Kappa jtd-brak kontrolki ABS
Kappa jtd-brak kontrolki ABS
Taka zagadka-nie zapala się wcale kontrolka od ABS, nawet zaraz po włączeniu zapłonu. ABS oczywiście nie działa, mam podejrzenie, ze ktos wcześniej coś pomieszał by kontrolka nie raziła w oczy. Jednak jeśli wyjmę wtyczkę z modułu ABS to kontrolka się zapala więc przy zegarach chyba nie kombinowano
Po podłączeniu FES mamy coś takiego Błędów w zasadzie wykasować sie nie da, bo zaraz rozłącza fejs z modułem. Zasadniczo chodzi o błąd 2A, tym drugim zajmę się później jak już odzyskam kontrolkę
Ma ktoś jakieś pomysły
Po podłączeniu FES mamy coś takiego Błędów w zasadzie wykasować sie nie da, bo zaraz rozłącza fejs z modułem. Zasadniczo chodzi o błąd 2A, tym drugim zajmę się później jak już odzyskam kontrolkę
Ma ktoś jakieś pomysły
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
KAPPA TDS & JTD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 11 kwie 2019, 16:53
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kappa jtd-brak kontrolki ABS
Nie wiem czy to rozwiąże twój problem ale
Miałem podobny przypadek u ojca w k sw okazało się że w zegarach jest opornik który daje odpowiednią rezystancje. Jak jest obwód otwarty, zła rezystancja lub zwarcie jest błąd kontrolki.
Podmiana sprawnych zegarów na test powinna coś wnieść. (może być benzyna tylko gamma98).
Powodzenia
Miałem podobny przypadek u ojca w k sw okazało się że w zegarach jest opornik który daje odpowiednią rezystancje. Jak jest obwód otwarty, zła rezystancja lub zwarcie jest błąd kontrolki.
Podmiana sprawnych zegarów na test powinna coś wnieść. (może być benzyna tylko gamma98).
Powodzenia
Są: AR159 2.4JTDm, AR156SW 1.9JTD, ChryslerVoyager 2.8CRD
Były: Panda I 0.9, Tipo I 2.5TD(od AR155), Delta II HPE1.9TD, AR GTV1.9TD i.d.(od Cromy I), kappa2.4TDs, kappa2.4JTD, ChryslerVoyager2.5CRD, Lybra1.9JTD, AR147 2.0TS Selespeed i JTD, Thesis 2.4, Kappa Coupe 2.4JTD,
Były: Panda I 0.9, Tipo I 2.5TD(od AR155), Delta II HPE1.9TD, AR GTV1.9TD i.d.(od Cromy I), kappa2.4TDs, kappa2.4JTD, ChryslerVoyager2.5CRD, Lybra1.9JTD, AR147 2.0TS Selespeed i JTD, Thesis 2.4, Kappa Coupe 2.4JTD,
Re: Kappa jtd-brak kontrolki ABS
Strzał w dziesiątkę, po podmianie licznika z kontrolką już wszystko ok.
Zastanawia mnie tylko, dlaczego po odłączeniu wtyczki z modułu ABS kontrolka się zapalała. Sprawdziłem pobieżnie ten uszkodzony licznik i wszystko wydaje sie być w porządku, przynajmniej od strony pinu nr 5 (z czarnej wtyczki), który idzie do modułu pompy. Po drodze jest rezystor, potem led kontrolki i dioda separująca i to wszystko jest sprawne i dobrze przylutowane. Być moze problem jest dalej, znaczy od drugiej strony/za diodą separującą (jakieś zasilanie z tranzystora czy układu scalonego) ale dość ciężko bez schematu licznika to rozgryźć, bo druk dwustronny, sporo przelotek, do tego z jednej strony wszytko pokryte farbą/lakierem...
Zastanawia mnie tylko, dlaczego po odłączeniu wtyczki z modułu ABS kontrolka się zapalała. Sprawdziłem pobieżnie ten uszkodzony licznik i wszystko wydaje sie być w porządku, przynajmniej od strony pinu nr 5 (z czarnej wtyczki), który idzie do modułu pompy. Po drodze jest rezystor, potem led kontrolki i dioda separująca i to wszystko jest sprawne i dobrze przylutowane. Być moze problem jest dalej, znaczy od drugiej strony/za diodą separującą (jakieś zasilanie z tranzystora czy układu scalonego) ale dość ciężko bez schematu licznika to rozgryźć, bo druk dwustronny, sporo przelotek, do tego z jednej strony wszytko pokryte farbą/lakierem...
KAPPA TDS & JTD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 11 kwie 2019, 16:53
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kappa jtd-brak kontrolki ABS
Moim zdaniem Komputer abs jak wykryje plus z odpowiednią rezystancją na kablu kontrolki. Powinno być ok.
Ja bym spróbował podłączyć do plusa i kabla kontrolki idącego od abs żaróweczkę taką małą jak od zegarów lub odpowiednik jej rezystancji. wykasował i sprawdził błędy.
Jak to się sprawdzi to:
Jak zegary nie dają jakiegoś zwarcia to dając odpowiedni rezystor między plus a pin5 załatwisz problem.
Ja bym spróbował podłączyć do plusa i kabla kontrolki idącego od abs żaróweczkę taką małą jak od zegarów lub odpowiednik jej rezystancji. wykasował i sprawdził błędy.
Jak to się sprawdzi to:
Jak zegary nie dają jakiegoś zwarcia to dając odpowiedni rezystor między plus a pin5 załatwisz problem.
Są: AR159 2.4JTDm, AR156SW 1.9JTD, ChryslerVoyager 2.8CRD
Były: Panda I 0.9, Tipo I 2.5TD(od AR155), Delta II HPE1.9TD, AR GTV1.9TD i.d.(od Cromy I), kappa2.4TDs, kappa2.4JTD, ChryslerVoyager2.5CRD, Lybra1.9JTD, AR147 2.0TS Selespeed i JTD, Thesis 2.4, Kappa Coupe 2.4JTD,
Były: Panda I 0.9, Tipo I 2.5TD(od AR155), Delta II HPE1.9TD, AR GTV1.9TD i.d.(od Cromy I), kappa2.4TDs, kappa2.4JTD, ChryslerVoyager2.5CRD, Lybra1.9JTD, AR147 2.0TS Selespeed i JTD, Thesis 2.4, Kappa Coupe 2.4JTD,
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 11 kwie 2019, 16:53
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kappa jtd-brak kontrolki ABS
Kontrolka po odłączeniu wtyczki się zapala bo we wtyczce jest zworka do masy(-) która się zwiera po odłączeniu wtyczki od absu.
Są: AR159 2.4JTDm, AR156SW 1.9JTD, ChryslerVoyager 2.8CRD
Były: Panda I 0.9, Tipo I 2.5TD(od AR155), Delta II HPE1.9TD, AR GTV1.9TD i.d.(od Cromy I), kappa2.4TDs, kappa2.4JTD, ChryslerVoyager2.5CRD, Lybra1.9JTD, AR147 2.0TS Selespeed i JTD, Thesis 2.4, Kappa Coupe 2.4JTD,
Były: Panda I 0.9, Tipo I 2.5TD(od AR155), Delta II HPE1.9TD, AR GTV1.9TD i.d.(od Cromy I), kappa2.4TDs, kappa2.4JTD, ChryslerVoyager2.5CRD, Lybra1.9JTD, AR147 2.0TS Selespeed i JTD, Thesis 2.4, Kappa Coupe 2.4JTD,
Re: Kappa jtd-brak kontrolki ABS
Po podmianie na inne zegary wszystko jest ok.
Problem był w liczniku/zegarach. Rozmyślam tylko nad usterką w tym starym liczniku, bo na pierwszy rzut oka typowych problemów z nim nie ma (typu zimny lut itp.).
I oczywiście w zegarach nie ma żaróweczki tylko jest dioda świecąca smd
Problem był w liczniku/zegarach. Rozmyślam tylko nad usterką w tym starym liczniku, bo na pierwszy rzut oka typowych problemów z nim nie ma (typu zimny lut itp.).
I oczywiście w zegarach nie ma żaróweczki tylko jest dioda świecąca smd
KAPPA TDS & JTD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 11 kwie 2019, 16:53
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kappa jtd-brak kontrolki ABS
Tak smd, pytanie czy chcesz ratować stare zegary..
Wtedy trzeba co nieco potestować i pomierzyć pod te dobre zegary podłączyć multimetr lub oscyloskop najlepiej i porównać wyniki z zepsutymi zegarami.
Wtedy trzeba co nieco potestować i pomierzyć pod te dobre zegary podłączyć multimetr lub oscyloskop najlepiej i porównać wyniki z zepsutymi zegarami.
Są: AR159 2.4JTDm, AR156SW 1.9JTD, ChryslerVoyager 2.8CRD
Były: Panda I 0.9, Tipo I 2.5TD(od AR155), Delta II HPE1.9TD, AR GTV1.9TD i.d.(od Cromy I), kappa2.4TDs, kappa2.4JTD, ChryslerVoyager2.5CRD, Lybra1.9JTD, AR147 2.0TS Selespeed i JTD, Thesis 2.4, Kappa Coupe 2.4JTD,
Były: Panda I 0.9, Tipo I 2.5TD(od AR155), Delta II HPE1.9TD, AR GTV1.9TD i.d.(od Cromy I), kappa2.4TDs, kappa2.4JTD, ChryslerVoyager2.5CRD, Lybra1.9JTD, AR147 2.0TS Selespeed i JTD, Thesis 2.4, Kappa Coupe 2.4JTD,
- jasiugm
- Forumowicz/ka
- Posty: 372
- Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Kappa jtd-brak kontrolki ABS
U mnie brak kontrolki spowodowany był taśmą izolacyjną wepchnietną na chama w licznik. Świeciła się i ktoś tak to naprawił
ABS nie działał bo był słaby styk na wtyczce w podszybiu i brakowało zasilania. Naprawa trwała szybciej niż rozebranie licznika
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
ABS nie działał bo był słaby styk na wtyczce w podszybiu i brakowało zasilania. Naprawa trwała szybciej niż rozebranie licznika
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V
Y 1.2 8V
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2065
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Kappa jtd-brak kontrolki ABS
Wyciąganie żarówek czy pchanie taśmy to powszechna praktyka handlarska. A jak piszesz często jest to pierdoła typu zluzowana lub zaśniedziała wtyczka zabrudzony pierścień impulsatora albo przerwany przewody gdzie naprawa traw szybciej niż rozbieranie zegarów w swoim życiu widziałem to już naocznie z dwa razy. I w obydwu powodem był skorodowany i zabrudzony pierścień ABS na przedniej osi. U mnie zaś w Delcie (choć nikt naszczepcie nie zaklejał kontrolki) był urwany przewód czujnika ABS tez przednie koło.jasiugm pisze: ↑07 lut 2020, 11:51 U mnie brak kontrolki spowodowany był taśmą izolacyjną wepchnietną na chama w licznik. Świeciła się i ktoś tak to naprawił
ABS nie działał bo był słaby styk na wtyczce w podszybiu i brakowało zasilania. Naprawa trwała szybciej niż rozebranie licznika
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
- jasiugm
- Forumowicz/ka
- Posty: 372
- Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Kappa jtd-brak kontrolki ABS
To jeszcze nic w porównaniu z tym co było w Y. Nie świeciły się kontrolki poduszek i wyłączenia poduszki pasażera. Podpięcie do kompa pokazywało błąd kontrolki i poduszki pasażera. Po skasowaniu został tylko błąd kontrolki. Po rozebraniu licznika okazało się że ścieżki w liczniku były przerwane nożem! Po zlutowaniu wszystko wróciło do normy.
Ktoś nie miał jak skasować błędu poduszki to wolał pozbyć się kontrolki. Masakra
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
Ktoś nie miał jak skasować błędu poduszki to wolał pozbyć się kontrolki. Masakra
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V
Y 1.2 8V