Do samej konsoli nie dochodzą ale pod samym dywanem też nie jest łatwiutko, troszkę gimnastykitopcio1 pisze:czyli byłem blisko, że pod konsolą są spięte.rak pisze:Kolego w tamtym tygodniu wymieniałem linki od hamulca ręcznego tz. mechanik mi wymieniał i zapewniam Cię że nie jest łatwo oprócz demontażu konsoli dolnej trzeba wypiąć linki pod samochodem i nie wiem czy bez kanału dasz radę a przy wpinaniu nowych mechanik posłużył się lekarskimi długimi szczypcami ciekawie to wyglądało.
Kappa - linka ręcznego
Odp: Kappa - Hamulec ręczny
Re: Kappa - Hamulec ręczny
Hej .Odświeżam kotleta dla potomnych mam nadzieję że się komuś przyda :
Naprawa h-ca ręcznego Kappa -bez zdjęc miałem strasznie brudne ręce?.wybaczcie
1) Kanał -nie wybrażam sobie robić to bez kanału lub przy pomocy zwykłego podnośnika 2,5T
Potrzebne narzędzia :śrubokręt krzyżakowy(gwiazdkowy),imbus 3 lub 4,klucz oczkowy 10(lub nasadka z grzechotką)szczypce do ściśnięcia cięgła linki przy hamulcu(może być klucz do rur) śrubokręt płaski długi ,szczypce(kombinerki)
-2 x linka jedna z osłonką temperaturową na lewą stronę(od tłumika) druga sztywniejsza(takie miałem odczucia) na prawą stronę
2)Zabawę zaczynałem od
- zdjęcia mieszka z lewarka zmiany biegów
? demontaż ozdobnej(a?la drewno) ramki śruby gwiazdek + imbus (1 pod uchwytem na monety,2 po prawej stronie otworu po mieszku lewarka /okolice wstecznego/ ,3 pod gumką perforowaną na długopisy i drobiazgi ,1 x na klucz imbus tuż pod dźwignią zmiany biegów,2 szt na wysokości 3 biegu w otworze lewarka )
Uchwyt na monety i regulacje lusterek delikatnie podważamy i wyskoczą mają po 2 zaczepy sprężynujące na krótszych końcach
-demontaż tunelu kilka szt śrub (3 okolice otworu lewarka zm biegów,1 pod regulacją lusterek 2 szt pod popielniczką(demontujemy najpierw element ruchomy do opróżniania śmieci i naciskając blaszkę widoczną na środku wyciągamy popielniczkę tuż pod nawiewem są 2 śruby, nawiew też można wymontować będzie więcej widać )
-po zdjęciu tunelu można poluzować nakrętkę naciągu linki głównej jest zabezpieczona przed samoczynnym odkręceniem (nie przesadzać z odkręcaniem ?będzie mniej dokręcania )
-przechodzimy na tylnią kanapę i powinniśmy w końcu tunelu zobaczyć uchwyt na linki aby zdjąc linkę należy uchwyt (lub linkę )ustawić zgodnie z wycięciem aby końcówka walcowa wyszła z otworów ,linka jest jeszcze zamontowana w jednym otworze na ściance tunelu trzeba namacać palcami i wyciągnąć linkę do góry max ,następnie można wsunąć pod dywanik (łatwiej wyjdzie jak będziemy od spodu ją ciągnąć ,to samo z druga linką .
-włazimy pod auto ,linki są zamocowane do nadwozia nakrętkami samokontrującymi na klucz 10 (dobrze jest wcześniej wszystko spryskać odrdzewiaczem lub penetratorem ),po odkręceniu linek od podwozia można lekko wyszarpać je z otworów w podwoziu (tam gdzie są gumowe zatyczki-wyjda lekko jeżeli odpowiednio wyciągniemy je z otworów w tunelu) ?następnie demontujemy końcówki linek z cięgła mogą się przydać szczypce lub śrubokręt ? następnie wysuwamy linki z oczka podtrzymującego (uwaga na plastikową osłonkę zabezpieczającą przed przetarciem linki-lubi wypaść)
-przed montażem można rozruszać cięgła i spryskać je odrdzewiaczem (zależy czy ciężko chodzą czy lekko i czy wracają bez problemów po ściśnięciu )
Montaż zaczynałem od wsunięcia linek do otworów w podwoziu( i zagumkowaniu otworów) i zamontowaniu linek w uchwycie w tunelu następnie przykręcanie do podwozia ,przekładka przez oczko podtrzymujące i zaczepienie na cięgle (tu może być problem przy drugiej lince jeżeli jest za mocno naciągnięta ?wracamy do tunelu i popuszczamy regulacje przy dźwigni ręcznego)-korzystamy z szczypiec lub klucza do rur aby ściągnąć maxymalnie cięgło h-ca tak aby linka wskoczyła na swoje miejsce
-jak już mamy linki we właściwych otworach podkręcamy regulację i zaciągamy parę razy ręczny żeby linki się ustawiły ,teraz można zrobić próbę na delikatnym spadku i regulujemy siłę hamulca (ja zostawiłem na 4-5 ząbku) skręcając regulator przy dźwigni.
Montaż tunelu i ramki w odwrotnej kolejności (pamiętać o zabezpieczeniu nakrętki rgulującej przed odkręceniem )
Montaż robiłem po raz 1 ?czas jaki mi to zajęło razem ze zmianą klocków h-ca tył to 3,5 godziny z czego 1 godzina zeszła na klockach (i to tylko dzięki kluczowi do wkręcania tłoczków inaczej była by kiszka).Pracę wykonywałem sam czego również nie polecam we dwóch(dwoje) jest mniej skakania do i z tunelu .Przedstawiony sposób demontażu i montażu prawdopodobnie różni się od wykonywania tejże pracy przez profesjonalistę toteż proszę o wyrozumiałość ?każdy może to robić w sobie tylko znany sposób , a swoją drogą dumny jestem z siebie że dałem radę i mam nadziej że powyższy opis przyda się kolejnym chętnym na podłubanie przy swoim autku .
Pozdrawiam i miłej zabawy
Naprawa h-ca ręcznego Kappa -bez zdjęc miałem strasznie brudne ręce?.wybaczcie
1) Kanał -nie wybrażam sobie robić to bez kanału lub przy pomocy zwykłego podnośnika 2,5T
Potrzebne narzędzia :śrubokręt krzyżakowy(gwiazdkowy),imbus 3 lub 4,klucz oczkowy 10(lub nasadka z grzechotką)szczypce do ściśnięcia cięgła linki przy hamulcu(może być klucz do rur) śrubokręt płaski długi ,szczypce(kombinerki)
-2 x linka jedna z osłonką temperaturową na lewą stronę(od tłumika) druga sztywniejsza(takie miałem odczucia) na prawą stronę
2)Zabawę zaczynałem od
- zdjęcia mieszka z lewarka zmiany biegów
? demontaż ozdobnej(a?la drewno) ramki śruby gwiazdek + imbus (1 pod uchwytem na monety,2 po prawej stronie otworu po mieszku lewarka /okolice wstecznego/ ,3 pod gumką perforowaną na długopisy i drobiazgi ,1 x na klucz imbus tuż pod dźwignią zmiany biegów,2 szt na wysokości 3 biegu w otworze lewarka )
Uchwyt na monety i regulacje lusterek delikatnie podważamy i wyskoczą mają po 2 zaczepy sprężynujące na krótszych końcach
-demontaż tunelu kilka szt śrub (3 okolice otworu lewarka zm biegów,1 pod regulacją lusterek 2 szt pod popielniczką(demontujemy najpierw element ruchomy do opróżniania śmieci i naciskając blaszkę widoczną na środku wyciągamy popielniczkę tuż pod nawiewem są 2 śruby, nawiew też można wymontować będzie więcej widać )
-po zdjęciu tunelu można poluzować nakrętkę naciągu linki głównej jest zabezpieczona przed samoczynnym odkręceniem (nie przesadzać z odkręcaniem ?będzie mniej dokręcania )
-przechodzimy na tylnią kanapę i powinniśmy w końcu tunelu zobaczyć uchwyt na linki aby zdjąc linkę należy uchwyt (lub linkę )ustawić zgodnie z wycięciem aby końcówka walcowa wyszła z otworów ,linka jest jeszcze zamontowana w jednym otworze na ściance tunelu trzeba namacać palcami i wyciągnąć linkę do góry max ,następnie można wsunąć pod dywanik (łatwiej wyjdzie jak będziemy od spodu ją ciągnąć ,to samo z druga linką .
-włazimy pod auto ,linki są zamocowane do nadwozia nakrętkami samokontrującymi na klucz 10 (dobrze jest wcześniej wszystko spryskać odrdzewiaczem lub penetratorem ),po odkręceniu linek od podwozia można lekko wyszarpać je z otworów w podwoziu (tam gdzie są gumowe zatyczki-wyjda lekko jeżeli odpowiednio wyciągniemy je z otworów w tunelu) ?następnie demontujemy końcówki linek z cięgła mogą się przydać szczypce lub śrubokręt ? następnie wysuwamy linki z oczka podtrzymującego (uwaga na plastikową osłonkę zabezpieczającą przed przetarciem linki-lubi wypaść)
-przed montażem można rozruszać cięgła i spryskać je odrdzewiaczem (zależy czy ciężko chodzą czy lekko i czy wracają bez problemów po ściśnięciu )
Montaż zaczynałem od wsunięcia linek do otworów w podwoziu( i zagumkowaniu otworów) i zamontowaniu linek w uchwycie w tunelu następnie przykręcanie do podwozia ,przekładka przez oczko podtrzymujące i zaczepienie na cięgle (tu może być problem przy drugiej lince jeżeli jest za mocno naciągnięta ?wracamy do tunelu i popuszczamy regulacje przy dźwigni ręcznego)-korzystamy z szczypiec lub klucza do rur aby ściągnąć maxymalnie cięgło h-ca tak aby linka wskoczyła na swoje miejsce
-jak już mamy linki we właściwych otworach podkręcamy regulację i zaciągamy parę razy ręczny żeby linki się ustawiły ,teraz można zrobić próbę na delikatnym spadku i regulujemy siłę hamulca (ja zostawiłem na 4-5 ząbku) skręcając regulator przy dźwigni.
Montaż tunelu i ramki w odwrotnej kolejności (pamiętać o zabezpieczeniu nakrętki rgulującej przed odkręceniem )
Montaż robiłem po raz 1 ?czas jaki mi to zajęło razem ze zmianą klocków h-ca tył to 3,5 godziny z czego 1 godzina zeszła na klockach (i to tylko dzięki kluczowi do wkręcania tłoczków inaczej była by kiszka).Pracę wykonywałem sam czego również nie polecam we dwóch(dwoje) jest mniej skakania do i z tunelu .Przedstawiony sposób demontażu i montażu prawdopodobnie różni się od wykonywania tejże pracy przez profesjonalistę toteż proszę o wyrozumiałość ?każdy może to robić w sobie tylko znany sposób , a swoją drogą dumny jestem z siebie że dałem radę i mam nadziej że powyższy opis przyda się kolejnym chętnym na podłubanie przy swoim autku .
Pozdrawiam i miłej zabawy
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
jest Renault Espace 1,9DCI 2004r.
jest Renault Espace 1,9DCI 2004r.
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa - Hamulec ręczny
Gdyby ktoś chciał fotki to są w TYM temacie
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Re: Kappa - Hamulec ręczny
Przerabiałem to dwa razy bez kanału, jak po maśle oczywiście z tym j. w. pozdrawiam.
Kappa-Linka hamulca recznego
Witam wszystkich,mam problem z linką hamulca ręcznego z prawej strony jest zatarta,nadaje się do wymiany.Pytanie czy trzeba wymienić całą kompletną na obu kołach,czy można kupić tylko linkę na jedną stronę,i czy jest jakiś zamiennik pasujący z innego modelu,czy tylko oryginalna do kappy?
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2012, 18:44 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniosłem do istniejącego tematu.
Powód: Przeniosłem do istniejącego tematu.
Chrysler Voyager 2.0
-------------------------------------------
była Lancia Kappa 2.4TDS
-------------------------------------------
była Lancia Kappa 2.4TDS
Re: Kappa - linka ręcznego
Można kupić na sztuki (pojedyncze strony), jak coś dam Tobie namiary na mojego dobrego kumpla, który je załatwi i jest z Pszczyny, także będziesz miał bliziutko...
Pozdrawiam
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Re: Kappa-Linka hamulca recznego
Spróbuj od zacisków sprawdź czy gumy tlłoczków są całe jak działają-napraw, w mojej wymieniłem linki trzy, lecz przyczyną były zaciski, okazało się to przy wmianie linek.bazOOka pisze:Witam wszystkich,mam problem z linką hamulca ręcznego z prawej strony jest zatarta,nadaje się do wymiany.Pytanie czy trzeba wymienić całą kompletną na obu kołach,czy można kupić tylko linkę na jedną stronę,i czy jest jakiś zamiennik pasujący z innego modelu,czy tylko oryginalna do kappy?
wymiana linek nie jest kłopotliwa mechanicznie, utrudniona gdy robisz to z gleby
pozdrawiam
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Re: Kappa - linka ręcznego
Udało mi się wymienić linki samemu bez kanału.
Podniosłem tylko lekko jedną stronę auta.
W kappie po lifcie nie ma potrzeby demontowania całego środka, wystarczy wyjąć nawiew i popielniczkę z tyłu oraz poluzować śrubę regulacyjną do której jest dostęp pod dźwignią ręcznego (bez tego jest ciężko)!
Przy okazji rozwiązałem problem wieszaków linek.
Zazwyczaj każdy mechanik używał opasek zaciskowych (lub innego druciarstwa) co nie wytrzymywało długo.
Same wieszaki lub oryginalne linki z wieszakami nie są już dostępne.
Ostał mi się jeden wieszak więc mogłem go zmierzyć i z mikropaska osprzętu uciąłem ok 15 cm.
Po owinięciu linki, wyznaczyłem miejsce na wywiercenie otworu 6 mm i zanitowałem.
Nadmiar obciąłem aby całość miała ok 7 cm i wywierciłem jeszcze jeden otwór (7 mm).
Mój wieszak "trzyma się" się linki dość mocno i aby go przesunąć używałem preparatu WURTH SPRAY KONSERWUJĄCY DO TWORZYW SZTUCZNYCH GUM.
Linka się nie przesuwa względem wieszaka - taki był cel.
Wieszak jest sztywny - linka nie tłucze się o wahacz.
Wieszak jest na tyle elastyczny, że przy zaciąganiu ręcznego nic złego się nie dzieje.
Liczę, że te wieszaki już wytrzymają dłużej niż linki
Oryginalny wieszak.
Moja 'konstrukcja'
Podniosłem tylko lekko jedną stronę auta.
W kappie po lifcie nie ma potrzeby demontowania całego środka, wystarczy wyjąć nawiew i popielniczkę z tyłu oraz poluzować śrubę regulacyjną do której jest dostęp pod dźwignią ręcznego (bez tego jest ciężko)!
Przy okazji rozwiązałem problem wieszaków linek.
Zazwyczaj każdy mechanik używał opasek zaciskowych (lub innego druciarstwa) co nie wytrzymywało długo.
Same wieszaki lub oryginalne linki z wieszakami nie są już dostępne.
Ostał mi się jeden wieszak więc mogłem go zmierzyć i z mikropaska osprzętu uciąłem ok 15 cm.
Po owinięciu linki, wyznaczyłem miejsce na wywiercenie otworu 6 mm i zanitowałem.
Nadmiar obciąłem aby całość miała ok 7 cm i wywierciłem jeszcze jeden otwór (7 mm).
Mój wieszak "trzyma się" się linki dość mocno i aby go przesunąć używałem preparatu WURTH SPRAY KONSERWUJĄCY DO TWORZYW SZTUCZNYCH GUM.
Linka się nie przesuwa względem wieszaka - taki był cel.
Wieszak jest sztywny - linka nie tłucze się o wahacz.
Wieszak jest na tyle elastyczny, że przy zaciąganiu ręcznego nic złego się nie dzieje.
Liczę, że te wieszaki już wytrzymają dłużej niż linki
Oryginalny wieszak.
Moja 'konstrukcja'
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Kappa - linka ręcznego
stary dobry patent z wieszakiem 6PK, trwalsze niż oryginał
Re: Kappa - linka ręcznego
A jakim sposobem przewlekacie linki przez otwory w tunelu (podwoziu)? Nie zauważyłem, aby ktoś demontował część układu wydechowego, a jakoś nie widzę dojścia bez tego demontażu.
Re: Kappa - linka ręcznego
Ja widziałem dojście bez demontażu tłumika.
Mój Kapiszonek > viewtopic.php?f=24&t=72940
Re: Kappa - linka ręcznego
A ja właśnie dopiero teraz, dzięki tej małej nekromancji na temacie dowiedziałem się czego brakuje u mnie - wieszaków do linek! Zawsze mnie wpieniało ze tak sobie dyndają nisko ale wszyscy mówili że tak ma być, no to było... Dzięki.
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa - linka ręcznego
Po raz kolejny wymieniałem linkę, tym razem tylko jedną, lewą.
Pojawiło się pęknięcie pancerza przy okuciu po stronie zacisku i do środka dostała się woda. Linka pracowała ale na tyle ciężko, że dźwignią ręcznego nie dało się jej naciągnąć. Efekt - brak ręcznego w lewym kole.
Dla tych, którzy będą wymieniać linki takie sugestie.
1. Przed montażem, do pancerza dać trochę silikonu w sprayu, linka przesuwa się dużo lżej. Jeszcze nigdy (od 14 lat) dźwignia ręcznego w kappie nie chodziła tak lekko.
2. Przy wymianie 2 linek sprawdzić czy różnica pomiędzy długością linki i pancerza są takie same dla prawej i lewej linki (u mnie nie były). Sam pancerz może być różnej długości ale powinno wystawać tyle samo linki.
3. Niektórzy sprzedawcy mają zamienione numery linek prawej i lewej. Lewa (po stronie kierowcy) powinna mieć osłonę termiczną.
Pojawiło się pęknięcie pancerza przy okuciu po stronie zacisku i do środka dostała się woda. Linka pracowała ale na tyle ciężko, że dźwignią ręcznego nie dało się jej naciągnąć. Efekt - brak ręcznego w lewym kole.
Dla tych, którzy będą wymieniać linki takie sugestie.
1. Przed montażem, do pancerza dać trochę silikonu w sprayu, linka przesuwa się dużo lżej. Jeszcze nigdy (od 14 lat) dźwignia ręcznego w kappie nie chodziła tak lekko.
2. Przy wymianie 2 linek sprawdzić czy różnica pomiędzy długością linki i pancerza są takie same dla prawej i lewej linki (u mnie nie były). Sam pancerz może być różnej długości ale powinno wystawać tyle samo linki.
3. Niektórzy sprzedawcy mają zamienione numery linek prawej i lewej. Lewa (po stronie kierowcy) powinna mieć osłonę termiczną.