Kappa - wymiana przewodów hamulcowych

Anonymous

Kappa - wymiana przewodów hamulcowych

Post autor: Anonymous » 23 mar 2006, 14:29

Witam!

Czy ktoś ma doświadczenie w wymianie tylnych przewod?w hamulcowych w Kappie? (3.0, 96', ABS, ESP)

Przy wstępnej ocenie wychodzi na to ze trzeba będzie zdejmować bak paliwa, a procedura może zając cały dzień:(

Dziękuje za wszelkie wskaz?wki i sugestie.

Anonymous

Kappa - wymiana przewodów hamulcowych

Post autor: Anonymous » 23 mar 2006, 14:31

Rozumiem Ak że masz chęci i zamiłowanie do pracy nad swoją niunią, :wink:

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Odp: Kappa - wymiana przewodów hamulcowych

Post autor: Nat » 23 mar 2006, 15:11

"AK" pisze:Witam!

Czy ktoś ma doświadczenie w wymianie tylnych przewod?w hamulcowych w Kappie? (3.0, 96', ABS, ESP)

Przy wstępnej ocenie wychodzi na to ze trzeba będzie zdejmować bak paliwa, a procedura może zając cały dzień:(

Dziękuje za wszelkie wskaz?wki i sugestie.
Na szczęście nie miałem takiego przypadku z Lancią, natomiast wymieniałem te przewody w poprzednim aucie; Hondzie Accord. Niestety, trzeba zdejmowac bak, roboty huk, szykuj cały dzień. Przypuszczam, że w Szkapie jest podobnie.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

Kappa - wymiana przewodów hamulcowych

Post autor: mirek0p » 23 mar 2006, 19:34

czy kappy miały ESP :?:

Anonymous

Kappa - wymiana przewodów hamulcowych

Post autor: Anonymous » 28 mar 2006, 15:27

hm..., widzę nikt tego nie robił.

Autko w warsztacie, jutro będę wiedział coś
konkretnego na ten temat.

Awatar użytkownika
Tomasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1272
Rejestracja: 16 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Brzeszcze woj małopolskie

Kappa - wymiana przewodów hamulcowych

Post autor: Tomasz » 28 mar 2006, 17:20

Zgadza się trzeba wymontowa zbiornik paliwa.
W moim Kapiszonie chłopcy obcieli przewody nad zbiornikiem i dosztukowali miedziane
Narazie wszystko OK już jakieś kilka miesięcy
Obrazek

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - wymiana przewodów hamulcowych

Post autor: grzole » 28 mar 2006, 19:50

Fiat (może też i inni producenci również :arrow: tego nie wiem, bo korzystam jedynie z włoskich aut) moim zdanie przesadza z komplikowaniem niektórych napraw. W Punto II jest układ wydechowy na sztywno zmontowany fabrycznie, tj. bez elementów łącznikowych pomiędzy poszczególnymi tłumikami i aby wymienić tłumik na identyczny jak fabryczny należałoby demontować całe tylne zawieszenie! Jedyne rozwiązanie dla zdjęcia tego oryginalnego wydechu bez demontażu tylnego zawieszenia to pocięcie go na elementy piłką lub diaksem! Uiwrzcie mi, naprawdę tak robią w ASO!
Bosal, Walker, Ostrów Wlk. i inni produkują zestawy zamienników w postaci oddzielnych tłumików ale ... obowiązkowo nie pasujące do siebie i to nawet w obrębie jednego producenta!!! Zgrozą wieje kochani. Nie dość, że (obowiązkowo?) nie mamy wsuwek rury w rurę (dla łączenia poszczególnych elementów) to na dokładkę z każdą próbą pasowania elementów układów wydechowych kolejnych producentów (czy to na zasadzie doboru tłumików od jednego producenta, czy to krzyżowania elementów różnych marek) mamy do czynienia z brakiem min. 2 cm bieżących rury łączącej tłumiki a w skrajnych przypadkach nawet 10 cm!!! Przy wymianie wydechu w Punto II pozostaje więc sztukowanie elementów łącznikami takimi jak są stosowane w wydechach np. VW Polo.
Takie rozwiązanie zrobiono w Puncie w jakim mieli co niektórzy mieli okazję mnie widzieć podczas spotu lutowego.

Tłumiki z obrotowymi główkami łączników to jest naprawdę sensowne rozwiązanie. Co ciekawe w Themie tłumiki Walkera (takie zastosowałem po zdjęciu oryginałów) pasują jak ulał i to bez żadnego doginania i pasowania. Po prostu demontujesz stary wydech i uzupełniasz brakujące miejsce nowym elementem. Skręcasz kilka śrub i jazda w trasę. Jakość (żywotność) tłumików podobnie jak precyzja wykonania krzywizn i mocowań też wzorowa. Apel do koncernu Fiata i do producentów części zamiennych: czy naprawdę to takie trudne zrobić układ wydechowy równie sensowny jak ten z Themy? Raczej nie, co już udowodniłem.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Kappa - wymiana przewodów hamulcowych

Post autor: lancia1969 » 28 mar 2006, 20:03

Rozumiem Cię doskonale ( jestem po ro. i złożeniu wnętrza Dedry) ale kurcze to wszystko jest spowodowane kosztami produkcji - wydech w całości montowany jedną operacją - produkcja jednego elementu ( chore przepisy o utylizacji tez tutaj mają zastosowanie) i tak w sumie większa nizawodność ( dotyczy okresu gwarancji) Auta teraz projektuje się na krótki okres do 6 lat i złomowanie a nie jak przedtem 10 lat gwarancja na perforacje ( np Audi 80 z 1990 roku) Uważam ,że wszystko teraz przez globalizacje idzie w kierunku absolutnego absurdu ma być proste w obsłudze i niezawodne - ale przez to nienaprawialne i jednorazowe hmm nie ma miejsca na kompromis
Mysle,że to dobry temat do dyskusji przy piwku na zlocie :D
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - wymiana przewodów hamulcowych

Post autor: grzole » 29 mar 2006, 0:48

"lancia1969" pisze:Mysle,że to dobry temat do dyskusji przy piwku na zlocie :D
Po to się przecież spotykamy aby w miłej atmosferze pogadać....
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Awatar użytkownika
Tiger-baza
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 144
Rejestracja: 12 lut 2015, 0:01
Imię: Marcin
Lokalizacja: Toruń

Re: Kappa - wymiana przewodów hamulcowych

Post autor: Tiger-baza » 02 lis 2015, 21:40

Odświeżam temat, jaki zestaw do zarabiania przewodów miedzianych, hamulcowych warto kupic? Orientuje się ktoś w długości przewodów sztywnych na tył w kappie?
2.0 20V VIS

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1788
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Narew
Kontakt:

Re: Kappa - wymiana przewodów hamulcowych

Post autor: bogdan » 03 lis 2015, 17:48

przerabiałem to w themie, kupujesz rurkę Cu na metry i sobie dopasujesz jak chcesz, zarobisz [...] chodzi o grzybek, plus nowe złączki. Tym zestawem zrobisz tylko stożka [...].
Ostatnio zmieniony 03 lis 2015, 18:12 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Linki z "Allegro" niedozwolone w dziale technicznym!

Awatar użytkownika
Tiger-baza
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 144
Rejestracja: 12 lut 2015, 0:01
Imię: Marcin
Lokalizacja: Toruń

Re: Kappa - wymiana przewodów hamulcowych

Post autor: Tiger-baza » 03 lis 2015, 20:08

Jakim zestawem?
2.0 20V VIS

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1788
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Narew
Kontakt:

Re: Kappa - wymiana przewodów hamulcowych

Post autor: bogdan » 03 lis 2015, 21:50

ok, przepraszam
ja mam dwa rodzaje taki i taki do zacisków potrzebny jest ten pierwszy zestaw, zrobisz nim grzybka tym drugim tylko stożka (lejka jak kto woli).
Rurkę można uciąć brzeszczotem jednak równiej utniesz obcinakiem do rur Cu np: takim.
Powodzenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”