Lancia Kappa 2,0 TB 20v - od kiedy czuć że "idzie" :)

Lewutek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 664
Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie

Lancia Kappa 2,0 TB 20v - od kiedy czuć że "idzie" :)

Post autor: Lewutek » 11 lut 2019, 16:25

ten nie "gwizdze", ale cos tam delikatnie "slychac" jak zrzucane jest powietrze w dolot turbiny ... no i ten plastikowy BOSCHowski zaworek nie jest najszczesliwszym rozwiazaniem w Kappie, bo nie trzyma parametrow

Brak polskich znakow ... chwilowo LINUX

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Lancia Kappa 2,0 TB 20v - od kiedy czuć że "idzie" :)

Post autor: kond243 » 11 lut 2019, 16:33

viewtopic.php?t=51107
Johnny podał link. Tam masz nr. Ten że zdjęcia to jest zawór DV czyli dump Valve. Upuszcza nadmiar ciśnienia z dolotu po zamknięciu przepustnicy. Jeśli on nie działa to turbo dostaje po du..IE. Powietrze odbija się od przepustnicy i bije po łopatkach turbiny przez to powstaje luz wzdłużny. Dmuchnięcie w cienki wezyk ma być szczelny. Jeśli będzie powietrze uchodzić to odrazu wymiana. Kup DV properfekta naszego polskiego producenta. To żyje długo i szczęśliwie.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”