Kappa - sensor airbag - demontaż

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - sensor airbag - demontaż

Post autor: Borek » 31 sie 2014, 21:00

To trzeba o tym pamiętać ;). Moja na kompie ma ponad 500kkm, więc licznik raz już był zmieniany albo kręcony o niecałe 100kkm, a teraz ja wymieniłem zegary i znowu ubyło niecałe 100kkm. Też zamierzam znaleźć speca, co mi wstuka na zegary tyle, ile jest na ECU.

Praptax - ABS też tak miewa z kontrolką, jej pin siedzi w tej samej wtyczce, dolny rząd, piąty pin od prawej (ta sama kolejność co airbagi). Przelutować albo może wystarczy dogiąć pin, różnie, niestety. W poduszkach jak się pojawi jakiś błąd, to system się dezaktywuje i tylko reset z kompa to zmieni. W ABS błąd kontrolki nie wpływa na pracę systemu, natomiast gdy jest awaria sterownika albo czujników to może wyłączyć niektóre swoje funkcje (zostanie taki podstawowy ABS bez żadnych mądrych rozwiązań) albo wyłączyć system w ogóle. Tylko powinien wtedy zapalić kontrolkę, a jak tego nie zrobi to o tym nie wiesz i możesz być zaskoczony. ;)
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Python25
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 28 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Ropczyce

Re: Kappa - sensor airbag - demontaż

Post autor: Python25 » 31 sie 2014, 21:03

Również mam różnicę między odometrem a stanem licznika w moim wypadku różnica wynosiła 40 tyś. Zupełnie nie rozumiem jak komuś się chciało cofać o tyle kilometrów licznik.

W tej chwili już nie mam tego problemu bo do zmiany sterownika silnika trzeba wyczyścić pamięć imo w sterowniku żeby nauczyła się od nowa imo w samochodzie. Niestety przebieg samochodu w sterowniku jest zapisywany w tym samym miejscu co informacje dotyczące imo więc wyzerował mi się ten licznik.

Awatar użytkownika
Praptax
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 295
Rejestracja: 15 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: Konin

Re: Kappa - sensor airbag - demontaż

Post autor: Praptax » 31 sie 2014, 21:24

volf pisze:Ale tu chyba nie chodzi o przyszłego nabywcę :?:
Jedni lubią/wolą mieć liczniki cofnięte a inni rzeczywisty/faktyczny przebieg : ok2 :
Nie chodzi już chyba o przyszłego nabywcę , bo tyle pieniędzy i czasu co w auto włożyłem, to nie miał bym sumienia sprzedawać auta za 5 tyś. , bo teraz sprzedać w miarę zadbany model jak mój ( tylko moja subiektywna ocena) to chyba tak jak trafić w lotka.
Była: Lancia Y 1.1 Elefantino 1998r.
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4000
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - sensor airbag - demontaż

Post autor: volf » 31 sie 2014, 21:25

Borek a ile masz minut pracy sterownika airbag (o ile nie był kiedyś wymieniany) :?:
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Praptax
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 295
Rejestracja: 15 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: Konin

Re: Kappa - sensor airbag - demontaż

Post autor: Praptax » 31 sie 2014, 21:27

Borek pisze:To trzeba o tym pamiętać ;). Moja na kompie ma ponad 500kkm, więc licznik raz już był zmieniany albo kręcony o niecałe 100kkm, a teraz ja wymieniłem zegary i znowu ubyło niecałe 100kkm. Też zamierzam znaleźć speca, co mi wstuka na zegary tyle, ile jest na ECU.

Praptax - ABS też tak miewa z kontrolką, jej pin siedzi w tej samej wtyczce, dolny rząd, piąty pin od prawej (ta sama kolejność co airbagi). Przelutować albo może wystarczy dogiąć pin, różnie, niestety. W poduszkach jak się pojawi jakiś błąd, to system się dezaktywuje i tylko reset z kompa to zmieni. W ABS błąd kontrolki nie wpływa na pracę systemu, natomiast gdy jest awaria sterownika albo czujników to może wyłączyć niektóre swoje funkcje (zostanie taki podstawowy ABS bez żadnych mądrych rozwiązań) albo wyłączyć system w ogóle. Tylko powinien wtedy zapalić kontrolkę, a jak tego nie zrobi to o tym nie wiesz i możesz być zaskoczony. ;)
W takim razie w weekend wyciągnę licznik i polutuje piny, potem zobaczymy czy coś to poprawiło.
Była: Lancia Y 1.1 Elefantino 1998r.
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - sensor airbag - demontaż

Post autor: Borek » 13 wrz 2014, 11:11

Moja kontrolka ponownie poleciała - ostatnio tydzień temu, teraz znów. U mnie tym razem winna jest wtyczka, a konkretnie zmęczony zatrzask w niej który nie bardzo chce zaskoczyć. Doszedłem do takiego wniosku, bo problem jest z kontrolką poduszek, z kontrolką ABSu oraz wczoraj był kłopot ze wskaźnikiem paliwa. Dziwnym trafem wszystkie te elementy znajdują się w dolnym rządku tej wtyczki, akurat przy (zazwyczaj) dociskającym je zatrzasku. W tym rządku pinów jest również kontrolka zaciągniętego ręcznego i braku płynu hamulcowego, ta druga też mi raz "bez powodu" wyskoczyła. :D

Volf - dopiszę później dokładniej, ale mam coś ponad 2,5mln minut jeśli dobrze kojarzę. Na pewno dużo. ;)


EDIT: kojarzyłem źle, bardzo źle... zegarek poduszek wyłapał na razie niecałe 400 tys. minut, czyli jakieś 6500h pracy.Ciekawe czy liczone są tutaj też minuty pracy na wyłączonym układzie (czyli gdy z powodu jakiejś usterki świeci się kontrolka). Moja Kappa ładnych naście tysięcy km w ten sposób zaliczyła (i to tylko za mojego panowania, a co było przedtem?), a dla porównania moje Daily o przebiegu niecałych 80kkm ma za sobą jakieś 1600h pracy. Z tego wynika, że moduł poduszek w Lancii przepracował minimum ok. 300kkm, ale ze względu na ślady szybkiej jazdy na karoserii mogło to byc faktycznie ponad 400kkm - Iveco na pewno tak szybko nie pokonuje dystansów jak pokonywała ta Lancia. :lol:
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Praptax
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 295
Rejestracja: 15 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: Konin

Re: Kappa - sensor airbag - demontaż

Post autor: Praptax » 20 wrz 2014, 19:25

Dzisiaj była ładna pogoda więc w wybrałem się do znajomego elektryka. Wypiąłem zegary, po czym zostały przelutowane wszystkie piny w 3 wtyczkach. No i niestety nadal ten sam błąd.
Potem przy okazji spróbowałem wypiąć sensor-ecu airgab-(wcześniej któryś z kolegów pisał że to proste) a u mnie nie jest to takie proste jak by się wydawało, odkręciłem 2 śruby torx i jedną krzyżakową. A le niestety szyna górna nie dała się tak do końca wysunąć, a własnie pod tą szyną znajduje się sensor.
Następy krok to załatwienie innych zegarów od poliftowej wersji.
sensor jest poniżej z żółtą wtyczką
Była: Lancia Y 1.1 Elefantino 1998r.
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - sensor airbag - demontaż

Post autor: Borek » 20 wrz 2014, 19:31

W zegarach można jeszcze przelutować LED od airbagów. W razie czego bierz zegary od poliftowej benzyny, od diesla będziesz miał przekłamania na obrotomierzu i prędkościomierzu.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Python25
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 28 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Ropczyce

Re: Kappa - sensor airbag - demontaż

Post autor: Python25 » 20 wrz 2014, 19:36

Z tymi zegarami to trzeba uważać, ostatnio przy swojej JTD z 98' r założyłem zegary od JTD 00' r i niestety są to zupełnie inne zegary. Brak wskazań temperatury kontrolka od temperatury świeci cały czas poduszki świecą cały czas, o ile problem z poduszkami rozwiązałem bo wystarczyło oporniki na płycie pozamieniać miejscami to z temperaturą sobie nie poradziłem bo sterowana jest scalakiem i wychodzi na to że ten scalak steruje nią inaczej.

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - sensor airbag - demontaż

Post autor: Borek » 20 wrz 2014, 19:59

U mnie też i w zegarach dieslowskich, i w benzynowych świeci kontrolka. O ile jednak w dieslu wskaźnik leżał, o tyle w benzynowych działa normalnie.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4000
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - sensor airbag - demontaż

Post autor: volf » 20 wrz 2014, 22:47

Python25 pisze:Z tymi zegarami to trzeba uważać, ostatnio przy swojej JTD z 98' r założyłem zegary od JTD 00' r i niestety są to zupełnie inne zegary. Brak wskazań temperatury kontrolka od temperatury świeci cały czas poduszki świecą cały czas, o ile problem z poduszkami rozwiązałem bo wystarczyło oporniki na płycie pozamieniać miejscami to z temperaturą sobie nie poradziłem bo sterowana jest scalakiem i wychodzi na to że ten scalak steruje nią inaczej.
A obydwa liczniki mają duże cyfry na wyświetlaczu kilometrów i kontrolkę immo oraz żołtą od ABS-u :?:
Pytam, bo może do pierwszych jtd wkładali jeszcze te starsze zegary (takie jak w tds-i tam wskaźnik temp. steruje wentylatorami chłodnicy)...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Python25
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 28 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Ropczyce

Re: Kappa - sensor airbag - demontaż

Post autor: Python25 » 20 wrz 2014, 22:51

Co ciekawe to nie steruje wentylatorami, bo steruje nimi komputer. A cyfry faktycznie są mniejsze na resztę kontrolek nie zwróciłem uwagi.

Awatar użytkownika
Praptax
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 295
Rejestracja: 15 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: Konin

Re: Kappa - sensor airbag - demontaż

Post autor: Praptax » 20 paź 2014, 17:40

Dzięki koledze z forum zakupiłem liczniki i na szczęście problem się rozwiązał, po skasowaniu błędu podsuszki po 3 tatach działają :). Mam nadzieje że nie sprawdzę tego w praktyce.
A propos przebiegu to z 300 zrobiło mi się 150 tyś.
Była: Lancia Y 1.1 Elefantino 1998r.
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1374
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Re: Kappa - sensor airbag - demontaż

Post autor: Luckyy » 22 lut 2016, 15:48

volf pisze:
Praptax pisze: Chodzi o sensor który zlokalizowany jest z tunelu środkowym, po lewej stronie od siedzenia pasażera, a wygląda konkretnie
tak
Link nie działa (przynajmniej bez logowania), ale czy chodzi o to?
4380962455 (Medium).jpeg
Jeśli tak to nie wiem jakim cudem miałoby być to jednością z pasem (napinaczem) :?:

Gdzie jest zamontowany ten sensor?
Czy po wystrzeleniu poduszki w siedzeniu kierowcy trzeba go wymienić razem z poduszką?
Nie miałem dzwona, wystrzeliła tylko jedna poduszka - jak sprawdzić czy napinacz jest OK?
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4000
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - sensor airbag - demontaż

Post autor: volf » 22 lut 2016, 19:12

Luckyy pisze:Nie miałem dzwona, wystrzeliła tylko jedna poduszka - jak sprawdzić czy napinacz jest OK?
To z jakiego powodu wystrzeliła, bo chyba nie sama z siebie :?:
Co do reszty pytań to połączyć się ze sterownikiem poduszek i najlepiej wkleić screeny.
Jeśli odpaliła tylko jedna boczna to raczej napinacze powinny być ok. aczkolwiek jeśli opiszesz okoliczności tego wystrzału to będzie można coś więcej powiedzieć...
KAPPA TDS & JTD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”