Kappa - dziwne prowadzenie

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Michor » 25 sty 2016, 9:40

Jak jest przód zbieżny a tył rozbieżny to nie dziwne że tyłem chce chodzić:)

Sent from my Lenovo P780_ROW using Tapatalk
BMW E39 Touring - 4,4 V8

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Kappa - dziwne prowadzenie

Post autor: bronx » 25 sty 2016, 10:49

Miałem podobnie w Lybrze. Poza tymi kwadratowymi kołami.
Pojechałem do polecanego gostka od regulacji i ... kazał mi oddać auto na złom.
Bo po strzale było ponieważ śladowość kół był jakieś 20mm. ( wnioskuję że to było przyczyną takiego prowadzenia)
Oczywiście samemu trza wszytko zobaczyć, okazała się luźna belka.
Wymieniłem podjechałem do starego aso fiata, teraz już robią wszystko.
Ustawili i nieustawianą osiowość i pozostałe parametry.
Cud się stał, naprostowałem auto ... 8-O

Po prostu ... pojedź gdzieś gdzie coś wiedzą.
Ostatnio zmieniony 25 sty 2016, 15:11 przez bronx, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - dziwne prowadzenie

Post autor: Borek » 25 sty 2016, 14:59

Michor, ale po ustawianiu już obie osie są lekko rozbieżne a poprawy wielkiej podobno nie ma. ;)
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Michor » 26 sty 2016, 9:53

Co nie zmienia faktu.
Bede stał przy tym ze rozbieżny tył=zabawa:)

Edit: dla obrazu- w wyscigowych setupach 0 na tyle jest uznawane za praktycznie skrajne położenie. Tył tylko zbieżny. A w ruchu ten tyl będzie sie robił jeszcze bardziej rozbieżny.

Do poprawki geometria i wtedy dalej szukać

Przod swoją drogą też -ale troche inna.


Gdzieś kiedyś coś mi mignelo ze niby tyl w kappie pracuje i "się skręca" lekko jak 4ws. Ale to moga byc plotki

Sent from my Lenovo P780_ROW using Tapatalk
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - dziwne prowadzenie

Post autor: Borek » 26 sty 2016, 18:16

E nie no, były pasywne układy skrętnej tylnej osi (dające takie lekkie skręcenie), ale to była zupełnie inna budowa zawieszenia. :D
Poza tym coś mi się wydaje, że zbieżność dodatnia to jest zbieżność, a ujemna to rozbieżność - więc kolega ma przód i tył zbieżne. U mnie dla porównania przód jest na zero a tył lekko na plus, czyli zbieżny i prowadzi się jak po sznurku. Dopuszczalne parametry na tej karcie to też jest dla przodu zero z marginesem niecałe ćwierć stopnia, a tył niecałe pół stopnia na plus również z niewielkim marginesem. Także po korekcie śmiem twierdzić, że przynajmniej znak tych parametrów jest właściwy, nie wiem tylko jaka ta miara jest - ani to milimetry, ani stopnie... W radianach chyba nie podali? :lol:
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7276
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa - Dziwne prowadzenie

Post autor: faraon » 22 lut 2016, 13:33

faraon pisze:Spróbuję Ci to "ogarnąć" po niedzieli - muszę się skontaktować z dobrym diagnostą. Zrobię wydruki i coś może wymyślimy ;)
Dopiero dzisiaj znalazłem lukę aby wybrać się do moich kolegów.
Opowiadając im o przygodach i historii Twojego auta/zawieszenia doszliśmy do następujących wniosków:
- trzeba sprawdzić wysokość i spasowanie dorabianych tulei na amortyzatorach - tu Twój ruch w tym celu jest jak najbardziej trafny; za wysoka /dorobiona/ tuleja może "usztywniać" całe zawieszenie i odczucie będzie taki jakbyś jechał wozem drabiniastym; zbyt luźna będzie/może "dzwonić"
- samochodem po likwidacji luzów, sprawdzeniu poprawności montażu itd. trzeba by podjechać do Stalowej Woli
- przyczyn takich objawów może być wiele w tym "-stety" powypadkowa historia auta, o której możesz nie wiedzieć

I to na razie tyle - jakby co odezwij się na PW
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Anakin
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 09 wrz 2014, 14:13
Imię: Jacek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Kappa - dziwne prowadzenie

Post autor: Anakin » 07 mar 2016, 9:24

Wygląda na to, że problem rozwiązany.
W ostatnią sobotę wymieniłem amortyzatory z odpowiednią długością tulejki dostępne w AS24. Dodatkowo nowe poduchy, wsporniki, osłony i odboje. Co się okazało - tulejki założone przez poprzedniego mechaniora w zeszłym roku miały różną długość, nie mierzyłem ich wysokości ale różniły się między sobą 3-4 mm. Dodatkowo po założeniu na trzpień amortyzatora zachodziły na część gwintowaną więc dobrze raczej nie mogło być.
Generalnie efekt jest taki, że samochodem jeździ się zupełnie inaczej, choć wybiorę się jeszcze na sprawdzenie geometrii.
Zastanawiam się co robić ze starymi (tzn. 10 miesięcznymi) amortyzatorami?

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - dziwne prowadzenie

Post autor: marceli » 07 mar 2016, 9:36

Anakin pisze:Zastanawiam się co robić ze starymi (tzn. 10 miesięcznymi) amortyzatorami?
Jeśli są dobre możesz sprzedać na pewno chętny się znajdzie.
No a jak są "rozleciane" to wiadomo gdzie ich miejsce.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Anakin
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 09 wrz 2014, 14:13
Imię: Jacek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Kappa - dziwne prowadzenie

Post autor: Anakin » 07 mar 2016, 9:51

Pytanie co rozumieć przez dobre. Na pewno nie jest wylany i wydaje się że pracuje ok, choć to tylko moje odczucia. Nie mam doświadczeń w tym kierunku;-)

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7276
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa - dziwne prowadzenie

Post autor: faraon » 07 mar 2016, 17:47

Jaki mają gwint :?: Długi czy krótki :?: Marka :?: Monroe czy KYB :?:
Hmmmm, skoro dorabiałeś tulejki to masz nowy typ poduszek a kupiłeś amory z długim gwintem czyli starego typu.
Tak czy siak - napisz.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - dziwne prowadzenie

Post autor: Borek » 07 mar 2016, 21:32

Anakin, człowieku... Teraz mam zagwozdkę czy moje roczne amorki z tulejkami wymieniać na te nowe, czy tylko kupić na zaś. :D

Dzięki za info i niech cię! :lol:
Drop a gear and disappear!

Anakin
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 09 wrz 2014, 14:13
Imię: Jacek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Kappa - dziwne prowadzenie

Post autor: Anakin » 08 mar 2016, 7:42

Faraon, rozumiem, że dopytujesz o stare amortyzatory? KYB 335802 (z długim gwintem).
Zresztą nowo założone dokładnie takie same, tylko z lepiej spasowaną tulejką made in AS24.
Ostatnio zmieniony 08 mar 2016, 9:21 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie klep posta pod postem, tylko kliknij "edytuj" ! Połączyłem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”