Kappa 2,4 JTD świece żarowe-wymiana

dermaner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 74
Rejestracja: 15 gru 2017, 23:36
Imię: Marek

Kappa 2,4 JTD świece żarowe-wymiana

Post autor: dermaner » 05 sty 2018, 20:06

Witam

Dziś naszło mnie na sprawdzenie błędów w sterowniku silnika i znalazłem tam błąd P0380 awaria świec żarowych który non stop się pojawia, odpiąłem kostkę środkowa ze sterownika na grodzi jest tam 5 pinów G1-G5 zwarte ze sobą oraz połączone z przekaźnikiem w sterowniku, multimetrem zmierzyłem każdy pin w kostce z masą silnika i wynik dał tylko jeden pin w kostce ok 1 Ohm. Nie mam schematu elektrycznego i nie wiem czy dobrze zmierzyłem, jak ktoś ma schemat proszę podesłać (lub link). Jeżeli dobrze zmierzyłem to czeka mnie wymiana świec żarowych wobec tego zastanawiam się które wsiąść NGK czy Bosch. Oglądając zamontowanie tych świec przeraziło mnie żeby się tam dostać trzeba wybebeszyć kolektor dolotowy i inne ustrojstwa przykręcone po tej stronie silnika. Czy może jest jakaś procedura by demontaż ograniczyć do minimum.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2,4 JTD świece żarowe-wymiana

Post autor: volf » 05 sty 2018, 22:45

O demontażu kolektora to zapomnij, chyba, że zdemontujesz wcześniej pompę CR.
Który masz rocznik tej kappy, bo wcześniejsze maiły kabelki przykręcane do świec a te późniejsze na nasadki, świece są inne oczywiście. Tak czy owak da się to zrobić bez demontażu kolektora, choć łatwiej jest w wersji "późniejszej". Jak dobrze to pomierzyłeś to wychodzi, ze 4 przepalone...
KAPPA TDS & JTD

dermaner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 74
Rejestracja: 15 gru 2017, 23:36
Imię: Marek

Re: Kappa 2,4 JTD świece żarowe-wymiana

Post autor: dermaner » 06 sty 2018, 10:13

Mam Kappe z początku 2001 roku na świecach są czarne plastiki a do nich po kabelku z instalacji idzie

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2,4 JTD świece żarowe-wymiana

Post autor: volf » 06 sty 2018, 14:35

Czyli masz nasadki (''fajki''). Ściągasz je przy pomocy jakiegoś druta czy zagiętej szprychy bądź szczypiec a potem to już tylko odkręcić stare a wkręcić nowe.

Wprawdzie jedna rzecz mi nie pasuje:
jest tam 5 pinów G1-G5 zwarte ze sobą
One nie są zwarte, każda świeca ma swój własny kabel i pin...Przy dobrych świecach byłoby tam prawie zwarcie ale przy przepalonych to będzie przerwa :!:
KAPPA TDS & JTD

dermaner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 74
Rejestracja: 15 gru 2017, 23:36
Imię: Marek

Re: Kappa 2,4 JTD świece żarowe-wymiana

Post autor: dermaner » 06 sty 2018, 16:47

W kostce każdy kabel jest osobno i prawdopodobnie idzie do każdej ze świec po kabelku osobno, a w sterowniku którego rozebrałem piny fabrycznie są ze sobą połączone od G1 do G5. A które świece polecacie NGK czy Bosch?

Awatar użytkownika
egon.
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 514
Rejestracja: 28 sie 2012, 7:20
Imię: Paweł
Lokalizacja: Pleszew

Re: Kappa 2,4 JTD świece żarowe-wymiana

Post autor: egon. » 06 sty 2018, 19:35

Ja mam NGK i od 4 lat spokój.
Lancia Lybra Intensa SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra Berlina 1,9 JTD 115 KM --> 140KM by Ramzes na części

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”