Kappa - geometria kół

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1374
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Kappa - geometria kół

Post autor: Luckyy » 09 paź 2006, 22:49

jak ostatnio bylem na takim przegladzie w POLINARze w KRK to gosc sprawdzil czy swieca swiatla (nie ustawial tylko patrzyl czy sa), sprawdzil jak dzialaja hamulce i troche potrzepal przednim zawieszeniem.

Jesli chodzi Ci o to ze przez zle ustawiene nie dostaniesz pieczatki to chyba nie masz sie czego obawiac.

koszt sprawdzenie/ustawienia zbieznisci to 50-170 pln zaleznie od zakladu i tego czy jedna czy obie osie.
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

bogus
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 11 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Justynów

Kappa - geometria kół

Post autor: bogus » 09 cze 2008, 19:40

Teoretycznie nic się z moim autem nie dzieje, ale z przodu po wewnętrznej stronie zdzierają się opony. Czy ktoś mógłby mi poradzić jakiś łódzki zakład, gdzie najlepiej sprawdzają zbieżność?

Awatar użytkownika
misiekk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 228
Rejestracja: 25 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Kappa - geometria kół

Post autor: misiekk » 09 cze 2008, 20:06

"Crion" pisze: A tak poza konkursem

Podczas wymiany klocków zauważyłem ze lewa tylna opona jest w jednym miejscu zjechana do samego zbrojenia. Pojechałem do serwisu i tam dowiedziałem sie ze to musi być wada opony a nie zbierzności czy czegoś takiego. Musiałem wymienić tylne koła i róznica jest ogromna, przed wymianą przy 120km/h samochodem trzesło i trudno było utrzymać kierownice, po wymianie poleciałem 170km/h i prowadziło sie wspaniale (oprócz tego że kierownica ciągnie w prawo :P)
U mnie było tak samo z tylnym lewym kołem, że zdzierało od środka. Pojechałem na zbieżność i ok. Zmieniłem oponki na zimówki i przejeżdziłem całą zimę i wszystko jest w porządeczku. Więc jakaś wada oponki. Tylko, że nie było żadnego trzęsienia, ani innych objawów.
Lancia Kappa 2.4 JTD - była :bialaflaga:
Lancia Lybra 1.8 SW - była

hamberg
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 127
Rejestracja: 17 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Kappa - geometria kół

Post autor: hamberg » 09 cze 2008, 20:08

"Luckyy" pisze: pojechalem to ustawic dlatego ze gdy jechalem prosto musialem caly czas miec kierownice lekko w lewo i po ustawieniu zbieznosci z przodu (katy wyszly same OK) okazalo sie ze nadal kierownica musi byc w lewo zeby jechac prosto. Mlody mechanik poszedl po pomoc i tu sie zaczelo ...
Tez tak kiedys mialem - poustawiali mi fachowcy, pojechalem i za chwile wracam ze kierownica krzywo - no to oni jeszcze raz i reguluja. Kolejna przejazdzka juz z nimi i dalej krzywo. Wtedy jeden lebski mechanik wzial auto na podnosnik i zamienil kola stronami i nagle sie okazalo ze zaczelo sciagac w druga strone. Okazalo sie ze to opony juz nadawaly sie do wymiany.
Kappa JTD
Tipo 1.9TD

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 915
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Kappa - geometria kół

Post autor: Piszczyk » 09 cze 2008, 20:57

dwa lata temu sam sprawdziłem opinię że :
"dobry fachowiec to i sznurkiem zbieżność ustawi ... bo i laser d..upa jak mucha na światełko nasra..."

a było to tak:
zapowiadał się wolny weekend na budowie - co robić? alkohol ? (nieeee-ile można...)
no to robimy zbieżność w themce (jeszcze mkII 91`)

1,zabrałem z budowy (potem odwiozłem :wink: ) dwa idealnie proste profile alu długości 6m każdy + dwa ogryzki po 2m
2,znitowałem z tego DOKŁADNY kprostokąt (pół godziny latania z miarką-boki,przekątne itp
3,ustawiłęm na podstawkach tą ramkę na wyskości osi themki (autko na równym placyku)
4, i domiary - najpierw odległości od piast -żeby ramka równiótkie odległości miała od wozu
5, i pomiary od krańców felg do ramki - czyli mierzymy zbieżnoć kółek! (tył i przód)
pomijam oczywiście założenie że felgi są równe....
6, latałem chyba 4 godz. z kluczami i miarką - delikatnie skrócić/wydłużyć drążek - przetoczyć 10cm do przodu i tyłu zmierzyć itd...

efekt : po ustawieniu zbierzności z tyłu (jeden drążek był za krótki o 1mm!) autko prowadziło się rewelacja w porównaniu z poprzednimi jazdami
i to PARTYZANCKĄ mętodą !!!!! : yesyes :
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

MaciekTOS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 140
Rejestracja: 26 wrz 2014, 23:58
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: Kappa - geometria kół

Post autor: MaciekTOS » 04 cze 2015, 22:18

Panowie potrzebuje dokładnych wartości zbieżności Lancia Kappa , przód i tył .Ktoś ma takie informacje ? tył +3.5 +/- 1 to możlwe ?

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa - geometria kół

Post autor: Maniak » 04 cze 2015, 23:51

Z tego co pamiętam przód i tył 10+/-10; ja tył mam na 0 i jest : ok2 :
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7280
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa - geometria kół

Post autor: faraon » 05 cze 2015, 0:10

Proszę - prosto z instrukcji:

przód: 1 (+;-) 1 mm
tył: 2,5 (+;-) 1 mm
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

MaciekTOS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 140
Rejestracja: 26 wrz 2014, 23:58
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: Kappa - geometria kół

Post autor: MaciekTOS » 05 cze 2015, 17:01

Dzięki wielkie Panowie , tył masz na 0 opon nie ścina ? Zainteresowałem się tematem przy okazji kupna opon letnich tył reguluje się chyba nieciekawie ...

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa - geometria kół

Post autor: Maniak » 05 cze 2015, 18:59

Nooo jakoś nie. Jest zajebiście : ok2 :
pozdrawiam brać klubowiczów :icon1a:
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - geometria kół

Post autor: fotisk » 09 cze 2015, 23:48

A ja dziś ustawiłem zbieżność po wymianie końcówek drążków kierowniczych... i jest fajnie, bardzo fajnie...
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa - geometria kół

Post autor: Maniak » 10 cze 2015, 0:35

Fotis podaj wartość końcową, 0÷10, a może inna :?:
pozdrawiam brać klubowiczów :icon1a:
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

MaciekTOS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 140
Rejestracja: 26 wrz 2014, 23:58
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: Kappa - geometria kół

Post autor: MaciekTOS » 11 cze 2015, 22:50

Przód mam 0 tył -1 Na zwykłej linii .Ustawiane miałem laserowo kąty i zbieżność podpatrzyłem na monitory jak koleś robił wszystko poustawiał na zieloną skale wg rocznika modelu itp I już sam nie wiem dobrze jest czy żle

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7280
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa - geometria kół

Post autor: faraon » 11 cze 2015, 22:53

MaciekTOS pisze:Przód mam 0 tył -1 Na zwykłej lini .Ustawiane miałem laserowo kąty i zbieżność podpatrzyłem na monitory jak koleś robił wszystko poustawiał na zieloną skale wg rocznika modelu itp I już sam nie wiem dobrze jest czy żle
przód - OK
tył - KO
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - geometria kół

Post autor: fotisk » 11 cze 2015, 23:08

Maniak, a ja mam tak:
przednia oś: zbieżność prawa: 0,00
zbieżność lewa: 0,00
zbieżność całkowita: 0,00

tylna os: zbieżność prawa:0,09
zbieżność lewa:0,09
zbieżność całkowita: 0,18

Dane podane w stopniach i minutach...
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”