Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 22 lis 2017, 12:01

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: 18 maja 2017, 19:27 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 18 wrz 2010, 13:39
Posty: 141
Lokalizacja: Kraków
Ok, dzięki, a co powiesz o tej 3 -ej sondzie (błąd142)


Na górę
Post: 18 maja 2017, 19:42 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 00:25
Posty: 912
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Wypadanie zapłonów też może być od przeładowania powietrza przez turbo.Ten silnik ma jedną sondę lambda przed katalizatorem.To nie EURo 3 żeby miała dwie sondy. Jakie ciśnienie doładowania? Pierburg sprawny? Przykręcony w 16vt jest przy aku. Jak on padnie to albo ładuje mało albo na maks. Posprawdzaj połączenia elektryczne masy styki w kostkach. Zaopatrz się w Mesa. I kabel vag kkl. Od czytaj błędy i daj na forum. Ten program ma szeroki opis błędu i podaje kod błędu Pxxxx.A to uprości diagnozę

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Na górę
Post: 18 maja 2017, 20:53 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 18 wrz 2010, 13:39
Posty: 141
Lokalizacja: Kraków
znalazłem taki wątek
tu:


Na górę
Post: 18 maja 2017, 21:33 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 00:25
Posty: 912
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Ok ale sonda może sypać błędem z kilku powodów . Za duże doładowanie brak paliwa uboga mieszanka.
Wtrysk i regulator paliwa czyli ubogi lub bogato.
Pompa paliwa za małą wydajność uboga mieszanka. Źle działający przepływomierz powietrza zły skład mieszanki ubogo lub bogato. Chyba że ewidentnie bije błąd sondy i nic nie pokazuje czyli nie oscyluje napięcie od 0.2do0,9-1v to sprawdzisz miernikiem nawet podczas jazdy, Czarny kabel sondy to sygnał czyli plus drugi kabel do masy i widzisz po mierniki jak działa. Ustaw miernik na badanie diod przyłóż do dwóch białych kabli sondy to jest grzałką jeśli jest obwód to patrz wyżej.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Na górę
Post: 19 maja 2017, 10:55 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 18 wrz 2010, 13:39
Posty: 141
Lokalizacja: Kraków
Ten temat - to nie na moją głowę. Rozmawiałem z mechanikiem, przekazałem info z forum. Ten twierdzi, że wymiana sondy załatwi sprawę, bo: "po skasowaniu błędu i ponownym włączeniu silnika błąd znów wyskakuje - natychmiast".
Jeśli kupić to właśnie to:


Na górę
Post: 19 maja 2017, 21:37 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 18 wrz 2010, 13:39
Posty: 141
Lokalizacja: Kraków
Dziś, wracając do domu dałem mu w palnik i ..... błąd 142 sam się skasował. Przewody, masę, cewkę itp. sprawdzę w przyszłym tygodniu. Dzięki


Na górę
Post: 19 maja 2017, 23:35 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Posty: 4786
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Jestem po rozmowie z kilkoma właścicielami Kapp. którzy się przesiedli na Lybry - ew coś nowszego.
I w każdy przypadku jest jedno sedno sprawy - Kappa to jedyne autko , które się potrafi samo naprawić , na drugi dzień - ew za tydzień . Inne niestety jak się popsuja to na amen ;)


Na górę
Post: 20 maja 2017, 06:10 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 07:51
Posty: 2969
Lokalizacja: Łódź
Tak, ale to jest złudne - jednego dnia się zepsuje, drugiego dnia się samo naprawi, a trzeciego dnia bez ostrzeżenia odpadnie wydech. :lol:

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
Post: 20 maja 2017, 07:12 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 18 wrz 2010, 13:39
Posty: 141
Lokalizacja: Kraków
Prócz tego, że
Cytuj:
to jedyne autko , które się potrafi samo naprawić
mogę dodać, że psuje się sporadycznie


Na górę
Post: 14 sie 2017, 18:02 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 18 wrz 2010, 13:39
Posty: 141
Lokalizacja: Kraków
Niestety, wprawdzie "check" zgasł jednak auto się nie naprawiło. Wcześniej przerywał/szarpał tylko przy 3500, teraz w całym zakresie i gaśnie na jałowych. Da się jeździć ale o wyprzedzaniu nie mam mowy. Wyczyszczone koło foniczne, nowy czujnik położenia wału (KrissEB, Topcio - dzięki) nie pomogły Po diagnozie mechanik podał taki opis:

141 część cyfrowa sterownika - komponent uszkodzony
138 różnica regulacji ciśnienia doładowania przekroczona
5 czujnik prędkości obrotowej - brak sygnału
48 sygnał czujnika znacznika położenia

Dodał również, że naprawę rozpocznie od wymiany sterownika. Macie jakieś pomysły?

max ciśnienie doładowania przy 4700 obr/min - 1800 [hPa], turbina wstaje za późno, gruszka zatarta - turbo do regeneracji


Na górę
Post: 14 sie 2017, 21:43 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 00:25
Posty: 912
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Ja bym sprawdził wiązkę pod aku. Jeden kolega łatał tą wiązkę drugiemu sie pożar od wiazki zrobił.Sterownik 16vt. Się raczej nie psuje.Druga sprawa gruszka zatarta ok ale czy zawór WG zamknięty? Czy otwarty. To nie zmienna geometria do tego T3 wstaje od 3tyś obr.Bo to turbo jest starej daty. A jak dobrze pamiętam jeśli padnie pierburg to nie załaduje wiecej jak 0.8 bara. A normalnie 1-1.1bara powinno być. Tutaj jest coś z kabelkologią. Z wiązki pod aku odpada ze starości izolacja kable się przecierają.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Na górę
Post: 16 sie 2017, 18:04 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 18 wrz 2010, 13:39
Posty: 141
Lokalizacja: Kraków
Nie wiem czy WG jest zamknięty czy otwarty. Ponoć mogę jeździć, za miesiąc regeneracja turbiny, w tym tygodniu rozpoczynam analizę kablową. Załączam wykres z hamowni.
pozdr


Załączniki:
hamownjia k16.jpg
hamownjia k16.jpg [ 86.08 KiB | Przejrzano 525 razy ]
Na górę
Post: 16 sie 2017, 20:53 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 07:51
Posty: 2969
Lokalizacja: Łódź
Wnioskuję, choć nie jestem pewien, że ciśnienie doładowania to ten środkowy wykres z kropkami? Bo z niego by wychodziło 1,8 bara...

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
Post: 16 sie 2017, 21:01 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 18 wrz 2010, 13:39
Posty: 141
Lokalizacja: Kraków
Tak, to ten z kropkami - 1,8, kiepsko to wygląda.


Na górę
Post: 03 wrz 2017, 12:58 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 18 wrz 2010, 13:39
Posty: 141
Lokalizacja: Kraków
cd.
Turbina, zawór upustowy, zawór sterowania doładowaniem i inne są w b. dobrym stanie. WG nie był zatarty - błąd przy wstępnej diagnozie. Przewody, masy i cewka OK. Nadal te same objawy - chwilowa utrata prądu (wskaźnik obrotów spada do zera) czasem gaśnie na jałowych (ciepły/ zimny), szarpie przy agresywnym gazie, przy spokojnym - nie, turbina "wstaje" za późno i moment jak na wykresie powyżej. Wszystko wskazuje na sterownik. Najgorsze, że nie mam klucza matki - ktoś pomoże?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]