotr

Re: Kappa - Problem z Wskaźnikiem temperatury płynu chłodzącego

Post autor: Gospo » 15 gru 2017, 14:10

Znalazłem ten drugi czujnik, ale jest żółty i nie ma wtyczki tylko jest na wsuwki. To ten? Jeśli tak zrobić z nim tak jak mówiliście? Wyjąć i troche papierem ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Kappa 98' 2.0 20V 155km

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa - Problem z Wskaźnikiem temperatury płynu chłodzącego

Post autor: kond243 » 15 gru 2017, 14:33

Szukaj używki czujnik plus wtyczka np u Maniaka to niest ori czujnik i to działać nie będzie jak trzeba.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Gospo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 14 gru 2017, 16:17
Imię: Piotr

Re: Kappa - Problem z Wskaźnikiem temperatury płynu chłodzącego

Post autor: Gospo » 15 gru 2017, 16:46

Jak kumpel ruszał kablami przy tym to zaskoczył, możliwe że te kable po prostu sie odłączyły tam i zaśniedziałe wszystko
- Kappa 98' 2.0 20V 155km

Awatar użytkownika
Skowoo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 295
Rejestracja: 08 lut 2016, 18:33
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - Problem z Wskaźnikiem temperatury płynu chłodzącego

Post autor: Skowoo » 15 gru 2017, 19:07

Tak wygląda oryginalny czujnik, kupiony u kolegi Maniaka (polecam). Miałem identyczne objawy - temperatura stała na zerze, a w chłodne dni rano było 130, czerwona kontrolka i wentylatory na drugim biegu. Silnik się dogrzewał, temperatura na liczniku spadała. Na szczęście "mechanik" wsadził czujnik, który przy 90 stopniach całkowicie wychodził poza skalę zegarów i załączał wentylatory awaryjnie, inaczej bym pewnie nie wrócił do domu : cenzura : Co do wymiany to prosta robota - klucz bodajże 19 i pół godzinki wolnego czasu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. '98

Awatar użytkownika
Tofik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 383
Rejestracja: 23 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Kielce

Re: Kappa - Problem z Wskaźnikiem temperatury płynu chłodzącego

Post autor: Tofik » 15 gru 2017, 20:24

to jest poliftowa K?
Polifty miały czerwony czujnik?

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - Problem z Wskaźnikiem temperatury płynu chłodzącego

Post autor: marceli » 15 gru 2017, 20:45

Polift albo i nie bo 98r.może mieć nadal dwa.

99r. to wtedy byłaby pewność. Pasuje sprawdzić VIN.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - Problem z Wskaźnikiem temperatury płynu chłodzącego

Post autor: Borek » 15 gru 2017, 21:44

Co do "prostej roboty" - to płyn nie wylata przez otwór czujnika? :P
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa - Problem z Wskaźnikiem temperatury płynu chłodzącego

Post autor: Maniak » 15 gru 2017, 21:47

Borek pisze: 15 gru 2017, 21:44 Co do "prostej roboty" - to płyn nie wylata przez otwór czujnika? :P
A ileż go wyleci jak czujnik je w głowicy😇
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
Skowoo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 295
Rejestracja: 08 lut 2016, 18:33
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - Problem z Wskaźnikiem temperatury płynu chłodzącego

Post autor: Skowoo » 16 gru 2017, 9:00

Moja sztuka ma dwa czujniki, czyli przedlift. Trochę płynu wyleciało. Przechyliłem samochód na kobyłkach i starałem się jak najszybciej wsadzić nowy czujnik. Straty niewielkie, nawet nie było wyraźnej różnicy w zbiorniczku wyrównawczym po opuszczeniu samochodu.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. '98

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”