Kappa JTD - problem z brakiem mocy
Kappa JTD - problem z brakiem mocy
Witam
Otóż mam ciekawy problem
W ciepłe dni silnik nie ma mocy.
Ostatnimi dniami z rana u nas jest w okolicach 5 stopni+
Wtedy samochód powiedzmy ze jedzie w miare dobrze.
W miare - bo do normalności mu brakuje
Ale po południu gdzie temperatura jest powyżej 20 stopni, Kappa robi sie bardzo mułowata.
Wogóle nie czuć momentu załączenia sie turbiny.
Idzie równo i powoli na obrotach w górę.
Np na 4 biegu czuć dopiero od około 3000 obr ze jakby lepiej silnik ciągnął, ale z dołu to chwile mu trzeba dać
Czyżby przepływka?
Odpinałem wtyczke od przepływomierza - brak reakcji.
Ani pogorszenia ani poprawy.
W jaki sposób można jeszcze sprawdzić przepływomierz?
np ilość Volt w MultiEcuScan?
Wpadł mi do głowy jeszcze pomysł z zaciętą geometrią.
Zacięta geometria w pozycji otwartej dawała by takie objawy?
Przypomne że największą różnicę czuć przy zmianie temperatury powietrza - rano - popołudnie
Otóż mam ciekawy problem
W ciepłe dni silnik nie ma mocy.
Ostatnimi dniami z rana u nas jest w okolicach 5 stopni+
Wtedy samochód powiedzmy ze jedzie w miare dobrze.
W miare - bo do normalności mu brakuje
Ale po południu gdzie temperatura jest powyżej 20 stopni, Kappa robi sie bardzo mułowata.
Wogóle nie czuć momentu załączenia sie turbiny.
Idzie równo i powoli na obrotach w górę.
Np na 4 biegu czuć dopiero od około 3000 obr ze jakby lepiej silnik ciągnął, ale z dołu to chwile mu trzeba dać
Czyżby przepływka?
Odpinałem wtyczke od przepływomierza - brak reakcji.
Ani pogorszenia ani poprawy.
W jaki sposób można jeszcze sprawdzić przepływomierz?
np ilość Volt w MultiEcuScan?
Wpadł mi do głowy jeszcze pomysł z zaciętą geometrią.
Zacięta geometria w pozycji otwartej dawała by takie objawy?
Przypomne że największą różnicę czuć przy zmianie temperatury powietrza - rano - popołudnie
Lancia Kappa SW 2.4 JTD Pininfarina
Re: Kappa JTD - problem z brakiem mocy
Witam
Gdy miałem swoją taki przypadek nie występował,
Turbina nie ma zmiennej geometrii jak pamiętam,
sprawdź czy rura do inetrcoolera robi sie twarda przy obrotach +2000
Pozdrawiam
Gdy miałem swoją taki przypadek nie występował,
Turbina nie ma zmiennej geometrii jak pamiętam,
sprawdź czy rura do inetrcoolera robi sie twarda przy obrotach +2000
Pozdrawiam
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Re: Kappa JTD - problem z brakiem mocy
Co do turbiny
Ja mam garett VNT 25 - czyli ze zmienną geometrią
Nawet ją czyściłem pare lat temu
Sprawa następna
Próbowałem właśnie sprawdzić czy wąż twardnieje - ale jakoś tak wg mnie nie robi się zbytnio twardy - da się go lekko ścisnąć
Ale to też może być chyba przyczyna przepływki - bo mniej powietrza, mniej paliwa , mniejsze ciśnienie - dobrze mówie?
Sprawa kolejna - ma ktoś do odsprzedania przepływomierz oryginał używkę?
tych chinoli z allegro nie za bardzo chce kupować
Albo jak jeszcze sie upewnić że to przepływka?
Ja mam garett VNT 25 - czyli ze zmienną geometrią
Nawet ją czyściłem pare lat temu
Sprawa następna
Próbowałem właśnie sprawdzić czy wąż twardnieje - ale jakoś tak wg mnie nie robi się zbytnio twardy - da się go lekko ścisnąć
Ale to też może być chyba przyczyna przepływki - bo mniej powietrza, mniej paliwa , mniejsze ciśnienie - dobrze mówie?
Sprawa kolejna - ma ktoś do odsprzedania przepływomierz oryginał używkę?
tych chinoli z allegro nie za bardzo chce kupować
Albo jak jeszcze sie upewnić że to przepływka?
Lancia Kappa SW 2.4 JTD Pininfarina
Re: Kappa JTD - problem z brakiem mocy
Gdyby był przepływomierz nie halo to po jego odpięciu powinno byc lepiej a skoro jest tak samo
Jaki masz czas przy przyspieszaniu na 5 biegu 80-120km/h?
Jaki masz czas przy przyspieszaniu na 5 biegu 80-120km/h?
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa JTD - problem z brakiem mocy
By było jeszcze lepiej
Upraszczając i podpierając się szkolnymi ocenami:
1.sprawny przepływomierz-auto jeździ na 6
2.zepsuty-na 3
3.odpięty-na 4
Upraszczając i podpierając się szkolnymi ocenami:
1.sprawny przepływomierz-auto jeździ na 6
2.zepsuty-na 3
3.odpięty-na 4
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa JTD - problem z brakiem mocy
Sprawdze to przyspieszenie na 5 od 80-120 km/h
Tylko chyba w niedziele
bo kawałek musze podjechać na płaską drogę - u nas albo z górki albo pod górkę
A jaki ma być czas przyspieszania?
W Multiecuscan można sprawdzić przepływkę jakoś?
Tylko chyba w niedziele
bo kawałek musze podjechać na płaską drogę - u nas albo z górki albo pod górkę
A jaki ma być czas przyspieszania?
W Multiecuscan można sprawdzić przepływkę jakoś?
Lancia Kappa SW 2.4 JTD Pininfarina
Re: Kappa JTD - problem z brakiem mocy
A wiec tak.
Auto mułowate
Zaczyna cos ciągnąć w okolicach 3000 obr
Ponizej to jak by turba nie bylo
Przyspieszanie prawie po rowym terenie ( minimalnie pod górkę) na 5 biegu od 80 do 100 km to troszecze ponad 9 sekund.
Pod większą gorke wyszlo 10,5 sekundy.
Tak ze mozna spokojnie zapalic fajke rozpedzajac sie w takim tempie.
Auto mułowate
Zaczyna cos ciągnąć w okolicach 3000 obr
Ponizej to jak by turba nie bylo
Przyspieszanie prawie po rowym terenie ( minimalnie pod górkę) na 5 biegu od 80 do 100 km to troszecze ponad 9 sekund.
Pod większą gorke wyszlo 10,5 sekundy.
Tak ze mozna spokojnie zapalic fajke rozpedzajac sie w takim tempie.
Lancia Kappa SW 2.4 JTD Pininfarina
Re: Kappa JTD - problem z brakiem mocy
Co do przyśpieszenia, tu filmik Kolegi forumowego ale kappa po modach
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa JTD - problem z brakiem mocy
No wiec widać ze z moim jtd jest nie halo.
Ma ktoś do sprzedania przeplywke? Nie chinska.
Ma ktoś do sprzedania przeplywke? Nie chinska.
Lancia Kappa SW 2.4 JTD Pininfarina
Re: Kappa JTD - problem z brakiem mocy
Zakupiłem przepływkę
zobaczymy czy będzie poprawa
kto wie czy problem nie skończy się na turbinie
zobaczymy czy będzie poprawa
kto wie czy problem nie skończy się na turbinie
Lancia Kappa SW 2.4 JTD Pininfarina