Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 15 lis 2019, 4:53

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 138 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 10
Autor Wiadomość
PostDodany: 01 lis 2019, 13:22 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 01 lis 2019, 0:31
Posty: 3
Imię: Szymek
Witam.

Jestem nowym posiadaczem Kappy 2.0 20V PB + LPG. W aucie jest już drugi silnik, ponieważ w poprzednim padły panewki i od poprzedniego właściciela słyszałem, żeby nie dawać dużo gazu na zimnym motorze. Auto ma zalany olej 10W40 półsyntetyk nie wiem jakiej firmy, ale olej ma już prawie 2 lata jednak z przebiegiem ok. 2-3 tys.
Wiem, że Selenia 10W40 może być olejem syntetycznym, ale ze względu na wiek i nie znany mi stan wolę zalać olej półsyntetykiem i po prostu dbać o regularną wymianę co max. 8-9 000 km

Zastanawiam się nad firmą, który producent zapełniał by najlepsze smarowanie zwłaszcza w chłodne dni?
Na YT są filmy z testów olejów 10W40 przy -30 i tam widać jakie oleje w takich temperaturach radzą sobie, a które nie i tak np. Total i Elf najszybciej rozprowadzają się w probówce, następnie GM i Lotos.

Poniżej napiszę opinię z własnych doświadczeń:
Shell 10W40, wypłukuje silniki dość mocno z nagaru, po czym w Dieslu Renault 2.8 i PB Volvo 2.4 miałem do zrobienia wymianę pierścieni (przy przebiegu 600 000 km i 350 000 km).

GM 10W40 leje w Daewoo Leganza (jest to silnik GM taki sam jak w Vectrach) i po 6000 km jazdy z przyczepką i na autostradach ok. 160 km/h auto zużyło ok. 1 L oleju przy przebiegu 310 000 km. Na zimnym rozruchu słuchać popychacze przez ok. 2-3 sekundy.

Oleje Mobil 10W40 i 15W40. W busie sprawuje się dobrze, dość szybkie smarowanie Turbo,cicha praca silnika, nie kopci itp., w C5 2.0 PB na zimnym rozruchu słychać popychacze prze ok. 3-4 sekundy, oleju nie bierze przy przebiegu 230 000 km, dalej też jeździ na nim 406 1.8 PB + LPG z przebiegiem 255 000 km, nic nie hałasuje i nic nie bierze oleju. Olej do ok. 4 - 6 tys. jest dość jasny, nawet w busie, dieslu.

Castrol 5W30 Fiesta MK6 z przebiegiem 120 000 km od nowości lany taki olej i silnik zużywa ok. 1 L na 6-7 000 km.

Lotos i ELf lany jest do Espace 2.0T PB + LPG i tutaj stały pobór oleju ok. 1 L na 12 000 km, przebieg auta ok. 340 000 km.
Jedynie słychać czasami popychacze na wolnych obrotach ale podobne te silniki tak już mają przy tym przebiegu.

Valvoline 5W40 SynPower w Volvo 2.4 po kapitalnym remoncie, auto odpalało po pół obrotu rozrusznika i pracowało cicho nawet na zimnym silniku.

I mój wybór pada na Total. 10W40, wcześniej też lany był 5W40 do C5 1.8 PB, a teraz 10W40 auto pobiera ok. 1 L na 7000 km nie ważne jaka lepkość oleju.
Jednak w porównaniu do C5 2.0, które jeździło na Mobilu, nie słychać popychaczy na zimnym rozruchu.
Również test na YT pokazuje, że oleje Total/Elf szybko się rozprowadzają w niskich temperaturach.

Na rynku w ostatnich latach pojawiło się dużo nowych marek olejów.
Może ktoś testował już w swoich autach i mógłby podzielić się opiniami na temat np. Jasol, Drive+, Champion, Wolf (takie oleje sprzedają w moim mieście)?
Czekam na opinie od osób, które mogą coś napisać z własnego doświadczenia, wszelkie uwagi będą przydatne.
I nie chodzi mi o to, żeby udowadniać wyższość jednego producenta nad innym bo wszystkie oleje 10W40 są do siebie podobne, chodzi mi bardziej o informację na temat zużycia oleju, koloru na bagnecie po x km i głośności pracy silnika.

Nie interesuje mnie przepłacanie za nazwę za oleje typu Valvoline, Liquil Molly, Motul itp., osobiście wyznaję zasadę żeby dbać o regularną wymianę oleju max. co 10 - 11 000 km.


Na górę
PostDodany: 06 lis 2019, 21:25 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 cze 2017, 22:09
Posty: 105
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: BERLYN
Zamieniłem Valvoline na Totala Quartz 7000, nie jeżdżę sportowo, wymieniam olej co 10tyś. do tego dobry filtr, byle tego przestrzegać.

_________________
Bokiem do przodu.
LANCIA K 3.0 SEDAN :zjezdzam:

206 RC/406 Break V6/940 2.3T/AR 166 JTD/BMW E32 730/Scorpio MKII/VW Jetta MKII


Na górę
PostDodany: 07 lis 2019, 8:32 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 mar 2011, 13:03
Posty: 143
Imię: Janusz
Lokalizacja: Lesko
Trochę już tego przetestowałem w różnych autach i od kilku lat używam wyłącznie półsyntetyk Liqui Moly 10w40 MoS2. Silnik jest cichszy, popychacze nie klepią, zero brania oleju. A co do przepłacania za niego...? Bańkę 5 litrową można kupić za nieco ponad 100 zł., więc, zakładając wymianę raz na rok, nie jest to chyba aż tak duży wydatek ? Nie kupisz tanio super jakości niestety...

_________________
Lancia Kappa 2.0 20V automat 1996 r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 138 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 10

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl