Kappa 2.4 JTD - pęknięta rura dolotu do turbiny

marp123
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 11 maja 2015, 14:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa

Kappa 2.4 JTD - pęknięta rura dolotu do turbiny

Post autor: marp123 » 07 cze 2018, 18:48

Witam, dzisiaj pękła mi rura dolotowa turbiny (łącząca filtr powietrza w turbiną). Pękła zupełnie, czyli jedna część jest przy turbinie (krótka ok 2 cm) a druga część rury wisi obok. Jestem teraz na urlopie i muszę to jakoś naprawić żeby przejechać 400 km. Czy da radę to skleić taśmą naprawczą? Dodatkowo zauważyłem że mam pękniętą tą plastikową puszkę co odchodzi od tej rury (nie wiem jak to się nazywa), czy można z tym jeździć do czasu naprawy po powrocie? Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 JTD - pęknięta rura dolotu do turbiny

Post autor: volf » 08 cze 2018, 10:02

Pewnie jakoś da się pokleić, choć ciasno a i demontaż bez kanału raczej niemożliwy. Kupno nowej raczej nierealne, sam kiedyś szukałem...
Pozostaje używka ale one bywają w różnym stanie a po drugie mało który handlarz chce się bawić w takie drobiazgi.
Po trzecie jak ''trochę'' pojeździsz z tą dziurą to zarówno turbo jak silnik do remontu : beczy :
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Kappa 2.4 JTD - pęknięta rura dolotu do turbiny

Post autor: rob_76 » 08 cze 2018, 13:52

Mozna sprobowac na wiadomym portalu znalezc zestaw zywicy wraz z mata szklana i sprobowac to polapac w ten sposob, ale nalezalo by zdemontowac, oczyscic i odtluscic... Mozna tez sprobowac znalezc waz gumowy (jak do chlodzenia i przy zalozeniu ze da sie nasadzic) o odp. srednicy i "pochytac" cybantami... Ew. faktycznie szukac uzywki...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 JTD - pęknięta rura dolotu do turbiny

Post autor: volf » 08 cze 2018, 13:58

Żywicą i matą szklaną :?: Przecież to jest jakaś ''guma'' a połączenie musi być elastyczne...
Co do innego wężyka to może i tak, choć tam są chyba 2 różne średnice plus te tłumiki szmerów czy rezonansowe zamontowane w tym ustrojstwie : gafa :
KAPPA TDS & JTD

marp123
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 11 maja 2015, 14:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 2.4 JTD - pęknięta rura dolotu do turbiny

Post autor: marp123 » 08 cze 2018, 19:13

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Jednak poddałem się ze względu na slaby dostep i oddałem auto do mechanika. Powiedzial ze cos wymysli. Wspominal o całkowitym usunięciu tego rezonatora ale nie jestem przekonany do tego rozwiazania. Jutro odbiór. Dam znac co i jak :)

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Kappa 2.4 JTD - pęknięta rura dolotu do turbiny

Post autor: rob_76 » 08 cze 2018, 20:17

volf pisze: 08 cze 2018, 13:58 Żywicą i matą szklaną :?: Przecież to jest jakaś ''guma'' a połączenie musi być elastyczne...
Co do innego wężyka to może i tak, choć tam są chyba 2 różne średnice plus te tłumiki szmerów czy rezonansowe zamontowane w tym ustrojstwie : gafa :
Szczerze mowiac, to nie wiedziec czemu, zafiksowalem sie na plastikowych czesciach dolotu... Moj blad... : gafa : Masz racje - to jest raczej gumowate... :roll:
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 2.4 JTD - pęknięta rura dolotu do turbiny

Post autor: kond243 » 08 cze 2018, 23:18

A ten element nie jest dostępny nowy? Zapytaj Baseniarza. Ja za cały element od przepływomierza do turbo zapłaciłem około 270zł. Ewentualnie dopasować rury z kwasówki i łączniki silikonowe.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

marp123
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 11 maja 2015, 14:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 2.4 JTD - pęknięta rura dolotu do turbiny

Post autor: marp123 » 11 cze 2018, 19:21

Odebrałem autko od mechanika i sytuacja prezentuje się następująco: stary element razem z rezonatorem poleciał do śmietnika a w jego miejsce wstawił łącznik silikonowy połączony rurą w kwasówki z redukcją. Wszystko spięte opaskami trzyma się sztywno i pewnie. Jeśli chodzi o brak rezonatora to autko jest minimalnie głośniejsze podczas przyspieszania. Póki co nie odczułem żadnych innych zmian. Załączam zdjęcia :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”