Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 22 paź 2018, 8:45

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 08 sty 2018, 21:01 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
Posty: 547
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lublin
Witajcie.
Posiadam xenony, zastanawiam się jakie różnice występowały w budowie reflektora standardowego a tego pod xenon.
Pytam bo mam wypalone odbłyśniki i jeśli budowa wewnętrzna jest identyczna to jest szansa na podmiankę ze standardowego.
Czy analizował ktoś budowę obu rodzajów reflektora ?
Pozdrawiam

_________________
Lancia k Coupe 20VT 99'
Fiat Linea 1.4 T-jet 08'

[W przeszłości]Lancia k Sedan 2.4 20V 00'


Na górę
PostDodany: 08 sty 2018, 22:23 
Offline
Skarbnik
Skarbnik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Posty: 6168
Skype: faraonsw
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola/Rzeszów
Mam oba "typy" : gafa : - na podmianę :lol: jakby co :)
Kiedyś się temu przyglądałem dość dokładnie i ... istotnie się różnią. Na pewno krzywizną luster.
Teraz nie podam Ci szczegółów - ale zdecydowałem o regeneracji odbłyśników. Było to jedyne logiczne rozwiązanie.

_________________
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB 123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)


Na górę
PostDodany: 08 sty 2018, 22:34 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Posty: 3056
Lokalizacja: Łódź
Regeneracja nie jest droga, zwłaszcza jeżeli dostarczysz gołe lustra.
Różnice to, jadąc od frontu:
- inne soczewki - ryfle - na kloszu (oraz wybity inny typ homologacji oczywiście)
- inna krzywizna luster
- inna osłona na źródło światła - w halogenach jest plasticzek przymocowany w otworze na żarówkę, w ksenonach jest stalowy kosz przynitowany do spodniej części odbłyśnika,
- zmodyfikowana obudowa - ksenony mają z tyłu dodatkowe wystające "pudełko" na starter montowany od środka, nowsze halogeny też to mają ale jest puste,
- inne silniki do regulacji - małe 4-pinowe zamiast dużych 3-pinowych, inny sposób mocowania silnika do pleców odbłyśnika (notabene są w pełni wymienne, a te stare od zwykłych silników są nie do zepsucia - te nowsze "koszyki" już chyba wszystkim się połamały od nieumiejętnego wyciągania, był na to prosty sposób ale prawie nikt go nie znał dopóki nie było za późno :P).
- oczywiście przetwornica i starter oraz parę kabelków.

Teoretycznie ze względu na inną geometrię źródła światła użycie niewłaściwego klosza i/lub reflektora powinno skutkować zupełnie inną plamą światła. Jak chcesz to zrób nam przyjemność i zobacz jak to wygląda, może się okaże że będzie lepiej. :D

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
PostDodany: 08 sty 2018, 22:41 
Offline
Skarbnik
Skarbnik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Posty: 6168
Skype: faraonsw
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola/Rzeszów
był na to prosty sposób ale prawie nikt go nie znał dopóki nie było za późno
Zdradź ten sposób - u mnie jeszcze nie jest za późno :)
Mam na szczęście całe i chciałbym na nich "pociągnąć" jak najdłużej, ale jak jest sposób aby im przedłużyć żywot, to im to fundnę :P

_________________
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB 123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)


Na górę
PostDodany: 09 sty 2018, 8:22 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Posty: 3056
Lokalizacja: Łódź
Odkręcasz silnik żeby się trzymał tylko na tej kulce co siedzi w koszyku, ciągniesz odbłyśnik do tyłu na maks (odbłyśnik ma "zawiasy stałe" na górze, więc tył luster pójdzie do tyłu i w górę) i koszyk się sam otwiera wypuszczając silnik. Sam koszyk pracuje w takiej czarnej tulejce (fragment obudowy, to też różnica między lampami tylko nie pamiętam czy przykręcana czy też na stałe), która powoduje że koszyk "zamyka się" na kulce i nie pozwala jej wyskoczyć gdy silnik ciągnie, silnik nie ma takiego zakresu pracy żeby to samo z siebie wyskoczyło. Tulejka ustala też ruch koszyka do linii prostej, bo sam koszyk też siedzi na kulce i względem luster może chodzić na wszystkie strony. Dopiero jak odkręcisz silnik od obudowy to możesz go cofnąć dalej, lustra pochylić mocniej i voila, silnik wolny bez uszkodzeń.

Wkłada się podobnie - ciągniesz lustra do tyłu żeby tek koszyk się otworzył, w otwarty koszyk wsuwasz kulkę silnika, puszczasz lustra żeby koszyk "wciągnął" za sobą silnik, przykręcasz silnik i gotowe. Wsadzenie go w ten sposób jest nawet ważniejsze niż wyciąganie, bo wpychanie silnika na siłę działa przeciwko zamierzonemu celowi i wtedy właśnie łamią się te płatki koszyka.

Sam mechanizm jest bardzo wygodny, tylko niestety te koszyki są delikatne. Chyba się pokuszę o zrobienie w jakimś autocadzie projektu tego koszyka i niech mi to ktoś wydrukuje z plastiku, bo nie chcę przechodzić na starszy typ mocowania - trafić w nie tą kulką od silnika to jest teleturniej 1 z 10. :D

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
PostDodany: 09 sty 2018, 18:35 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
Posty: 547
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lublin
Dziękuję za odpowiedzi, to wiele wyjaśnia. W takim razie oddam odbłyśniki do regeneracji :)
Dobrze wiedzieć że z pozoru podobnie wyglądające reflektory mają w sobie tyle różnic.
Pozdrawiam !

_________________
Lancia k Coupe 20VT 99'
Fiat Linea 1.4 T-jet 08'

[W przeszłości]Lancia k Sedan 2.4 20V 00'


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl