Kappa - amortyzatory tył (sedan)

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7278
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

Post autor: faraon » 16 lis 2013, 19:00

conq pisze:Będę wdzięczny za pomoc!
EPER pokazuje dwa auta z tym nr VIN 8-O , jedno "z" a drugie "bez" elektronicznej kontroli tłumienia. Zakładając że masz "bez", to Twój nr OE amora jest 46533562 (tak na 99% ;)) Te drugie amory są w praktyce PRAWIE niedostępne.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

conq

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

Post autor: conq » 16 lis 2013, 22:09

Możliwe są dwa warianty silnika - ja mam 838A2.000. Jak sprawdzić czy mam elektroniczną kontrolę tłumienia?

No i... Jak wyczytujesz takie rzeczy z EPERu? :?:

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7278
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

Post autor: faraon » 16 lis 2013, 22:22

conq pisze:Możliwe są dwa warianty silnika - ja mam 838A2.000. Jak sprawdzić czy mam elektroniczną kontrolę tłumienia?
Podnieś maskę, zdejm plastikową osłonę z amora i zobacz, czy masz wystający z niego kabelek - chyba się nie mylę (niech mnie ktoś poprawi). Nigdy tego nie widziałem naocznie :roll:
conq pisze:No i... Jak wyczytujesz takie rzeczy z EPERu? :?:
kappa-conq.jpg
Żeby to rozstrzygnąć na 100% trzeba by znać dokładnie nr SINCOM Twojego auta (107.572.1.0 czy 107.572.1.1). Tego bez faktury zakupu nie dojdziemy. Zakładam, że nie ma kontroli tłumienia (to raczej rzadkie auta), ale dziwne jest, że EPER pokazuje de facto dwa różne auta z tym samym nr podwozia i silnika :roll:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

Post autor: wujekp » 16 lis 2013, 22:35

faraon pisze:
conq pisze:Możliwe są dwa warianty silnika - ja mam 838A2.000. Jak sprawdzić czy mam elektroniczną kontrolę tłumienia?
Podnieś maskę, zdejm plastikową osłonę z amora i zobacz, czy masz wystający z niego kabelek - chyba się nie mylę (niech mnie ktoś poprawi). Nigdy tego nie widziałem naocznie :roll:
conq pisze:No i... Jak wyczytujesz takie rzeczy z EPERu? :?:
kappa-conq.jpg
Żeby to rozstrzygnąć na 100% trzeba by znać dokładnie nr SINCOM Twojego auta (107.572.1.0 czy 107.572.1.1). Tego bez faktury zakupu nie dojdziemy. Zakładam, że nie ma kontroli tłumienia (to raczej rzadkie auta), ale dziwne jest, że EPER pokazuje de facto dwa różne auta z tym samym nr podwozia i silnika :roll:
Z moją Cromą jest to samo. Pokazuje w dwóch wariantach.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7278
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

Post autor: faraon » 16 lis 2013, 22:40

wujekp pisze:Z moją Cromą jest to samo. Pokazuje w dwóch wariantach.
U Włochów to normalne :) - na taśmie w fiszkę nic nie wpisali, pojazd "nr przed" albo "nr po" był z kontrolą tłumienia, nie sprawdzili co rzeczywiście siedzi pod maską i dlatego w EPER-ze występują dwie wersje tego samego auta (nie ma dwóch różnych aut). Takie sytuacje znam z autopsji pracując onegdaj w strukturach FIAT-a
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

Post autor: Dudi » 17 lis 2013, 1:28

To są wyniki produkcji "Just in time" zamiast na plac. Auto jest fabrycznie zaplanowane pod jakąś specyfikację, ale nagle przychodzi zamówienie od dealera (z Europy) pod konkretne życzenie klienta. Okazuje się, w połowie linii montażu końcowego, że kolor się zgadza, silnik się zgadza, ale brakuje np. skóry. No to skórę się dodaje, zmienia się wersje w EPER, ale dlaczego nie kasuje się poprzedniej...to tylko Italiańce wiedzą :roll: :|
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

conq

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

Post autor: conq » 17 lis 2013, 19:15

Rozumiem, że jeśli włożę amortyzatory bez elektronicznej kontroli tłumienia, a takowa była, nie stanowi to jakiegoś problemu?

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7278
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

Post autor: faraon » 17 lis 2013, 19:18

conq pisze:Rozumiem, że jeśli włożę amortyzatory bez elektronicznej kontroli tłumienia, a takowa była, nie stanowi to jakiegoś problemu?
Najpierw sprawdź czy wystają Ci kabelki z amora z przodu :)

Sądzę (m.in. po Twoim zadanym wyżej pytaniu), że masz zwykłe amory ;)
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

Post autor: Borek » 17 lis 2013, 19:53

Czy przypadkiem obecność elektroniki w zawieszeniu nie była równoznaczna ze stosownym przyciskiem z prawej strony kierownicy, tuż pod zegarami? Tam, gdzie zwykle jest zaślepka. ;)
Drop a gear and disappear!

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

Post autor: skyblu » 26 lis 2013, 20:45

Przeczytałem temat i odpowiedzi wprost ;) nie znalazłem, jutro zobaczę w sklepie, jak wygląda poducha czy pasuje do amora,
ale dziś miałem mieć wymienione amory z tyłu w Kappie sedan lecz amorki w aucie są starego typu, a ja mam nowe, te z szerszą osią pod gwintem :-? , naturalnie że po złożeniu nie przeszedł gwint przez poduszkę amortyzatora, Moje pytanie: całą poduszkę z "odbojem" gumowym należy wymienić? cz ma ktoś rysunek jak to wygląda/poduszka/, w czwartek chciałbym dokonać wymiany.... :-P jeżeli będzie na co :-P czy ten "odbój" do nowych amorów ma być krótszy, czy różnicę zniweluje wewnętrzna budowa poduszki? i odbój pozostanie stary?

pozdrawiam :D
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3997
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

Post autor: volf » 26 lis 2013, 23:18

Nie wiem co nazywasz odbojem gumowym, ale zasadniczo to nowa poduszka jest 2-częściowa i składa się z poduszki oraz wspornika i te 2 części zastępują poduszkę starego typu (jednoczęściową). Niestety nie są w żaden sposób zamienne, chyba, że z amortyzatorem :lol:
Fotki możesz pooglądać np na stronie autosklepu24...
KAPPA TDS & JTD

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

Post autor: skyblu » 27 lis 2013, 9:18

volf pisze:Nie wiem co nazywasz odbojem gumowym, ale zasadniczo to nowa poduszka jest 2-częściowa i składa się z poduszki oraz wspornika i te 2 części zastępują poduszkę starego typu (jednoczęściową). Niestety nie są w żaden sposób zamienne, chyba, że z amortyzatorem :lol:
Fotki możesz pooglądać np na stronie autosklepu24...
Dziękuję... czytać ze zrozumieniem ;) , jest napisane, mam nowe amorki...., a odbój gumowy to element nakładamy na oś amortyzatora /tłoka/chroni ją też przed brudem........ ;) ,
jak pisałem zobaczę dziś w sklepie.
pozdrawiam :D
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

Awatar użytkownika
jc406
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 185
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

Post autor: jc406 » 30 lis 2013, 21:50

skyblu pisze:
volf pisze:Nie wiem co nazywasz odbojem gumowym, ale zasadniczo to nowa poduszka jest 2-częściowa i składa się z poduszki oraz wspornika i te 2 części zastępują poduszkę starego typu (jednoczęściową). Niestety nie są w żaden sposób zamienne, chyba, że z amortyzatorem :lol:
Fotki możesz pooglądać np na stronie autosklepu24...
Dziękuję... czytać ze zrozumieniem ;) , jest napisane, mam nowe amorki...., a odbój gumowy to element nakładamy na oś amortyzatora /tłoka/chroni ją też przed brudem........ ;) ,
jak pisałem zobaczę dziś w sklepie.
pozdrawiam :D
Gwoli ścisłości.
Odbój, jak sama nazwa wskazuje, chroni amortyzator przed zniszczeniem w przypadku nadmiernego wepchnięcia tłoczyska w rurę.
Przed brudem chroni "harmonijka".
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 650 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 365 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 286 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >185 000 km

Marcin777
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 84
Rejestracja: 04 gru 2011, 22:56
Imię: Marcin
Lokalizacja: Dzierżoniów

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

Post autor: Marcin777 » 31 sty 2014, 16:34

zdjęcia przed wymianą sprężyn i po wymianie na sprężyny trochę twardsze do auta z gazem kupione w autosklep24

ps szukam takiej felgi jak na zdjęciach bo jedną mam lekko skrzywioną.
proszę przenieść do tematu o sprężynach
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

Post autor: marceli » 26 kwie 2014, 19:16

Odmłodzę temat...

Jeśli miałbym montować w swojej amor nowego typu,to potrzebuję dodatkowo tylko tej metalowej części z otworami z nowego typu do swojej "miski" amora(mocowania co w nim guma siedzi na sprężynę),czy obu elementów z kolumny nowego typu?

Tzn czy siedzisko sprężyny też jest mi potrzebne z nowego typu?
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”