Kappa - geometria kół
Kappa - geometria kół
jak ostatnio bylem na takim przegladzie w POLINARze w KRK to gosc sprawdzil czy swieca swiatla (nie ustawial tylko patrzyl czy sa), sprawdzil jak dzialaja hamulce i troche potrzepal przednim zawieszeniem.
Jesli chodzi Ci o to ze przez zle ustawiene nie dostaniesz pieczatki to chyba nie masz sie czego obawiac.
koszt sprawdzenie/ustawienia zbieznisci to 50-170 pln zaleznie od zakladu i tego czy jedna czy obie osie.
Jesli chodzi Ci o to ze przez zle ustawiene nie dostaniesz pieczatki to chyba nie masz sie czego obawiac.
koszt sprawdzenie/ustawienia zbieznisci to 50-170 pln zaleznie od zakladu i tego czy jedna czy obie osie.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 11 kwie 2008, 0:00
- Lokalizacja: Justynów
Kappa - geometria kół
Teoretycznie nic się z moim autem nie dzieje, ale z przodu po wewnętrznej stronie zdzierają się opony. Czy ktoś mógłby mi poradzić jakiś łódzki zakład, gdzie najlepiej sprawdzają zbieżność?
Kappa - geometria kół
U mnie było tak samo z tylnym lewym kołem, że zdzierało od środka. Pojechałem na zbieżność i ok. Zmieniłem oponki na zimówki i przejeżdziłem całą zimę i wszystko jest w porządeczku. Więc jakaś wada oponki. Tylko, że nie było żadnego trzęsienia, ani innych objawów."Crion" pisze: A tak poza konkursem
Podczas wymiany klocków zauważyłem ze lewa tylna opona jest w jednym miejscu zjechana do samego zbrojenia. Pojechałem do serwisu i tam dowiedziałem sie ze to musi być wada opony a nie zbierzności czy czegoś takiego. Musiałem wymienić tylne koła i róznica jest ogromna, przed wymianą przy 120km/h samochodem trzesło i trudno było utrzymać kierownice, po wymianie poleciałem 170km/h i prowadziło sie wspaniale (oprócz tego że kierownica ciągnie w prawo )
Lancia Kappa 2.4 JTD - była
Lancia Lybra 1.8 SW - była
Lancia Lybra 1.8 SW - była
Kappa - geometria kół
Tez tak kiedys mialem - poustawiali mi fachowcy, pojechalem i za chwile wracam ze kierownica krzywo - no to oni jeszcze raz i reguluja. Kolejna przejazdzka juz z nimi i dalej krzywo. Wtedy jeden lebski mechanik wzial auto na podnosnik i zamienil kola stronami i nagle sie okazalo ze zaczelo sciagac w druga strone. Okazalo sie ze to opony juz nadawaly sie do wymiany."Luckyy" pisze: pojechalem to ustawic dlatego ze gdy jechalem prosto musialem caly czas miec kierownice lekko w lewo i po ustawieniu zbieznosci z przodu (katy wyszly same OK) okazalo sie ze nadal kierownica musi byc w lewo zeby jechac prosto. Mlody mechanik poszedl po pomoc i tu sie zaczelo ...
Kappa JTD
Tipo 1.9TD
Tipo 1.9TD
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 915
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Kappa - geometria kół
dwa lata temu sam sprawdziłem opinię że :
"dobry fachowiec to i sznurkiem zbieżność ustawi ... bo i laser d..upa jak mucha na światełko nasra..."
a było to tak:
zapowiadał się wolny weekend na budowie - co robić? alkohol ? (nieeee-ile można...)
no to robimy zbieżność w themce (jeszcze mkII 91`)
1,zabrałem z budowy (potem odwiozłem ) dwa idealnie proste profile alu długości 6m każdy + dwa ogryzki po 2m
2,znitowałem z tego DOKŁADNY kprostokąt (pół godziny latania z miarką-boki,przekątne itp
3,ustawiłęm na podstawkach tą ramkę na wyskości osi themki (autko na równym placyku)
4, i domiary - najpierw odległości od piast -żeby ramka równiótkie odległości miała od wozu
5, i pomiary od krańców felg do ramki - czyli mierzymy zbieżnoć kółek! (tył i przód)
pomijam oczywiście założenie że felgi są równe....
6, latałem chyba 4 godz. z kluczami i miarką - delikatnie skrócić/wydłużyć drążek - przetoczyć 10cm do przodu i tyłu zmierzyć itd...
efekt : po ustawieniu zbierzności z tyłu (jeden drążek był za krótki o 1mm!) autko prowadziło się rewelacja w porównaniu z poprzednimi jazdami
i to PARTYZANCKĄ mętodą !!!!!
"dobry fachowiec to i sznurkiem zbieżność ustawi ... bo i laser d..upa jak mucha na światełko nasra..."
a było to tak:
zapowiadał się wolny weekend na budowie - co robić? alkohol ? (nieeee-ile można...)
no to robimy zbieżność w themce (jeszcze mkII 91`)
1,zabrałem z budowy (potem odwiozłem ) dwa idealnie proste profile alu długości 6m każdy + dwa ogryzki po 2m
2,znitowałem z tego DOKŁADNY kprostokąt (pół godziny latania z miarką-boki,przekątne itp
3,ustawiłęm na podstawkach tą ramkę na wyskości osi themki (autko na równym placyku)
4, i domiary - najpierw odległości od piast -żeby ramka równiótkie odległości miała od wozu
5, i pomiary od krańców felg do ramki - czyli mierzymy zbieżnoć kółek! (tył i przód)
pomijam oczywiście założenie że felgi są równe....
6, latałem chyba 4 godz. z kluczami i miarką - delikatnie skrócić/wydłużyć drążek - przetoczyć 10cm do przodu i tyłu zmierzyć itd...
efekt : po ustawieniu zbierzności z tyłu (jeden drążek był za krótki o 1mm!) autko prowadziło się rewelacja w porównaniu z poprzednimi jazdami
i to PARTYZANCKĄ mętodą !!!!!
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 140
- Rejestracja: 26 wrz 2014, 23:58
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Re: Kappa - geometria kół
Panowie potrzebuje dokładnych wartości zbieżności Lancia Kappa , przód i tył .Ktoś ma takie informacje ? tył +3.5 +/- 1 to możlwe ?
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa - geometria kół
Z tego co pamiętam przód i tył 10+/-10; ja tył mam na 0 i jest
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7280
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kappa - geometria kół
Proszę - prosto z instrukcji:
przód: 1 (+;-) 1 mm
tył: 2,5 (+;-) 1 mm
przód: 1 (+;-) 1 mm
tył: 2,5 (+;-) 1 mm
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 140
- Rejestracja: 26 wrz 2014, 23:58
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Re: Kappa - geometria kół
Dzięki wielkie Panowie , tył masz na 0 opon nie ścina ? Zainteresowałem się tematem przy okazji kupna opon letnich tył reguluje się chyba nieciekawie ...
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa - geometria kół
Nooo jakoś nie. Jest zajebiście
pozdrawiam brać klubowiczów
pozdrawiam brać klubowiczów
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Re: Kappa - geometria kół
A ja dziś ustawiłem zbieżność po wymianie końcówek drążków kierowniczych... i jest fajnie, bardzo fajnie...
Pozdrawiam
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa - geometria kół
Fotis podaj wartość końcową, 0÷10, a może inna
pozdrawiam brać klubowiczów
pozdrawiam brać klubowiczów
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 140
- Rejestracja: 26 wrz 2014, 23:58
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Re: Kappa - geometria kół
Przód mam 0 tył -1 Na zwykłej linii .Ustawiane miałem laserowo kąty i zbieżność podpatrzyłem na monitory jak koleś robił wszystko poustawiał na zieloną skale wg rocznika modelu itp I już sam nie wiem dobrze jest czy żle
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7280
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kappa - geometria kół
przód - OKMaciekTOS pisze:Przód mam 0 tył -1 Na zwykłej lini .Ustawiane miałem laserowo kąty i zbieżność podpatrzyłem na monitory jak koleś robił wszystko poustawiał na zieloną skale wg rocznika modelu itp I już sam nie wiem dobrze jest czy żle
tył - KO
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Re: Kappa - geometria kół
Maniak, a ja mam tak:
przednia oś: zbieżność prawa: 0,00
zbieżność lewa: 0,00
zbieżność całkowita: 0,00
tylna os: zbieżność prawa:0,09
zbieżność lewa:0,09
zbieżność całkowita: 0,18
Dane podane w stopniach i minutach...
przednia oś: zbieżność prawa: 0,00
zbieżność lewa: 0,00
zbieżność całkowita: 0,00
tylna os: zbieżność prawa:0,09
zbieżność lewa:0,09
zbieżność całkowita: 0,18
Dane podane w stopniach i minutach...
Pozdrawiam
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...
Fotisk
Kappa 2.0 Łódź
Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...