[k 2.0 20V]Silnik nie chce czasem zapalić

piotras83
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 04 lip 2009, 23:53
Lokalizacja: Pomorze

[k 2.0 20V]Silnik nie chce czasem zapalić

Post autor: piotras83 » 13 lut 2019, 18:39

Pacjent: Kappa 2.0 20V VIS 1998 (silnik przed faceliftingiem), instalacja LPG Elpigaz V gen. (zapalanie zawsze na benzynie, automatyczne przełączenie na gaz po osiągnięciu zadanej temp.)



Mam dziwny problem z mają Kappą. Silnik czasami gaśnie bez wyraźnej przyczyny. Dzieje się to zarówno na gazie jak i na benzynie. Zawsze podczas schodzenia z obrotów, np. przy dojeździe do skrzyżowania z czerwonym światłem, po wciśnięciu sprzęgła, albo na obrotach jałowych. Po prostu gaśnie i przez klika minut nie chce odpalić. Rozrusznik się kręci, ale silnik nie zapala, tak jakby nie było podawane paliwo. Po jakimś czasie (od 30 s do 5 min.) silnik zapala i działa normalnie. (nie wiem czy w czasie, gdy silnik nie chce odpalić podawane jest paliwo, bo za każdym razem gasł mi na środku skrzyżowania i musiałem się zająć zepchnięciem auta z drogi a po chwili już odpalał normalnie). Problem pojawia się losowo, raz zrobiłem 600 km jednego dnia i nic się nie działo, innym razem zgasł 2 razy na trasie 5 km. Po za tym samochód jest w 100% sprawny. W związku z tymi objawami wymieniłem już pompę paliwa, problem niestety pozostał.

Potencjalne przyczyny:

- komputer LPG, który nie włącza podawania paliwa przy rozruchu silnika ?

- czujnik położenia wału ?

- czujnik uderzeniowy ?

- co jeszcze ?


Czy ktoś w was miał podobne objawy ?

Proszę o pomoc i sugestię.

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: [k 2.0 20V]Silnik nie chce czasem zapalić

Post autor: Maniak » 13 lut 2019, 19:00

Jeśli Ci zgaśnie to w momencie odpalania popatrz na obrotomierz......jeśli leży i nic nie unosi się to czujnik wału zdycha.
Możesz jeszcze na odpalonym silniku poszarpać przewodami pod przepustnicą. Tam jest kostka od czujnika wału i stukowy......
Pzdr.Maniak
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
bialy2224
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 555
Rejestracja: 12 mar 2017, 11:39
Imię: Mati
Lokalizacja: Nysa

Re: [k 2.0 20V]Silnik nie chce czasem zapalić

Post autor: bialy2224 » 13 lut 2019, 21:36

Też miałem podobne problemy. Z tym że podczas jazdy wypadał zapłon, odczuwalne było tylko szarpnięcie, na postoju poprostu gasła. Za każdym razem odrazu zapalała. Objawy nasilały się podczas opadów deszczu. Też mnie odrazu tutaj na forum skierowano na czujnik położenia wału (został wymieniony) problem pozostał. Nieszczelności w układzie dolotowym zostały wyeliminowane. Problem nadal występował. Dopiero po jakimś czasie zauważyłem, na postoju pod domem w momencie gdy silnik samoczynnie zgasł, przekaźniki te na podszybiu cykały na przemian. Problem okazał się matury elektrycznej. Elektryk kilka dni szukał i znalazł przewód przepalony w wiązce z tyłu za silnikiem, na ścianie grodziowej w takim przetłoczeniu. Koledzy również poradzili posprawdzanie wszystkich połączeń masowych, głównych wiązek i bezpieczników a raczej skrzynek z bezpiecznikami i ich połączeń. Pozdrawiam
A więc od początku
Uno 1.1 Fire 96r. historia
Uno 1.0 94r. historia
Mondeo mk1 96r. historia (zerwany pasek rozrządu)
VW pssst b4 94r. historia
Kappa 2.4+ lpg 96r. historia
Seicento 0.9 98r. skasowany tak że radio wpadło na tylne siedzenie :-) ( ofiar brak) historia
Opel Corsa 1.2 95r - historia
Są :
Renault Megan 1.4 16V 2003r.- pojazd małżonki
Kappa 2.0 20V + LPG oby jak najdłużej :lol:
Kiedyś napewno 20vT : yesyes :

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: [k 2.0 20V]Silnik nie chce czasem zapalić

Post autor: grzesiekj23 » 13 lut 2019, 22:07

Ja powielę teorię Maniaka. U mnie było identycznie. Losowo gasła lub nie chciała odpalić. Jak już się przydarzyło coś takiego, to musiałem odczekać 10-15 minut (z tego tytułu dostałem mandat za złe parkowanie- stanąłem na sekundę dosłownie i już nie zdążyłem odjechać : gafa : ) i paliła na dotyk. Właśnie czujnik położenia wału okazał się być przyczyną. Kiedyś wymieniłem przy okazji szukania rozwiązania innego problemu na jakiś tańszy i niewiele pożył. Włożyłem stary, oryginalny Bosch i do tej pory śmiga.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

piotras83
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 04 lip 2009, 23:53
Lokalizacja: Pomorze

Re: [k 2.0 20V]Silnik nie chce czasem zapalić

Post autor: piotras83 » 14 lut 2019, 20:45

Dzięki za odpowiedzi. W wolnej chwili podmienię czujnik na nowy. Czy jest coś nietypowego na co trzeba zwrócić uwagę przy wymianie czy raczej jest to wymiana typu "plug&play"?

Awatar użytkownika
bialy2224
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 555
Rejestracja: 12 mar 2017, 11:39
Imię: Mati
Lokalizacja: Nysa

Re: [k 2.0 20V]Silnik nie chce czasem zapalić

Post autor: bialy2224 » 14 lut 2019, 20:54

Zwróć uwagę na wtyczki pod przepustnicą, miałem zamówiony po VIN i była inna, czujnik to samo. Są chyba dwu i trzy pinowe.
A więc od początku
Uno 1.1 Fire 96r. historia
Uno 1.0 94r. historia
Mondeo mk1 96r. historia (zerwany pasek rozrządu)
VW pssst b4 94r. historia
Kappa 2.4+ lpg 96r. historia
Seicento 0.9 98r. skasowany tak że radio wpadło na tylne siedzenie :-) ( ofiar brak) historia
Opel Corsa 1.2 95r - historia
Są :
Renault Megan 1.4 16V 2003r.- pojazd małżonki
Kappa 2.0 20V + LPG oby jak najdłużej :lol:
Kiedyś napewno 20vT : yesyes :

Awatar użytkownika
bialy2224
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 555
Rejestracja: 12 mar 2017, 11:39
Imię: Mati
Lokalizacja: Nysa

Re: [k 2.0 20V]Silnik nie chce czasem zapalić

Post autor: bialy2224 » 23 lut 2019, 19:47

I jak tam z tematem, pacjent żyje?
A więc od początku
Uno 1.1 Fire 96r. historia
Uno 1.0 94r. historia
Mondeo mk1 96r. historia (zerwany pasek rozrządu)
VW pssst b4 94r. historia
Kappa 2.4+ lpg 96r. historia
Seicento 0.9 98r. skasowany tak że radio wpadło na tylne siedzenie :-) ( ofiar brak) historia
Opel Corsa 1.2 95r - historia
Są :
Renault Megan 1.4 16V 2003r.- pojazd małżonki
Kappa 2.0 20V + LPG oby jak najdłużej :lol:
Kiedyś napewno 20vT : yesyes :

piotras83
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 63
Rejestracja: 04 lip 2009, 23:53
Lokalizacja: Pomorze

Re: [k 2.0 20V]Silnik nie chce czasem zapalić

Post autor: piotras83 » 15 mar 2019, 10:09

Hej,

ze względu na wyjazd służbowy późno zabrałem się za ten temat, ale najważniejsze jest że pacjent żyje i ma się dobrze :)

Wymiana czujnika położenia wału rozwiązała problem. Przejechałem już kilkaset kilometrów i problem już nie występuje.

Przy wymianie nie ma co się sugerować VINem, tylko trzeba zobaczyć jaki czujnik jest w danym samochodzie, u mnie był trzypinowy.

Nie wiem czy na forum nie ma już podobnego wątku, ale mam taką sugestię, aby założyć temat z awariami, które po prostu występują po jakimś przebiegu. U mnie przy 200kkm "skończył się" czujnik temp. cieczy chłodzącej a przy 203kkm czujnik położenia wału. Po utworzeniu takiej listy byłoby mniej więcej wiadomo czego można się w najbliższym czasie spodziewać. Oczywiście wiem, że każdy samochód jest inny itd. itp. ale dało by to ogólny pogląd co komu pada przy danym przebiegu/wieku auta. Co wy na to?

Awatar użytkownika
bialy2224
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 555
Rejestracja: 12 mar 2017, 11:39
Imię: Mati
Lokalizacja: Nysa

Re: [k 2.0 20V]Silnik nie chce czasem zapalić

Post autor: bialy2224 » 15 mar 2019, 17:18

Jest temat ile ma dany pojazd na liczniku a ile faktycznie komputer pokazuje, w dużej części Ci co sprawdzali jak czytełem po postach to rozbieżności około 100tysi. Więc duży procent nie wie ile tak naprawdę mamy w swoich K i tutaj podawanie usterki przy danym przebiegu nie ma chyba sensu 😉
A więc od początku
Uno 1.1 Fire 96r. historia
Uno 1.0 94r. historia
Mondeo mk1 96r. historia (zerwany pasek rozrządu)
VW pssst b4 94r. historia
Kappa 2.4+ lpg 96r. historia
Seicento 0.9 98r. skasowany tak że radio wpadło na tylne siedzenie :-) ( ofiar brak) historia
Opel Corsa 1.2 95r - historia
Są :
Renault Megan 1.4 16V 2003r.- pojazd małżonki
Kappa 2.0 20V + LPG oby jak najdłużej :lol:
Kiedyś napewno 20vT : yesyes :

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”