Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 15 lis 2019, 4:53

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 138 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 15 6 7 8 9 10 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 14 lis 2010, 18:38 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Posty: 2654
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
krzysiek2 pisze:
Skoro napisałem że jest ok to tak jest bo ja odpalam to auto a Ty nie możesz nic powiedzieć na ten temat :nono: ponieważ nie byłeś przy odpalaniu mojego silnika
niech ci tam :lol: mało wiesz ale napisałem to po to by tego nie robił i nie po to by się sprzeczać bo i tak jest jak mówię czy to twój silnik czy kowalskiego :lol:

_________________
:lol: : gafa : :bitwa:


Na górę
PostDodany: 14 lis 2010, 18:47 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2008, 0:00
Posty: 199
Lokalizacja: pabianice
Może i mało wiem bo w remontach silników siedzę od 75r.
ale człowiek uczy się całe życie


Na górę
PostDodany: 14 lis 2010, 18:50 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Posty: 2654
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
krzysiek2 pisze:
Może i mało wiem bo w remontach silników siedzę od 75r.
ale człowiek uczy się całe życie
:D nie pouczam wiem z doświadczenia ale co do twojego silnika mogę się mylić ;)

_________________
:lol: : gafa : :bitwa:


Na górę
PostDodany: 18 lis 2010, 8:13 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Posty: 2505
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW
Rafako pisze:
10 W 40 to zawsze półsyntetyk
Nie do końca to stwierdzenie jest prawdą - link, czy link (na szybko znalezione przykłady).

_________________
jest: Ford S-Max, Peugeot 208, Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR
było: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał), Piaggio X8 (PP przejechała)


Na górę
PostDodany: 05 lut 2011, 10:47 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
Posty: 920
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław
A może mi ktoś podać, jaki olej jest wskazany według instrukcji obsługi do Kappy 2.0 20V turbo r.2000?


Na górę
PostDodany: 10 lut 2011, 10:49 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 15 lis 2010, 11:01
Posty: 154
Imię: Marek
Lokalizacja: Pińczów
Panowie mam pytanko, do tej pory jeździłem w moim kapiszonie 2.4 20v + lpg na castol magnatec 5w40, przychodzi czas wymiany oleju i nie wiem czy nie zmienić tego na 10w40, polecacie jakiś konkretny olej do tego silnika? Przebieg kapiszonka 160k km.

_________________
Kappa 2.4 5.20 SW PB + LPG 1996r.
Lybra 2.4 5.10 SW ON 2001r.


Na górę
PostDodany: 10 lut 2011, 15:44 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 mar 2010, 13:09
Posty: 250
Imię: Grzechu
Lokalizacja: Wrocław
Ja stosuje pół syntetyk taki jak polecają w instrukcji, czyli 10w40 najpierw mobil potem GM i następny będzie SELENIA czyli taki jak w instrukcji i polecam właśnie taki lać, nie wiem czemu znalazł się syntetyk skoro polecają pół.

_________________
Lancia Kappa 2.4 Benz. LX 2000 rok


Na górę
PostDodany: 10 lut 2011, 15:52 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Posty: 2654
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
dj_tygrys pisze:
Ja stosuje pół syntetyk taki jak polecają w instrukcji, czyli 10w40 najpierw mobil potem GM i następny będzie SELENIA czyli taki jak w instrukcji i polecam właśnie taki lać, nie wiem czemu znalazł się syntetyk skoro polecają pół.
Tygrys nie lej tego szajsu SENIA K20 TO FAJANS jeździłem na tym szajsie po zdjęciu pokrywy zaworów się przeżegnałem ile syfu się przykleiło ,a ma płukać silnik :lol:

_________________
:lol: : gafa : :bitwa:


Na górę
PostDodany: 10 lut 2011, 15:57 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Posty: 2432
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie
Momok pisze:
Panowie mam pytanko, do tej pory jeździłem w moim kapiszonie 2.4 20v + lpg na castol magnatec 5w40, przychodzi czas wymiany oleju i nie wiem czy nie zmienić tego na 10w40, polecacie jakiś konkretny olej do tego silnika? Przebieg kapiszonka 160k km.
Te parametry nie są z kosmosu, tylko zapewniają olejowi odpowiednie właściwości. Olej 10W40 to najlepszy kompromis między dobrym olejem na zimę i dobrym na lato. Jeśli nie chcesz kompromisu, używasz auta bardziej w zimie niż w lecie lub na odwrót, albo zmieniasz olej więcej niż raz w roku (producent zaleca co 15 tyś, lub raz na rok, jeśli się tyle nie osiąga rocznie) to możesz stosować oleje lepsze na zimę lub na lato naprzemiennie, ale w obu przypadkach półsyntetyczny..

Tu od marki ważniejsze są całościowe parametry oleju (w zależności od tego w jakich warunkach pracuje silnik) i pochodzenie oleju (tzw. "warsztaty" stosują często oleje z beczki : czerwona : , Bóg wie co to za olej w rzeczywistości), cena nie zawsze idzie w parze z jakością, no i oczywiście nie z marketu (chyba, że ktoś lubi kupować 4litry oleju w cenie 8l)
Jeśli o markę chodzi, to każdy będzie polecał inną, łącznie z Czasopismami robiącymi często artykuły na zamówienie..

_________________
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD


Na górę
PostDodany: 10 lut 2011, 15:59 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Posty: 2432
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie
gros pisze:
dj_tygrys pisze:
Ja stosuje pół syntetyk taki jak polecają w instrukcji, czyli 10w40 najpierw mobil potem GM i następny będzie SELENIA czyli taki jak w instrukcji i polecam właśnie taki lać, nie wiem czemu znalazł się syntetyk skoro polecają pół.
Tygrys nie lej tego szajsu SENIA K20 TO FAJANS jeździłem na tym szajsie po zdjęciu pokrywy zaworów się przeżegnałem ile syfu się przykleiło ,a ma płukać silnik :lol:
Lol, a jakie masz dowody, że to wina tego konkretnego oleju? I że przy innym byłoby inaczej? :lol:

Równie dobrze można powiedzieć "nie tankuj na Shellu, bo mają brzydkie kasjerki i auto więcej pali.."
: zolta :

_________________
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD


Na górę
PostDodany: 10 lut 2011, 16:14 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Posty: 2654
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Polej pisze:
gros pisze:
dj_tygrys pisze:
Ja stosuje pół syntetyk taki jak polecają w instrukcji, czyli 10w40 najpierw mobil potem GM i następny będzie SELENIA czyli taki jak w instrukcji i polecam właśnie taki lać, nie wiem czemu znalazł się syntetyk skoro polecają pół.
Tygrys nie lej tego szajsu SENIA K20 TO FAJANS jeździłem na tym szajsie po zdjęciu pokrywy zaworów się przeżegnałem ile syfu się przykleiło ,a ma płukać silnik :lol:
Lol, a jakie masz dowody, że to wina tego konkretnego oleju? I że przy innym byłoby inaczej? :lol:

Równie dobrze można powiedzieć "nie tankuj na Shellu, bo mają brzydkie kasjerki i auto więcej pali.."
: zolta :
tera to mnie rozbawiłeś :lol: skąd ze sklepu -tam mi powiedzieli :lol: :lol: :lol:
A poważnie przejechałem nim 140tysi i wiem co było przed i po
potem zmiana i motorek sie powolutku oczyścił
A co do kappa 2.4 to ma wymianę co 20 tysi
ten motor w Thesis kreci się na syntetyku 10/60

_________________
:lol: : gafa : :bitwa:


Na górę
PostDodany: 10 lut 2011, 16:18 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Posty: 2432
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie
gros pisze:
tera to mnie rozbawiłeś :lol: skąd ze sklepu -tam mi powiedzieli :lol: :lol: :lol:
A poważnie przejechałem nim 140tysi i wiem co było przed i po
potem zmiana i motorek sie powolutku oczyścił
A co do kappa 2.4 to ma wymianę co 20 tysi
ten motor w Thesis kreci się na syntetyku 10/60
Jak dla mnie, to żaden dowód, a jeden przypadek i jeden silnik ;) Trochę za mało, żeby mówić, że to szajs-jak dla mnie.

_________________
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD


Na górę
PostDodany: 10 lut 2011, 16:23 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Posty: 2654
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Polej pisze:
gros pisze:
tera to mnie rozbawiłeś :lol: skąd ze sklepu -tam mi powiedzieli :lol: :lol: :lol:
A poważnie przejechałem nim 140tysi i wiem co było przed i po
potem zmiana i motorek sie powolutku oczyścił
A co do kappa 2.4 to ma wymianę co 20 tysi
ten motor w Thesis kreci się na syntetyku 10/60
Jak dla mnie, to żaden dowód, a jeden przypadek i jeden silnik ;) Trochę za mało, żeby mówić, że to szajs-jak dla mnie.
Polej i się dogadamy :lol: ;) to tylko moja opinia
Tę Kappę co mam teraz też jeżdziła na selenia szkoda ze nie zrobiłem fotek jak wyglądała głowica z wałkami .Przejechałem nią od września dwie pełne zmiany i od niedzieli idzie trzecia zobaczę po tej zmianie i będę wiedział dla siebie czy mam rację :D

_________________
:lol: : gafa : :bitwa:


Na górę
PostDodany: 10 lut 2011, 17:50 
Polej pisze:
Jak dla mnie, to żaden dowód, a jeden przypadek i jeden silnik ;) Trochę za mało, żeby mówić, że to szajs-jak dla mnie.
To dowodzi wyłącznie tego, że mało się znasz na samochodach. Akurat w tym przypadku, pomimo swojej zwyczajowo pokrętnej argumentacji, gros ma rację. Jakość oleju można poznać właśnie po zdjęciu klawiatury po dużym przebiegu. Jeśli stosowany olej jest chu... steczkowy, zazwyczaj znajduje się tam syf i 5 metrów mułu. Dla przykładu: miałem kiedyś silnik do poloneza od znajomego taksówkarza, silnik miał od nowego przelot 420 tyś km (tak, uprzedzam pytanie - motor był już w agonii), jeździł wyłącznie na quaker state, wymienianym co 8 tyś km. Klawiatura po zrzuceniu była czysta jak łza.
Skoro napisał, że klawiatura po 140 tyś km na tym oleju była zasyfiona, to znaczy że olej to syf.
Tyle w temacie i nie ma co filozofować i prowadzić dowodów logicznych (no chyba, że znajdziemy na forum jeszcze 5 użytkowników tego oleju, którzy też zwalali klawiaturę po dużym przebiegu i dadzą swoje kontropinie).
Serdecznie pozdrawiam.


Na górę
   
PostDodany: 10 lut 2011, 19:03 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Posty: 2432
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie
Rafako pisze:
Polej pisze:
Jak dla mnie, to żaden dowód, a jeden przypadek i jeden silnik ;) Trochę za mało, żeby mówić, że to szajs-jak dla mnie.
To dowodzi wyłącznie tego, że mało się znasz na samochodach. Akurat w tym przypadku, pomimo swojej zwyczajowo pokrętnej argumentacji, gros ma rację. Jakość oleju można poznać właśnie po zdjęciu klawiatury po dużym przebiegu. Jeśli stosowany olej jest chu... steczkowy, zazwyczaj znajduje się tam syf i 5 metrów mułu. Dla przykładu: miałem kiedyś silnik do poloneza od znajomego taksówkarza, silnik miał od nowego przelot 420 tyś km (tak, uprzedzam pytanie - motor był już w agonii), jeździł wyłącznie na quaker state, wymienianym co 8 tyś km. Klawiatura po zrzuceniu była czysta jak łza.
Skoro napisał, że klawiatura po 140 tyś km na tym oleju była zasyfiona, to znaczy że olej to syf.
Tyle w temacie i nie ma co filozofować i prowadzić dowodów logicznych (no chyba, że znajdziemy na forum jeszcze 5 użytkowników tego oleju, którzy też zwalali klawiaturę po dużym przebiegu i dadzą swoje kontropinie).
Serdecznie pozdrawiam.
Dziękuję Drogi Specjalisto za oświecenie :lol:

Dodam, że Gros napisał tylko o stanie głowicy przed i po zalaniu i o dystansie kilometrów.
Jeśli mówimy,że to jest jeszcze parę czynników (np. filtr oleju, dostawca oleju itp), no ale....bez komentarza :lol:

_________________
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 138 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 15 6 7 8 9 10 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl