Kappa 2.0 vis, falujące obroty
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 13 mar 2017, 14:44
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Przemyśl / Kraków
Kappa 2.0 vis, falujące obroty
Witam,
mam problem z falującymi obrotami. Problem ten pojawia się w momencie jak silnik chwilkę popracuje i złapie temperaturę powyżej 50 stopni. Zatrzymując się na światłach samochód potrafi nawet zgasnąć (rzadko), natomiast za każdym razem wskazówka obrotów skacze sobie od 500 do około 900 obr/min. Od momentu odpalenia samochodu na wyświetlaczu pojawia się komunikat "engine control system failure" oraz "check engine" przy zegarach.
Przepływomierz wydaje się być sprawny (demontowałem i czyściłem, lecz nie posiadam innego na podmiankę)
Dodam że samochód zachowuje się tak samo na benzynie i gazie.
Pozdrawiam i liczę, że odnajdę rozwiązanie
mam problem z falującymi obrotami. Problem ten pojawia się w momencie jak silnik chwilkę popracuje i złapie temperaturę powyżej 50 stopni. Zatrzymując się na światłach samochód potrafi nawet zgasnąć (rzadko), natomiast za każdym razem wskazówka obrotów skacze sobie od 500 do około 900 obr/min. Od momentu odpalenia samochodu na wyświetlaczu pojawia się komunikat "engine control system failure" oraz "check engine" przy zegarach.
Przepływomierz wydaje się być sprawny (demontowałem i czyściłem, lecz nie posiadam innego na podmiankę)
Dodam że samochód zachowuje się tak samo na benzynie i gazie.
Pozdrawiam i liczę, że odnajdę rozwiązanie
Lancia Kappa 2.0 V.I.S 99'
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.0 vis, falujące obroty
Lewe powietrze. Szczelność dolotu do sprawdzenia
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa 2.0 vis, falujące obroty
A jest w przepustnicy kappy zaworek zwrotny od odmy? U mnie w lybrze zaworek ten przestał działać i dojeżdżając do świateł musiałem nogą gazu doadawać bo gasł. Po podmianie zaworka z innej przepustnicy problem ustąpił.
Widzę na allegrach że przepustnica w kappie 2.0 ma taki zaworek. To ten pionowy wkręcany w przepustnicę. Przepatrz go.
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Widzę na allegrach że przepustnica w kappie 2.0 ma taki zaworek. To ten pionowy wkręcany w przepustnicę. Przepatrz go.
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa 2.0 vis, falujące obroty
Wiem że post po poście to niegrzeczność ale coś mi edycja nie domaga.
Jeśli masz taką przepustnicę to o ten zaworek mi chodzi. Zdaje się wyglądać on identycznie jak w lybrze 1.8:-)
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Jeśli masz taką przepustnicę to o ten zaworek mi chodzi. Zdaje się wyglądać on identycznie jak w lybrze 1.8:-)
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.0 vis, falujące obroty
No niestety kolego zonk. Kappa 99r ma przepustnicę elektroniczną. Bez zaworów i innych takich. A nawet kappa do 98r ma zwykła przepustnicę i żadnych zaworków tam niema. I te przepustnice są tożsame z kappą 20vt dopiero ona ma zawór odmy ale w kolektorze. Jeśli pompuje turbo odma idzie przed turbo a jeśli turbo nie pompuje opary z odmy wciągane są bezpośrednio w kolektor. Dochodząc do sedna w kappie 2.0 2.4 odma idzie przed przepustnicę. I obstawiam dziurę w gumie od rezonatora do przepustnicy lub dziurawy rezonator. Podciśnienia też do sprawdzenia. Lub brudna przepustnica
Ostatnio zmieniony 07 paź 2018, 20:33 przez kond243, łącznie zmieniany 1 raz.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa 2.0 vis, falujące obroty
Zonk to zonk.
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.0 vis, falujące obroty
Sprawdź jeszcze czujnik temperatury w termostacie. Na zegar może iść prawidłowo ale do ECU już nie.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 13 mar 2017, 14:44
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Przemyśl / Kraków
Re: Kappa 2.0 vis, falujące obroty
Mały update..
Sprawdziłem i nie ma prawa brać lewego powietrza. Dodatkowo odłączyłem wtyczkę od przepływomierza, efektów brak.
Co dziwne - samochód przed tym problemem robił 200km na jednym zbiorniku gazu, natomiast aktualnie wyszło 50km więcej...
Jakieś pomysły?
Pozdrawiam.
Sprawdziłem i nie ma prawa brać lewego powietrza. Dodatkowo odłączyłem wtyczkę od przepływomierza, efektów brak.
Co dziwne - samochód przed tym problemem robił 200km na jednym zbiorniku gazu, natomiast aktualnie wyszło 50km więcej...
Jakieś pomysły?
Pozdrawiam.
Lancia Kappa 2.0 V.I.S 99'