Kappa - problem z zawieszeniem

ridersm
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 11 mar 2014, 1:59
Imię: Michał
Lokalizacja: Wieliczka

Kappa - problem z zawieszeniem

Post autor: ridersm » 31 lip 2014, 1:33

Cześć panowie. Podobnych tematów trochę było ale żaden nie pomógł mi w odnalezieniu usterki. Bardzo potrzebuje waszej pomocy. Tylko wy mi zostaliście. Jeżeli wam nie uda się mi pomóc, to chyba zakończę swoją przygodę z Lancią.
Do rzeczy. Od kiedy kupiłem swoją kappę(zrobiłem już jakieś 50kkm) mam problem z poważnymi uderzeniami(nie potrafię już tego nazwać stukami) w przednim zawieszeniu. Od razu zaznaczam że oczekuję odpowiedzi od osób które na prawdę coś wiedzą i mogą doradzić. Sam jestem z zawodu mechanikiem i na co dzień pracuję w zawodzie lecz to co dzieje się z moim samochodem przechodzi ludzkie pojęcie. "stuki " o których mówię nie są zawsze i nie na każdej nierówności. Pojawiają się w takich sytuacjach jak:
1.)Koleiny poprzeczne które są gęsto rozmieszczone na drodze(nie każde, po prostu wiem już na której drodze w okolicy będzie stukało a na której nie). W tej sytuacji stuka z dużą częstotliwością czyli słychać że na każdej nierówności.
2.) Studzienki lub dziury (zawsze). W tej sytuacji słychać stuki w momencie kiedy koło wpadnie, oraz kiedy zawieszenie wróci do pozycji wyjściowej(dwa stuki jeden po drugim)
3.) Co ciekawe- łaty na asfalcie(słychać tylko jeden stuk, kiedy koło na nią wjedzie)
4.) Nawet kiedy na pierwszym biegu bez gazu jadę pod dom po nierównym wyjazdku (słychać częste stuki ale ciszej)
5.) Poprzeczna nierówność przy zmianie asfaltu (Jedno mocne uderzenie)

Teraz może powiem co słychać. Są to bardzo mocne, głośne i donośne uderzenia, które przenosi tak że wydaje się że słychać w okolicach przednich kopuł. Czasem nawet deska przez to zaskrzypi (patrz punkt 5).
Jednoczenie czuję to pod nogami co najciekawsze. Tak jakby ktoś mi pukał od spodu w podłogę.

Teraz co zrobione.