Kappa - problem ze wspomaganiem po regeneracji przekładni.

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - problem ze wspomaganiem po regeneracji przekładni.

Post autor: marceli » 03 lip 2017, 22:28

Do autora tematu,pisałem Ci Pw swego czasu ale brak odpowiedzi więc pytam tutaj co się działo ,że regenerowałeś?
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
damian8595
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 17 lis 2014, 15:13
Imię: Damian
Lokalizacja: Kunów/Ostrowiec Św.

Re: Kappa - problem ze wspomaganiem po regeneracji przekładni.

Post autor: damian8595 » 04 lip 2017, 10:50

damian8595 pisze: 30 cze 2017, 15:41 Witam,
w swojej kappie zregenerowałem magiel, wymieniłem końcówki drążka, zrobiłem geometrię. Magiel regenerowałem bo mi kierownica nie odbijała i myszkował mi samochód po drodze ( zawieszenie jest zrobione). Teraz po remoncie kierownica nie odbija w ogóle! Po odpaleniu da się w miarę normalnie kręcić, ale wystarczy przejechać się kawałek i kierownica zaczyna chodzić jak w jakimś jelczu.
Może ktoś coś poradzić?
Marceli - pisałeś faktycznie, ale tutaj na początku tematu wyjaśniłem dlaczego regenerowałem.

Awatar użytkownika
damian8595
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 17 lis 2014, 15:13
Imię: Damian
Lokalizacja: Kunów/Ostrowiec Św.

Re: Problem po regeneracji maglownicy

Post autor: damian8595 » 04 lip 2017, 10:53

adamM20 pisze: 03 lip 2017, 21:46
volf pisze: 01 lip 2017, 13:45 A działa to wspomaganie czy nie, bp piszesz coś o jelczu a podejrzewam, ze mało kto miał okazję śmigać jelczem :)
... trochę jeździłem Jelczem (po placu i budowie) i kierownica chodziła całkiem lekko tak więc protestuję :!: :D
Jelcz 315 miał całkiem niezłe wspomaganie dla porównania kierownica chodziłą dużo lżej niż w 126p z lekko zapieczonymi sworzniami zwrotnic.
Serdecznie pozdrawiam.
W takim razie powiem, że chodziła jak w jakimś starze 200.

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Problem po regeneracji maglownicy

Post autor: adamM20 » 04 lip 2017, 20:57

damian8595 pisze: 04 lip 2017, 10:53
adamM20 pisze: 03 lip 2017, 21:46
volf pisze: 01 lip 2017, 13:45 A działa to wspomaganie czy nie, bp piszesz coś o jelczu a podejrzewam, ze mało kto miał okazję śmigać jelczem :)
... trochę jeździłem Jelczem (po placu i budowie) i kierownica chodziła całkiem lekko tak więc protestuję :!: :D
Jelcz 315 miał całkiem niezłe wspomaganie dla porównania kierownica chodziłą dużo lżej niż w 126p z lekko zapieczonymi sworzniami zwrotnic.
Serdecznie pozdrawiam.
W takim razie powiem, że chodziła jak w jakimś starze 200.
... typowa "dwuseta" w zupełnie nowej "budzie" :!: :D . Krótka placowa przejażdżka i ..... kierownicą można kręcić jednym palcem (oprócz tego małego).
Tak więc ani Jelcz ani Star 200 : ok2 : .
Serdecznie pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7276
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa - problem ze wspomaganiem po regeneracji przekładni.

Post autor: faraon » 04 lip 2017, 21:02

W takim razie powiem, że chodziła jak w jakimś starze 200.
Zapewne chodzi o STAR-a 28 (benzyna) lub 29 (tzw. gruźlik). Oba nie miały wspomagania kierownicy. Mówi Ci/Wam to "nestor" - były kierowca obu tych "klasyków" :)
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kappa - problem ze wspomaganiem po regeneracji przekładni.

Post autor: adamM20 » 04 lip 2017, 21:08

faraon pisze: 04 lip 2017, 21:02
W takim razie powiem, że chodziła jak w jakimś starze 200.
Zapewne chodzi o STAR-a 28 (benzyna) lub 29 (tzw. gruźlik). Oba nie miały wspomagania kierownicy. Mówi Ci/Wam to "nestor" - były kierowca obu tych "klasyków" :)
... tak to prawda, raz jechałem starem 29, prawdziwa tragedia, głośno, słabe hamulce i "ciężka" kierownica z luzem na obwodzie jakieś metr dwadzieścia.
Jelcz 315 i star 200 nie, star 28 i 29 tak : ok2 :
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
damian8595
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 17 lis 2014, 15:13
Imię: Damian
Lokalizacja: Kunów/Ostrowiec Św.

Re: Kappa - problem ze wspomaganiem po regeneracji przekładni.

Post autor: damian8595 » 05 lip 2017, 10:46

faraon pisze: 04 lip 2017, 21:02
W takim razie powiem, że chodziła jak w jakimś starze 200.
Zapewne chodzi o STAR-a 28 (benzyna) lub 29 (tzw. gruźlik). Oba nie miały wspomagania kierownicy. Mówi Ci/Wam to "nestor" - były kierowca obu tych "klasyków" :)
Tak jest, mój błąd : gafa :

Awatar użytkownika
damian8595
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 17 lis 2014, 15:13
Imię: Damian
Lokalizacja: Kunów/Ostrowiec Św.

Re: Kappa - problem ze wspomaganiem po regeneracji przekładni.

Post autor: damian8595 » 18 lip 2017, 22:49

Czy wie ktoś może, gdzie można dokupić (albo dorobić) łożysko igiełkowe to co jest w kolumnie kierownicy? Kierownica bardzo skrzypi, jest duży luz, a na internecie nigdzie tego nie ma, w autosklepie też widzę, że nie mają. Czy to w ogóle można gdzieś dostać czy tylko całą kolumnę, bo gdzieś na forum czytałem, że w polifcie jest z tym problem?
PS: Kappa 2.4 20v 2000r.

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Kappa - problem ze wspomaganiem po regeneracji przekładni.

Post autor: Wilkin » 18 lip 2017, 23:39

Pisz do Maniaka na pewno ma na składzie jakąś sprawną używkę - ew oddaj do regeneracji. Ja bym się w samodzielne składanie nie bawił - szkoda czasu i zapału.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - problem ze wspomaganiem po regeneracji przekładni.

Post autor: volf » 19 lip 2017, 0:07

To ile razy ma oddawać do tej regeneracji 8-O :)
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Kappa - problem ze wspomaganiem po regeneracji przekładni.

Post autor: Wilkin » 19 lip 2017, 0:14

Nie doczytałem ;)
Zawsze jest jeszcze coś takiego jak reklamacja ;)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
damian8595
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 17 lis 2014, 15:13
Imię: Damian
Lokalizacja: Kunów/Ostrowiec Św.

Re: Kappa - problem ze wspomaganiem po regeneracji przekładni.

Post autor: damian8595 » 22 lip 2017, 17:51

No i tak. Magiel po regeneracji działa bardzo dobrze. Niestety pojawił się problem. Podjąłem się dzisiaj rozebrania kierownicy i pojawił się problem. Jeden z imbusów ( rozmiar 27), które trzymają poduszkę okazał się być obrobiony i nie jestem w stanie tego odkręcić. Męczę się z tym już kilka godzin a on ani drgnie. Czy ktoś zna jakiś sposób na odkręcenie tego dziadostwa?

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - problem ze wspomaganiem po regeneracji przekładni.

Post autor: Borek » 22 lip 2017, 19:51

Jeżeli tam jest imbus, to tak na szybko - dobierz sobie ciut większego torxa, wbij i wykręć. Tylko się upewnij że masz sposób (imadło?) do wyjęcia torxa albo się z nim pożegnaj. Oczywiście kup nową śrubę, najlepiej taką samą.

Ja tak musiałem zrobić ze szpilką od zacisku hamulcowego, bo pomyliłem kierunki jak jakiś harcerz i pierwotnie zamiast odkręcić to ją jeszcze dokręcałem na siłę aż zwyobracałem łeb. :D
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
damian8595
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 17 lis 2014, 15:13
Imię: Damian
Lokalizacja: Kunów/Ostrowiec Św.

Re: Kappa - problem ze wspomaganiem po regeneracji przekładni.

Post autor: damian8595 » 27 lip 2017, 15:28

Przewierciłem to cholerstwo i poszło. Teraz mam kolejny problem. Jak wyjąć ten drążek w kolumnie? Tu daję foto. Dodawane prosto z telefonu i musiałem dać na zewnętrzny serwer bo nie chciało mi z-uploudować na forum.

https://ibb.co/cjVOLQ

EDIT: Już poszło, ale gdybym miał zrobić instrukcję krok po kroku, to myślę, że nie wyszłoby z tego nic dobrego. Okazało się, że przetarty jest wałek od kolumny i rozleciały się łożyska kulkowe. Temat myślę, że do zamknięcia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”