Kappa - amortyzatory tył (sedan)

Dziaduuu
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 16 lis 2015, 17:18
Imię: Patryk
Lokalizacja: Toruń

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

Post autor: Dziaduuu » 16 lis 2015, 18:11

Amorki i sprężyny nowe KYB.
Amorki kupowane w autosklepie.
Ale chyba poduszek nowego typu też u nich nie było.
Kappa sedan 2.0 20V 146KM 1995r.

Dziaduuu
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 16 lis 2015, 17:18
Imię: Patryk
Lokalizacja: Toruń

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

Post autor: Dziaduuu » 16 lis 2015, 18:48

Ustaliłem w Autosklepie 24, że nie mają amorków nowego typu, a jakbym chciał dorabiać tuleje, to nie mają górnych gum/podkładek pod sprężyny przy poduszkach nowego typu.
Najlepszym rozwiązaniem byłby więc stare poduszki ale widzę, że z tym jest niezły problem.
Kappa sedan 2.0 20V 146KM 1995r.

Anakin
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 09 wrz 2014, 14:13
Imię: Jacek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

Post autor: Anakin » 17 lis 2015, 10:34

Koledzy, czy według Waszej wiedzy są dostępne amortyzatory nowego typu? Na pewno Kayaby 335802 to stary typ, Monroe E4611 chyba też. Czy coś zostaje? Wydaj się, że GH z tym, że wolałbym uniknąć tego wynalazku.

MaciekTOS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 140
Rejestracja: 26 wrz 2014, 23:58
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

Post autor: MaciekTOS » 02 gru 2015, 22:33

Mam do wymiany tylne amorki mam już 2 sztuki używki kompletne ( do wymiany gumowe osłony ) ciężkie do znalezienia , ktoś kojarzy może od jakiegoś innego auta bardziej dostępnego można to dobrać ? .
Mam 2 amortyzatory tylko nie wiem czy ten typ który mam w aucie kappa 2.0 20v 95 rok , czy górne mocowanie można przełożyć do amortyzatorów stary/nowy typ ? Nie chce zacząć robić i zostać bez samochodu w obecnym stanie pogody ... :-?

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

Post autor: volf » 02 gru 2015, 22:48

To masz same amortyzatory kupione czy całe kolumny?
Jak kolumny to przekładasz bez problemu, a co do górnego mocowania to piszesz o poduszkach jak mniemam, w tym wypadku stary typ amortyzatora=stary typ poduszki (jednoczęściowa), nowy typ=nowy typ poduszki. Można jeszcze dorobić/dotoczyć tulejki i jakoś pożenić stary typ amortyzatora z nowym typem poduszki...
Gumowe osłony to chyba tylko dedykowane, w AS24 nie ma?
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

Post autor: marceli » 02 gru 2015, 22:49

Widzisz ,całe zamieszanie jest o to ,że mocowań amortyzatorów nie zamienisz nowy-stary i na odwrót(koniec amortyzatora jest inny).
Możesz jedynie przełożyć całą kolumnę nowy typ ,zamiast swojej starej.

Nie wiem , jakie tam kupiłeś u momo ale jak kupiłeś kpl. kolumny to nie masz problemu.Wsadzaj całą kolumnę i po sprawie.
Co do gum,to ja kombinowałem od innego auta ,dałem opaski i jest ok.Ale nie wiem od czego,jakoś w sklepie dobierałem mając starą na wzór.

Minusem posiadania nowych kolumn jest fakt,że poduszki owszem są ale znów amory nie za bardzo,albo drogie.Droższe od starych typów.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

MaciekTOS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 140
Rejestracja: 26 wrz 2014, 23:58
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

Post autor: MaciekTOS » 03 gru 2015, 18:43

Mam całe kolumny kompletne , czyli wyciągam stare bez znaczenia jaki mam typ stary nowy i zakładam kompletne ? To mi się podoba ;) , w ASO nie pytałem bo nie mam możliwości i chyba boje się ceny za kawałek gumy ;) .Dzięki za odpowiedz ;)

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

Post autor: marceli » 03 gru 2015, 20:00

Chodziło o Autosklep24,taki sklep z Łodzi do włoskich aut.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

GepardMG
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 4057
Rejestracja: 01 kwie 2009, 21:50
Imię: Marcin
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

Post autor: GepardMG » 04 gru 2015, 22:26

Osłony , odboje oraz poduszki (nowego typu) staramy się mieć na bieżąco.

Także zapraszam gdyby coś brakowało do kompletu :)
Marcin

Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "LKP2019".

e-mail : sklep@autosklep24.pl
tel : 792 465-368 , 42 688-01-49

Anakin
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 09 wrz 2014, 14:13
Imię: Jacek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

Post autor: Anakin » 17 lut 2016, 10:51

Mam pytanie o dorabianie tulejek do amortyzatorów starego typu pod poduszkę poliftową. Jaką powinna mieć długość? Ewentualnie jaka powinna być długość "gwintu" amortyzatora po jego skróceniu tulejką?

Awatar użytkownika
Arek175
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 118
Rejestracja: 31 mar 2015, 19:16
Imię: Arkadiusz
Lokalizacja: Siemianowice Sl

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

Post autor: Arek175 » 18 lut 2016, 19:25

Mi też by się przydała ta informacja. Dobrze by było gdyby ktoś uprzejmy podał dokładne wymiary tulejki tak, że można z nimi iść do zakładu ślusarskiego i dorobić.

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

Post autor: marceli » 18 lut 2016, 21:08

Wg rysunków(zdjęć) wynika ,że nowy typ ma zakończenie tłoczyska i od razu część gwintowana.

Wystarczyłoby żeby ktoś zmierzył Wam część tłoczyska cienką nie gwintowaną w starym typie i powinniście mieć dobry wymiar tulejki.

Jak znajdę ale nie obiecuję stary amor to zmierzę i podam.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
cool_r
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 219
Rejestracja: 21 lip 2009, 18:13
Lokalizacja: Ostrołeka

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

Post autor: cool_r » 27 maja 2016, 13:49

Czy komuś trafiło się załadować do kapcia amorki firmy GH? i czy może coś powiedzieć na temat ich żywotności bo czeka mnie wymiana z tyłu i zastanawiam się nad ich kupnem ale patrząc na cenę to tak trochę mam mieszane uczucia
LanciA_K_2.0_vis'99+BOMBA
www.WreckedExotics.com <-----łezka w oQ jak nic

zb0oj
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 30
Rejestracja: 17 cze 2012, 13:13
Imię: Bartek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

Post autor: zb0oj » 22 lip 2017, 10:32

Cześć,

w moim kapiszonie (2.4 benzyna LX 1997 rok, bez trybu "sport") siadł amortyzator z tyłu. Po przeczytaniu tematu i sprawdzeniu VIN w eper znalazłem, że fabryka dała jej amortyzatory o numerze 46468555.

Czy to jest stary, czy nowy typ? Jak to sprawdzić dalej?

Mechanik proponuje mi wymienić jeden (bo drugi podobno "daje radę") na KYB w cenie 350 polskich złotych za części. Ja po przeszukaniu sklepów znalazłem komplet TRW za 640zł.

Co o tym myślicie? Wymieniać oba, na KYB czy TRW? Zależy mi na trwałości, nie żałuje na moją lancię.
Lancia Kappa 2.4 B '97
Audi Q7 4M 50 TDI 286KM '23

Były:
Audi A4 B9 Saloon 2.0 TFSI 252KM Quattro '18
Peugeot 206 SW 1.4 75KM
Audi 80 B3 1.9D

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7276
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

Post autor: faraon » 22 lip 2017, 12:24

zb0oj pisze: 22 lip 2017, 10:32 Cześć,

w moim kapiszonie (2.4 benzyna LX 1997 rok, bez trybu "sport") siadł amortyzator z tyłu. Po przeczytaniu tematu i sprawdzeniu VIN w eper znalazłem, że fabryka dała jej amortyzatory o numerze 46468555.

Czy to jest stary, czy nowy typ? Jak to sprawdzić dalej?

Mechanik proponuje mi wymienić jeden (bo drugi podobno "daje radę") na KYB w cenie 350 polskich złotych za części. Ja po przeszukaniu sklepów znalazłem komplet TRW za 640zł.

Co o tym myślicie? Wymieniać oba, na KYB czy TRW? Zależy mi na trwałości, nie żałuje na moją lancię.
Nie sprawdzisz w ten sposób /po VIN-ie/ co masz w aucie. Sądząc po roczniku powinien być stary typ (z długim gwintem) ale musisz rozebrać żeby sprawdzić na 100%.
Nie wiesz, czy ktoś już tam grzebał i może zmienił na nowy typ - tak jak np. ja w aucie z 1997 roku :)

Poszukaj KYB - znajdziesz poniżej 300 zł za sztukę. Nie znam amorów TRW, nie lubię Monroe (taki mam kaprys), nie polecam SACHS-a (za twarde).

Wymieniać tylko oba, ale .... przyjrzyj się sprężynom. One są najsłabszym punktem tylnego zawieszenia.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”