Kappa - korektor siły hamowania

Awatar użytkownika
WRC
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 58
Rejestracja: 26 paź 2009, 9:31
Skype: pawel.brauer
Imię: Paweł
Lokalizacja: Chełm

Kappa - korektor siły hamowania

Post autor: WRC » 25 kwie 2013, 22:02

Witam.

Mam pewien problem. Mianowicie ostatnimi czasy rozebrałem tylne zawieszenie w celu doczyszczenia belki wymiany tulei sprężyn i amorów.

Wiadomo jak się człowiek za coś bierze to problemy narastają, żeby zdjąć belkę trzeba odkręcić przewody od korektora siły hamowania.

Standardowo się nie udało przewody się pourywały. Teraz trzeba dorobić nowe. Mam pytanie czy ktoś w kapiszonie przerabiał taką akcję i czy da się zregenerować mechanizm sterujący Korektorem ?? Nie chciał bym go wywalać ale jak się nie uda to będę zmuszony tak zrobić.

Jeszcze jedno pytanko o długości tych przewodów oraz jakie gwinty tam idą. Może ktoś zna jakiś dobry zakład w Lubelskim który się tym zajmuje :)

Kappa jest z 1996
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2013, 22:55 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
WRC
KAPPA 2.0 20V

Awatar użytkownika
MiniMy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 132
Rejestracja: 02 lut 2012, 13:17
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Kappa - korektor siły hamowania

Post autor: MiniMy » 25 kwie 2013, 23:37

Ja właśnie skończyłem wymianę wszystkich sztywnych przewodów :)

Korektor hamowania ma gwinty M12x1 i M10x1 długość przewodów sztywnych to:
prawy 1,0 m (2xM10x1);
lewy 1,2 m(M12x1 i M10x1)
od korektora do ABS 2 x 4,6m ( 2x M10x1 i M12x1+M10x1) .
Ja kupiłem zestaw do zarabiania końcówek i tak wydaje się być najtaniej i najlepiej, bo przeprowadzenie tych przewodów do przodu (tak, żeby było porządnie - prawie w miejscu oryginalnych), to bez końcówki jest masakra, a z zarobioną końcówką jest chyba nie możliwe. :roll:
Jak coś potrzebujesz wiecej to daj znać, chętnie pomogę :)

Powodzenia
MiniMy
Jest Volvo V70 99r.
Były:
>> Kappa 2.0 VIS << R.I.P. :(
Nissan 100NX 1.6 92r
Chrysler Voyager 3.0 LE V6 91r
Skoda Felicja 1.3 GLXi 2000r - do tej pory nie rozumiem dlaczego kupiłem te auto ;)
Toyota Corolla Liftback 1.3 91r.
Opel Kadett D - Kanciak 1.6 80r. - do tej pory nie rozumiem dlaczego go sprzedałem :(

Awatar użytkownika
WRC
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 58
Rejestracja: 26 paź 2009, 9:31
Skype: pawel.brauer
Imię: Paweł
Lokalizacja: Chełm

Re: Kappa - korektor siły hamowania

Post autor: WRC » 27 kwie 2013, 0:02

Dzięki za pomoc.

A jak rozwiązałeś temat mechanizmu regulującego korektor. U mnie tulejki gumowe się rozpadły i ten wodzik nie pracuje w ogóle gdyż skorodował.

Jak znajdę chwile jutro to wrzucę foto.
WRC
KAPPA 2.0 20V

Awatar użytkownika
dobermannn
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 428
Rejestracja: 16 wrz 2008, 0:00
Imię: Kuba
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - korektor siły hamowania

Post autor: dobermannn » 01 lis 2017, 0:00

Hmmm..... Dwa pytania:
1) Czty w poliftach korektor występuje???
2) Jeżeli występuje to do czego jest podłączony bo jakoś nic takiego u mnie nie widziałem

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa - korektor siły hamowania

Post autor: kond243 » 01 lis 2017, 1:49

W poliftach nie ma korektora siły hamowania. Jest za to EBD czyli elektroniczny rozdział siły hamowania. Inny jest sterownik ABS.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
dobermannn
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 428
Rejestracja: 16 wrz 2008, 0:00
Imię: Kuba
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - korektor siły hamowania

Post autor: dobermannn » 01 lis 2017, 13:38

Skleroza w moim wieku jest możliwa. Zapomniałem o istnieniu EBD. Włąsnie się zastanawiałem bo ePer właśnie też mi nie pokazywał istnienia jego u mnie

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Kappa - korektor siły hamowania

Post autor: jasiugm » 09 kwie 2018, 11:18

wiecie może jaka jest grubość przewodów od ABS do korektora? U mnie przegnił i muszę wymienić.
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

Awatar użytkownika
dobermannn
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 428
Rejestracja: 16 wrz 2008, 0:00
Imię: Kuba
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - korektor siły hamowania

Post autor: dobermannn » 12 maja 2018, 17:22

Zawsze zarabiam z przewodu o średnicy 5 mm

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Kappa - korektor siły hamowania

Post autor: jasiugm » 14 maja 2018, 9:17

Pasował 4,75 bez problemu. Było trochę zabawy z przeciskaniem przewodu nad bakiem :)
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

Lewutek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 664
Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie

Kappa - korektor siły hamowania

Post autor: Lewutek » 14 maja 2018, 12:10

CZE ...
Jakieś 2 lata wstecz ... podczas wymieniany sztywnych przewodów hamulcowych począwszy od pompy ABS do zacisków hamulcowych ... pominąłem ustrojstwo korektor siły hamowania dla tylnych zacisków .... a na stacji diagnostycznej wyszło, że hamulce z tyłu są mocniejsze ... ale "nurkowanie" dalej pozostało.

Awatar użytkownika
dobermannn
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 428
Rejestracja: 16 wrz 2008, 0:00
Imię: Kuba
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - korektor siły hamowania

Post autor: dobermannn » 14 maja 2018, 21:50

Czysta fizyka. Działając na pedał hamulca wywołujemy moment skierowany przeciwnie do kierunku obrotu kół, a ten przekłada się na reakcję zawieszenia który się przenosi na nadwozie dodatkowo przesuwając środek ciężkości (ni mylić ze środkiem masy) do przodu i masz efekt nurkowania :D
dodatkowo nieraz klocki piszczą przy tym :D

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - korektor siły hamowania

Post autor: volf » 14 maja 2018, 22:55

Lewutek pisze: 14 maja 2018, 12:10 CZE ...
Jakieś 2 lata wstecz ... podczas wymieniany sztywnych przewodów hamulcowych począwszy od pompy ABS do zacisków hamulcowych ... pominąłem ustrojstwo korektor siły hamowania dla tylnych zacisków .... a na stacji diagnostycznej wyszło, że hamulce z tyłu są mocniejsze ... ale "nurkowanie" dalej pozostało.
A co się dzieje przy hamowaniu na śliskim, nie zarzuca tyłem?
Jest wprawdzie ABS ale z jakichś powodów ten korektor montowano... W poliftach już go nie ma ale moduł ABS jest jednak inny...
KAPPA TDS & JTD

Lewutek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 664
Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie

Kappa - korektor siły hamowania

Post autor: Lewutek » 15 maja 2018, 10:38

Nie zaważyłem aby na śliskich nawierzchniach były problemy ... wg mnie hamulce są lepsze/mocniejsze ... w K2,420V i tak mam zmodernizowane/ujednolicone hamulce na czterotłoczkowe BREMBO z przodu ... a z tyłu to standard jaki był w Kappie ... wg mnie korektor był montowany po to, aby w sytuacjach dużego obciążenia (tyłu + bagażnik) ... ten układ mechanicznie korygował/zwiększał siłę hamowania tylnych zacisków ... z zachowaniem "nurkowania" auta

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”