Kappa - wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód

Alan

Re: Kappa - wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód

Post autor: Alan » 21 lip 2011, 20:30

Krzychu, kilka dni już mam.Jakieś 400km przejechane i były okazje przetestować.Hamulce sprawdzają się o niebo lepiej od fabrycznych (w dużym stopniu były zużyte więc może mieć to wpływ na ocenę)auto gwałtownie wytraca prędkość,przy hamowaniu jest stabilne.W moim odczuciu śmiało mogę ten zestaw polecić.Gwałtownego hamowania z wysokich prędkości nie próbowałem ze względu na niesprzyjającą aurę.

krzychc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 109
Rejestracja: 18 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Namysłów

Re: Kappa - wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód

Post autor: krzychc » 22 lip 2011, 11:02

Alan, gratuluję problem masz już za sobą. ja oddałem Lancię do mechanika i okazało się, że mam bardzo wybitą tylną tuleję wahacza przedniego i to może potęgować mi bicie na kierownicy podczas hamowania. Okazało się również, że zapiekł się regulator hamowania i dlatego auto nurkuje obciążając na maksimum przedne hamulce - mogłem je ugotować, do tego zimna kałuża i po tarczach. Po wymianie tulei okaże się co z biciem, jeśli będzie nadal występować to tarcze do zmierzenia i wtedy pójdę w Twoje ślady. Będziesz miał okazję i pozwolą na to warunki, zobacz jak zachowywać się będą po rozgrzaniu. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1374
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Re: Kappa - wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód

Post autor: Luckyy » 24 lip 2011, 0:35

krzychc pisze: ... Okazało się również, że zapiekł się regulator hamowania i dlatego auto nurkuje obciążając na maksimum przedne hamulce - mogłem je ugotować, do tego zimna kałuża i po tarczach.
Mozesz napisać coś więcej o nim?
gdzie się znajduje i jak sprawdzić czy działa poprawnie?
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

krzychc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 109
Rejestracja: 18 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Namysłów

Re: Kappa - wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód

Post autor: krzychc » 24 lip 2011, 21:31

Luckyy pisze:
krzychc pisze: ... Okazało się również, że zapiekł się regulator hamowania i dlatego auto nurkuje obciążając na maksimum przedne hamulce - mogłem je ugotować, do tego zimna kałuża i po tarczach.
Mozesz napisać coś więcej o nim?
gdzie się znajduje i jak sprawdzić czy działa poprawnie?
Wiem tylko, że znajduje się gdzieś z tyłu i podpięte są do niego przewody hamulcowe a za zadanie ma regulować ciśnienie aby równo rozłożyć siłę hamowania - tak mi wytłumaczył mechanik

Alan

Re: Kappa - wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód

Post autor: Alan » 24 lip 2011, 21:37

To ja na chwilę wrócę do tematu,wczoraj przetestowałem hamulce.W końcu było sucho.

Na zimnych hamulcach jest rewelacyjnie,niemniej przy intensywnym dawaniu w heble czuć że słabną.Ale wystarczy im chwila oddechu i już znów jest rewelka.

Zaznaczę że troszkę je umęczyłem :P

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4007
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód

Post autor: volf » 25 lip 2011, 13:12

znalazłem w starym numerze A-TM (numer 9 z 1997r) ciekawe zestawienie, może kogoś zainteresuje...
DSC01142 (Medium).JPG
DSC01136 (Medium).JPG
DSC01141 (Medium).JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
KAPPA TDS & JTD

Alan

Re: Kappa - wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód

Post autor: Alan » 25 lip 2011, 13:18

47m.... no lipa troszkę,ale ciekawe.Pokuszę się przy chwili wolnego o zrobienie testu,z pomiarem :)

Rafako

Re: Kappa - wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód

Post autor: Rafako » 25 lip 2011, 13:20

Rafako pisze: Wcale mnie to nie dziwi, że Wam się szybko kloce skończyły, bo "prawdziwe" wyczynowe Ferodo, to potrafią kosztować nawet tysiące złotych za komplet, a ten "premierowy badziew" od IC-ków to się może do Nexii nada ale nie do Kappy ;)
Tyle mojej opinii :D
Serdecznie pozdrawiam.
Pozwolę sobie zacytować sam siebie ;) Sprawdziłem i prawdziwe Ferodo do Lancii Kappy 5.20T 220 KM kosztują 172 funty brytyjskie - komplet na przód, linia "uliczna" a nie semi-sportowa lub wyczynowa (co daje przy dzisiejszym kursie ok 800 zeta).
Serdecznie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1374
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Re: Kappa - wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód

Post autor: Luckyy » 26 lip 2011, 1:58

krzychc pisze:
Luckyy pisze:
krzychc pisze: ... Okazało się również, że zapiekł się regulator hamowania i dlatego auto nurkuje obciążając na maksimum przedne hamulce - mogłem je ugotować, do tego zimna kałuża i po tarczach.
Mozesz napisać coś więcej o nim?
gdzie się znajduje i jak sprawdzić czy działa poprawnie?
Wiem tylko, że znajduje się gdzieś z tyłu i podpięte są do niego przewody hamulcowe a za zadanie ma regulować ciśnienie aby równo rozłożyć siłę hamowania - tak mi wytłumaczył mechanik
a w jaki sposob stwierdziles (lub mechanik) że jest do wymiany?
co sie działo?
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

krzychc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 109
Rejestracja: 18 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Namysłów

Re: Kappa - wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód

Post autor: krzychc » 01 sie 2011, 21:20

a w jaki sposob stwierdziles (lub mechanik) że jest do wymiany?
co sie działo?[/quote]

Nie wiem jak sprawdzał, mówił że zapieczone. Ja odczułem, że tył słabo hamuje względem przodu.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5037
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód

Post autor: Bichoń » 04 sie 2011, 9:19

volf pisze:znalazłem w starym numerze A-TM (numer 9 z 1997r) ciekawe zestawienie, może kogoś zainteresuje...
[img]download/file.php?id=15781[/img]

Dziwne są te wykresy. Dot. np. pierwszego: Kappa na zimnych ma 45.6 [m], Omega na ciepłych 45.9 [m], ale "słupek" dla Kappy jest dłuższy...

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Kappa - wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód

Post autor: FXX » 04 sie 2011, 11:03

bichon pisze:
volf pisze:znalazłem w starym numerze A-TM (numer 9 z 1997r) ciekawe zestawienie, może kogoś zainteresuje...
[img]download/file.php?id=15781[/img]

Dziwne są te wykresy. Dot. np. pierwszego: Kappa na zimnych ma 45.6 [m], Omega na ciepłych 45.9 [m], ale "słupek" dla Kappy jest dłuższy...
Omega jest niemiecka i to wszystko wyjaśnia :lol:
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Tiger-baza
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 144
Rejestracja: 12 lut 2015, 0:01
Imię: Marcin
Lokalizacja: Toruń

Re: Kappa - wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód

Post autor: Tiger-baza » 12 lut 2015, 22:41

No ale co z wymiana tych hamulcow - ma ktos jakas fotorelacje czy tylko rozmowa ktore drozsze i lepsze klocki??
2.0 20V VIS

Olaf77
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 31 maja 2015, 13:47
Imię: Olaf
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Kappa - wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód

Post autor: Olaf77 » 31 maja 2015, 13:49

Tiger-baza pisze:No ale co z wymiana tych hamulcow - ma ktos jakas fotorelacje czy tylko rozmowa ktore drozsze i lepsze klocki??
Tez mam podobny problem. Jezdze juz na tych samych klockach hamulcowych jakies 95tys km. Wydaje mi sie, ze pora na wymiane. Teraz tylko zastanawiam sie nad dwoma opcjami. Bylem sie pytac w pobliskich warsztatach, tam wolaja jakies 150pln za wymiane, bylem tez w jednym wiekszym http://www.feuvert.pl/oferta/uslugi/wym ... h-130.html i tam wolaja 50pln wiecej ale daja za to gwarancje na 12msc. Czy wziasc lewarek, klucze, poszukac rzeczywiscie jakichs materialow na youtube i samemu sprobowac .. tylko troche sie boje, zeby niczego zle nie zrobic. Kwestia kosztu samych klockow to inna sprawa, polecicie jakiegos dobrego producenta?

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5037
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód

Post autor: Bichoń » 31 maja 2015, 14:51

Wymiana klocków z przodu jest prostsza niż z tyłu, jeżeli masz jakieś podstawy i kilka narzędzi to powinieneś sobie poradzić. W sumie to po ściągnięciu koła odkręcasz dwie śruby i zsuwasz zacisk, wyjmujesz klocki, wkładasz klocki, wsuwasz zacisk, przykręcasz 2 śruby i koło. W praktyce Pooglądaj przy okazji przewody hamulcowe i elementy zawieszenia w jakim są stanie, nie zaszkodzi też przeczyścić to i owo w miarę potrzeby.
A jak nigdy tego nie robiłeś, to nie zaszkodzi pooglądanie kilku filmików-instrukcji na youtube w wolnej chwili.
Co do producenta - znaczenia "producent" i "marka" stają się coraz bardziej rozbieżne, bo coraz więcej jest produkowane w Chinach, a tylko np. pakowane w pudełka z logo marki w Niemczech.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”