Kappa - problem ze wspomaganiem po regeneracji przekładni.

Awatar użytkownika
damian8595
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 17 lis 2014, 15:13
Imię: Damian
Lokalizacja: Kunów/Ostrowiec Św.

Kappa - problem ze wspomaganiem po regeneracji przekładni.

Post autor: damian8595 » 30 cze 2017, 15:41

Witam,
w swojej kappie zregenerowałem magiel, wymieniłem końcówki drążka, zrobiłem geometrię. Magiel regenerowałem bo mi kierownica nie odbijała i myszkował mi samochód po drodze ( zawieszenie jest zrobione). Teraz po remoncie kierownica nie odbija w ogóle! Po odpaleniu da się w miarę normalnie kręcić, ale wystarczy przejechać się kawałek i kierownica zaczyna chodzić jak w jakimś jelczu.
Może ktoś coś poradzić?
Ostatnio zmieniony 02 lip 2017, 19:33 przez damian8595, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Problem po regeneracji maglownicy

Post autor: kond243 » 30 cze 2017, 18:09

Magiel spaprany podczas regeneracji albo pompa wspomagania, Jak auto myszkowało to przyjRZyj sie tulejką gumowym na stabilizatorze.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
damian8595
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 17 lis 2014, 15:13
Imię: Damian
Lokalizacja: Kunów/Ostrowiec Św.

Re: Problem po regeneracji maglownicy

Post autor: damian8595 » 30 cze 2017, 19:15

kond243 pisze: 30 cze 2017, 18:09 Magiel spaprany podczas regeneracji albo pompa wspomagania, Jak auto myszkowało to przyjRZyj sie tulejką gumowym na stabilizatorze.
Kolego, napisałem przecież, że zawieszenie jest zrobione. A odnośnie tej pompy to podczas kręcenia kierownicą słychać dziwny dźwięk, szczególnie jak się kręci w lewo i spada mi sporo napięcie. Nie wiem co jest grane. Czy to może być oznaka uszkodzonej pompy, jakiejś innej usterki bądź zapowietrzenia układu?

ioffshem
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 95
Rejestracja: 12 sie 2016, 19:35
Imię: PIOTR
Lokalizacja: Krasnobród///Steyr

Re: Problem po regeneracji maglownicy

Post autor: ioffshem » 30 cze 2017, 19:33

pompa do wymiany jest obciążenie stąd spadek napięcia no i obrotów to jest na jednym pasku
pzd..
AR 75 2,5 v6 MILANO była
Kappa 2,0 20v 95r była
jest Kappa 2,0 20v 98r. Alfa 166 2,5

Awatar użytkownika
damian8595
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 17 lis 2014, 15:13
Imię: Damian
Lokalizacja: Kunów/Ostrowiec Św.

Re: Problem po regeneracji maglownicy

Post autor: damian8595 » 30 cze 2017, 19:38

Oczywiście, że będzie zawsze spadać napięcie, ale mi spada podczas kręcenia do takiego stopnia, że trzęsie budą i obroty silnika mają wtedy ~400-500. Nie jest to dziwne?

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Problem po regeneracji maglownicy

Post autor: volf » 30 cze 2017, 22:11

damian8595 pisze: 30 cze 2017, 19:38 Oczywiście, że będzie zawsze spadać napięcie, ale mi spada podczas kręcenia do takiego stopnia, że trzęsie budą i obroty silnika mają wtedy ~400-500. Nie jest to dziwne?
Dobrze masz tam wszystko złożone, nie pomylono przewodów hydraulicznych przy przekładni?
Sam montowałeś, mechanik czy zakład regenerujący?
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Snail
Sekretarz
Sekretarz
Posty: 4424
Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
Imię: Paweł
Lokalizacja: Starachowice / Poznań

Re: Problem po regeneracji maglownicy

Post autor: Snail » 30 cze 2017, 23:08

Sprawdź też ile masz płynu do wspomagania.
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...

Awatar użytkownika
damian8595
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 17 lis 2014, 15:13
Imię: Damian
Lokalizacja: Kunów/Ostrowiec Św.

Re: Problem po regeneracji maglownicy

Post autor: damian8595 » 30 cze 2017, 23:18

Poziom płynu jest prawidłowy. Montował mi to mechanik w warsztacie. Myślę, że raczej nic nie pomylił, ale pojadę do nich jutro, niech sprawdzą jeszcze raz, bo nie da się tym jeździć :(

Awatar użytkownika
goldixll
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1538
Rejestracja: 16 lut 2009, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Problem po regeneracji maglownicy

Post autor: goldixll » 01 lip 2017, 7:48

przypomina mi to trochę sytuację po wymianie magla u mnie w golfie IV . Na podnośniku wspomaganie działało, wyjechałem z warsztatu i zabił bym się na pierwszym zakręcie ... kierownica podczas skręcania stanęła dęba. BTW u mnie był zapowietrzony układ wspomagania...
Była Lancia Kappa 2.4 kle kle kle , była Lancia Kappa 2.0 z lpg, była bawarka 2.8 ,
był sweter kombi 1.6SR,był Punciak 1.2 , Hyundai Santa Fe 2.4 lpg
Była Lancia Lybra 2.4 jtd
Jest Fiat Ulysse 3.0 lpg
Obrazek
Jest Daćka Sandero 0.9 :lol:
Obrazek

Awatar użytkownika
damian8595
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 17 lis 2014, 15:13
Imię: Damian
Lokalizacja: Kunów/Ostrowiec Św.

Re: Problem po regeneracji maglownicy

Post autor: damian8595 » 01 lip 2017, 13:32

U mnie układ jest odpowietrzony, byłem dzisiaj u mechanika, będziemy szukać przyczyny dalej.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Problem po regeneracji maglownicy

Post autor: volf » 01 lip 2017, 13:45

A działa to wspomaganie czy nie, bp piszesz coś o jelczu a podejrzewam, ze mało kto miał okazję śmigać jelczem :)
Ogólnie jak nie ma błędu w podłączeniu to raczej wina maglownicy.
Ile kosztuje taka regeneracja, bo ja bym chyba wolał używkę?
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
damian8595
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 17 lis 2014, 15:13
Imię: Damian
Lokalizacja: Kunów/Ostrowiec Św.

Re: Problem po regeneracji maglownicy

Post autor: damian8595 » 02 lip 2017, 12:41

Dzisiaj przejechałem się, kierownica chodzi nadzwyczaj lekko i w miarę odbija. Z tym Jelczem miałem na myśli, że ciężko chodzi :D. Kappa zadziwia coraz bardziej.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - problem ze wspomaganiem po regeneracji przekładni.

Post autor: volf » 02 lip 2017, 23:58

Czyli samo się naprawiło :?: :)
Możesz podać koszt samej regeneracji :?:
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
damian8595
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 17 lis 2014, 15:13
Imię: Damian
Lokalizacja: Kunów/Ostrowiec Św.

Re: Kappa - problem ze wspomaganiem po regeneracji przekładni.

Post autor: damian8595 » 03 lip 2017, 13:12

Koszt regeneracji w moim przypadku wyniósł 390zł, czekałem jakieś 3,5h - "Donar" Kielce (nie robię żadnej reklamy). Prawdopodobnie znam już przyczynę, ale najpierw musimy rozebrać kolumnę kierownicy żeby potwierdzić przypuszczenia.

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Problem po regeneracji maglownicy

Post autor: adamM20 » 03 lip 2017, 21:46

volf pisze: 01 lip 2017, 13:45 A działa to wspomaganie czy nie, bp piszesz coś o jelczu a podejrzewam, ze mało kto miał okazję śmigać jelczem :)
... trochę jeździłem Jelczem (po placu i budowie) i kierownica chodziła całkiem lekko tak więc protestuję :!: :D
Jelcz 315 miał całkiem niezłe wspomaganie dla porównania kierownica chodziłą dużo lżej niż w 126p z lekko zapieczonymi sworzniami zwrotnic.
Serdecznie pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”