Demontaż Turbo w 20v

Sami
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 182
Rejestracja: 31 lip 2017, 9:04
Imię: Samuel

Demontaż Turbo w 20v

Post autor: Sami » 05 maja 2018, 10:11

Czy są jakieś sztuczki które mogą pomóc w demontażu turbiny w 20v? Mam priblem z dojściem do śrub mocujących turbo do kolektora...

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1602
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Demontaż Turbo w 20v

Post autor: Johnny » 05 maja 2018, 11:07

Może pomoże viewtopic.php?t=53502
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Sami
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 182
Rejestracja: 31 lip 2017, 9:04
Imię: Samuel

Re: Demontaż Turbo w 20v

Post autor: Sami » 05 maja 2018, 11:14

Tak troszkę bo u mnie np osłona wyszła bez problemu a sruby mocujące turbo to chyba 13 a nie 12.

Przy okazji jest tam napisane i myciu dolotu chemia. Jaka chemia?

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1602
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Demontaż Turbo w 20v

Post autor: Johnny » 05 maja 2018, 11:20

Ja jak swoją wyciągałem to trzy śruby odkręciłem w moment a z czwartą meczyłem się dwa dni i ostatecznie młotek przecinak : zawstydzony : : zawstydzony : a chemia to zwykła do mycia silników, żeby oleju się pozbyć
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Demontaż Turbo w 20v

Post autor: Maniak » 05 maja 2018, 11:21

Sami pisze: 05 maja 2018, 11:14 Tak troszkę bo u mnie np osłona wyszła bez problemu a sruby mocujące turbo to chyba 13 a nie 12.

Przy okazji jest tam napisane i myciu dolotu chemia. Jaka chemia?

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Benzyna ekstrakcyjna to najlepsza chemia...........
Aktywna piana, pomocna sprawa, preparaty do mycia silników nie uszkodzą Ci dolotu.......
Benzyna extra, i tego się trzymaj : ok2 :
Pzdr. Maniak
Ps. A odnośnie braku dostępu do demontażu turbo, to ja bym zdemontował razem z kolektorem, też mnie czeka ta operacja.......lecz to na wolny czas 8-O
Ostatnio zmieniony 05 maja 2018, 11:51 przez Maniak, łącznie zmieniany 1 raz.
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Demontaż Turbo w 20v

Post autor: kond243 » 05 maja 2018, 11:44

Panowie ori nakrętki to 12mm. Kupowałem komplet szpilek i nakrętek oem. Demontaż turbo idzie dość sprawnie. Turbo od kolektora też idzie szybko klucz płasko oczkowy i dwie nakrętki mocujące turbo od strony silnika też się odkrecą bez problemu.Ja używam benzyny i pistoletu do mycia. Oraz Akra płyn do mycia silników. Przy składaniu między turbo a kolektor nie ma orginalnie uszczelki. Można ją kupić np od Lublina III. Lub poprostu Garrett T25.T28. Śruby mocujące DP też trzeba nowe lub poprustu Nową opaskę V-Clamp na jedną Śrubę. Tylko już nie pamiętam średnicy opaski. Przed montażem kolektora przyłożyć go trzeba do tafli szkła i na 100% poddać planowaniu bo będzie krzywy.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Sami
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 182
Rejestracja: 31 lip 2017, 9:04
Imię: Samuel

Re: Demontaż Turbo w 20v

Post autor: Sami » 06 maja 2018, 17:49

To ciekawe, bo u mnie są 13 a wygląda wszystko na oryginalne...

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Demontaż Turbo w 20v

Post autor: kond243 » 06 maja 2018, 21:29

U mnie też były ori 13 i jak pamiętam było kilka 12mm. Wszystko niby wyglądało oki i orginalnie tylko ktoś tam łapy wsadził bo jedna szpilka była urwana. Jak kupiłem ori to były na 12mm.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”