Piszczące klocki.

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Piszczące klocki.

Post autor: Maniak » 29 kwie 2018, 22:15

bialy2224 pisze: 29 kwie 2018, 21:35 He zrobię jak piszesz :-) Maniak Ty może masz regenerowane? Najlepiej jak by ktoś wysyłał regenerowane i zabierał sobie moje wie ktoś jakie koszta?
Zacznij od klocków.......potem poszperaj w luzach, ustawieniach, po prostu posprawdzaj to o czym napisałeś wcześniej. Jak wtedy będzie lipa to pomyślimy o regeneracji zaciskow specjalnie pod Twoje zamówienie👍
Pzdr.Maniak
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Piszczące klocki.

Post autor: grzesiekj23 » 29 kwie 2018, 22:36

A tak w ogóle, to na czym polega ta regeneracja? Jak ja robiłem hamulce, zdjąłem zaciski, rozebrałem na części pierwsze razem z mechanizmem ręcznego i rozebraniem tłoczka. Umyłem, wyczyśćiłem, przeszlifowałem troszkę tloczek- nie było tragedii, wymieniłem wszystkie gumki, uszczelki, oringi (nawet kapturek na odpowietrzniku ;-) ) przesmarowałem wodziki, złożyłem do kupy i chodziło pięknie, a klocki i tak piszczą. Tylko, że moje to TRW...
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Piszczące klocki.

Post autor: volf » 29 kwie 2018, 23:43

Zasadniczo na tym plus wymiana tłoczka jak jest potrzeba...
Teraz tak piszczenie przy hamowaniu (lekkim) to wina zazwyczaj klocków (niektóre typy tak mają), ponoć pomaga posmarowanie klocków (ale od tyłu-czyli od strony przeciwnej okładzinie pastą ATE Plastilube http://www.brakes.pl/product_info.php/p ... ml-p-23867).

Piszczenie w trakcie jazdy-wina zacisku lub linek-linki muszą puszczać na maksa, tak by dźwignia zacisku była zwolniona w 100%, w przeciwnym razie niewłaściwie działa samoregulacja i mamy co mamy...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
bialy2224
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 555
Rejestracja: 12 mar 2017, 11:39
Imię: Mati
Lokalizacja: Nysa

Re: Piszczące klocki.

Post autor: bialy2224 » 30 kwie 2018, 9:38

A koledzy jak ściągnę linkę ręcznego to ciengienko jak się powinno zachować? Jak linka jest ok to cięgienko powinno zostać w swoim położeniu czy wróci się trochę?
A więc od początku
Uno 1.1 Fire 96r. historia
Uno 1.0 94r. historia
Mondeo mk1 96r. historia (zerwany pasek rozrządu)
VW pssst b4 94r. historia
Kappa 2.4+ lpg 96r. historia
Seicento 0.9 98r. skasowany tak że radio wpadło na tylne siedzenie :-) ( ofiar brak) historia
Opel Corsa 1.2 95r - historia
Są :
Renault Megan 1.4 16V 2003r.- pojazd małżonki
Kappa 2.0 20V + LPG oby jak najdłużej :lol:
Kiedyś napewno 20vT : yesyes :

Awatar użytkownika
dobermannn
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 428
Rejestracja: 16 wrz 2008, 0:00
Imię: Kuba
Lokalizacja: Warszawa

Re: Piszczące klocki.

Post autor: dobermannn » 30 kwie 2018, 11:24

dźwignia na zacisku musi wracać do samego kołka blokującego i to nieważne czy masz podpiętą linkę czy nie. Jeżeli przy zapiętej lince nie wraca (a przy zdjętej tak) to poluzuj regulację ręcznego po uprzednim sprawdzeniu linki bio może się okazać że linka jest skorodowana i stoi.

Awatar użytkownika
bialy2224
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 555
Rejestracja: 12 mar 2017, 11:39
Imię: Mati
Lokalizacja: Nysa

Re: Piszczące klocki.

Post autor: bialy2224 » 30 kwie 2018, 11:27

O to to takie coś mi chodziło, dzięki wielkie. Linka powinna być ok. Jest faktura na wymianę jej w zeszłym roku od poprzedniego właściciela.
A więc od początku
Uno 1.1 Fire 96r. historia
Uno 1.0 94r. historia
Mondeo mk1 96r. historia (zerwany pasek rozrządu)
VW pssst b4 94r. historia
Kappa 2.4+ lpg 96r. historia
Seicento 0.9 98r. skasowany tak że radio wpadło na tylne siedzenie :-) ( ofiar brak) historia
Opel Corsa 1.2 95r - historia
Są :
Renault Megan 1.4 16V 2003r.- pojazd małżonki
Kappa 2.0 20V + LPG oby jak najdłużej :lol:
Kiedyś napewno 20vT : yesyes :

Awatar użytkownika
dobermannn
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 428
Rejestracja: 16 wrz 2008, 0:00
Imię: Kuba
Lokalizacja: Warszawa

Re: Piszczące klocki.

Post autor: dobermannn » 30 kwie 2018, 11:44

to że jest faktura a linka była nowa wcale nie znaczy że jest ok. Jeżeli jest lipnej jakości to szybko zardzewieje. Moją linkę urwałem po 1,5 roku :twisted:

Awatar użytkownika
bialy2224
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 555
Rejestracja: 12 mar 2017, 11:39
Imię: Mati
Lokalizacja: Nysa

Re: Piszczące klocki.

Post autor: bialy2224 » 30 kwie 2018, 11:53

Takie buty. Zobaczymy dzisiaj albo jutro to ogarnę.
A więc od początku
Uno 1.1 Fire 96r. historia
Uno 1.0 94r. historia
Mondeo mk1 96r. historia (zerwany pasek rozrządu)
VW pssst b4 94r. historia
Kappa 2.4+ lpg 96r. historia
Seicento 0.9 98r. skasowany tak że radio wpadło na tylne siedzenie :-) ( ofiar brak) historia
Opel Corsa 1.2 95r - historia
Są :
Renault Megan 1.4 16V 2003r.- pojazd małżonki
Kappa 2.0 20V + LPG oby jak najdłużej :lol:
Kiedyś napewno 20vT : yesyes :

Awatar użytkownika
bialy2224
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 555
Rejestracja: 12 mar 2017, 11:39
Imię: Mati
Lokalizacja: Nysa

Re: Piszczące klocki.

Post autor: bialy2224 » 01 maja 2018, 13:44

Wszystko rozkręcone. Dzwigienki odbijają do oporu oby dwie, tłoczki pracują bez oporów, linki nie stawiają oporu w pancerzu. Jedyne co jest lipne to prowadnice na jednym zacisku plus przekręcony gwint jednej z prowadnic ( jeden klocek ścięty pod kątem )
A więc od początku
Uno 1.1 Fire 96r. historia
Uno 1.0 94r. historia
Mondeo mk1 96r. historia (zerwany pasek rozrządu)
VW pssst b4 94r. historia
Kappa 2.4+ lpg 96r. historia
Seicento 0.9 98r. skasowany tak że radio wpadło na tylne siedzenie :-) ( ofiar brak) historia
Opel Corsa 1.2 95r - historia
Są :
Renault Megan 1.4 16V 2003r.- pojazd małżonki
Kappa 2.0 20V + LPG oby jak najdłużej :lol:
Kiedyś napewno 20vT : yesyes :

Awatar użytkownika
bialy2224
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 555
Rejestracja: 12 mar 2017, 11:39
Imię: Mati
Lokalizacja: Nysa

Re: Piszczące klocki.

Post autor: bialy2224 » 01 maja 2018, 15:56

Maniak masz na stanie sprawne jarzmo z dobrymi prowadnicami? Strona lewa czy prawa chyba bez znaczenia? Ile za to? :-)
A więc od początku
Uno 1.1 Fire 96r. historia
Uno 1.0 94r. historia
Mondeo mk1 96r. historia (zerwany pasek rozrządu)
VW pssst b4 94r. historia
Kappa 2.4+ lpg 96r. historia
Seicento 0.9 98r. skasowany tak że radio wpadło na tylne siedzenie :-) ( ofiar brak) historia
Opel Corsa 1.2 95r - historia
Są :
Renault Megan 1.4 16V 2003r.- pojazd małżonki
Kappa 2.0 20V + LPG oby jak najdłużej :lol:
Kiedyś napewno 20vT : yesyes :

Awatar użytkownika
bialy2224
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 555
Rejestracja: 12 mar 2017, 11:39
Imię: Mati
Lokalizacja: Nysa

Re: Piszczące klocki.

Post autor: bialy2224 » 01 maja 2018, 17:28

Dobra Maniak nie było pytania. Jutro podjadę zakupię bądź zamówię same prowadnice plus klocki. Prowadnice na jednym zacisku są wygięte (banany).
A więc od początku
Uno 1.1 Fire 96r. historia
Uno 1.0 94r. historia
Mondeo mk1 96r. historia (zerwany pasek rozrządu)
VW pssst b4 94r. historia
Kappa 2.4+ lpg 96r. historia
Seicento 0.9 98r. skasowany tak że radio wpadło na tylne siedzenie :-) ( ofiar brak) historia
Opel Corsa 1.2 95r - historia
Są :
Renault Megan 1.4 16V 2003r.- pojazd małżonki
Kappa 2.0 20V + LPG oby jak najdłużej :lol:
Kiedyś napewno 20vT : yesyes :

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Piszczące klocki.

Post autor: volf » 01 maja 2018, 17:40

bialy2224 pisze: 01 maja 2018, 17:28 Jutro podjadę zakupię bądź zamówię same prowadnice plus klocki. Prowadnice na jednym zacisku są wygięte (banany).


Znaczy chcesz kupić nowe w sklepie? Obyś się nie zdziwił dostępnością i ceną :)
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
bialy2224
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 555
Rejestracja: 12 mar 2017, 11:39
Imię: Mati
Lokalizacja: Nysa

Re: Piszczące klocki.

Post autor: bialy2224 » 01 maja 2018, 17:59

Sprawdzając na alledrogo komplet do jednego zacisku 36 zeta wiec w sklepie tragedii chyba nie będzie myślę :-)
A więc od początku
Uno 1.1 Fire 96r. historia
Uno 1.0 94r. historia
Mondeo mk1 96r. historia (zerwany pasek rozrządu)
VW pssst b4 94r. historia
Kappa 2.4+ lpg 96r. historia
Seicento 0.9 98r. skasowany tak że radio wpadło na tylne siedzenie :-) ( ofiar brak) historia
Opel Corsa 1.2 95r - historia
Są :
Renault Megan 1.4 16V 2003r.- pojazd małżonki
Kappa 2.0 20V + LPG oby jak najdłużej :lol:
Kiedyś napewno 20vT : yesyes :

Awatar użytkownika
dobermannn
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 428
Rejestracja: 16 wrz 2008, 0:00
Imię: Kuba
Lokalizacja: Warszawa

Re: Piszczące klocki.

Post autor: dobermannn » 04 maja 2018, 13:30

tym bardziej że zaciski mogą pasować od alfy 156 - o ile masz tylne aluminiowe

Awatar użytkownika
bialy2224
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 555
Rejestracja: 12 mar 2017, 11:39
Imię: Mati
Lokalizacja: Nysa

Re: Piszczące klocki.

Post autor: bialy2224 » 05 maja 2018, 8:55

Jeżeli chodzi o zaciski to są alumuniowe :-) W sklepie pan po dłuższych poszukiwaniach stwierdził że nie ma takich a jak zapytałem na kiedy mogą być to stwierdził że nie da się zamówić. Więc wyszedłem :-) Zamówiłem na alledrogo i pewnie dopiero w przyszłym tygodniu będą. Prowadnice ustawiłem tak aby nie blokowały klocków póki co jest ok. Jak się z tym uporam to zdam końcowy raport.
A więc od początku
Uno 1.1 Fire 96r. historia
Uno 1.0 94r. historia
Mondeo mk1 96r. historia (zerwany pasek rozrządu)
VW pssst b4 94r. historia
Kappa 2.4+ lpg 96r. historia
Seicento 0.9 98r. skasowany tak że radio wpadło na tylne siedzenie :-) ( ofiar brak) historia
Opel Corsa 1.2 95r - historia
Są :
Renault Megan 1.4 16V 2003r.- pojazd małżonki
Kappa 2.0 20V + LPG oby jak najdłużej :lol:
Kiedyś napewno 20vT : yesyes :

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”