Kappa 2.0 20v - silnik szarpie i drga.
Kappa 2.0 20v - silnik szarpie i drga.
Witam forumowiczów
Problem jest następujący po odpaleniu samochodu po nocy zanim przełączył się na gaz wraz ze spadaniem obrotów na jałowe silnik drgał dość mocno tak jakby nie chodził na wszystkie gary. Po przełączeniu na gaz przez moment efekt się otrzymywał po czym znowu podbijało na ssanie i powoli się normowało. Druga rzecz to szarpanie podczas wciskania dość dynamicznie pedału gazu i odejmowaniu na zimnym silniku. Po trzecie są wyczuwalne drgania na rozgrzanym silniku podczas postoju siedząc w aucie. I ostatnia rzecz która mnie frustruje to tykanie z okolic kolektora ssącego/wtrysków paliwa, mimo ze jest np na gazie oraz pod pokrywa silnika dodając i odejmując gazu słychać tak jakby strzały z okolic kolektora wydechowego.
Świece wymienione dzisiaj razem z uszczelka pod klawiatura bo zalewało je olejem, cewki sprawdziłem miernikiem na wszystkich wyszło w granicach 0.10oma z tym ze końcówki gumowe są poszarpane i maja ubytki. Aha i tez trochę poprawiłem izolacje kabli idących do cewek ale nie gwarantuje ze w 100% dobrze.
Macie koledzy jakieś sugestie odnośnie tych objawów może wina leży po stronie cewek, bo były zalane trochę w oleju przez nieszczelność. Z góry dzięki za odpowiedzi
Problem jest następujący po odpaleniu samochodu po nocy zanim przełączył się na gaz wraz ze spadaniem obrotów na jałowe silnik drgał dość mocno tak jakby nie chodził na wszystkie gary. Po przełączeniu na gaz przez moment efekt się otrzymywał po czym znowu podbijało na ssanie i powoli się normowało. Druga rzecz to szarpanie podczas wciskania dość dynamicznie pedału gazu i odejmowaniu na zimnym silniku. Po trzecie są wyczuwalne drgania na rozgrzanym silniku podczas postoju siedząc w aucie. I ostatnia rzecz która mnie frustruje to tykanie z okolic kolektora ssącego/wtrysków paliwa, mimo ze jest np na gazie oraz pod pokrywa silnika dodając i odejmując gazu słychać tak jakby strzały z okolic kolektora wydechowego.
Świece wymienione dzisiaj razem z uszczelka pod klawiatura bo zalewało je olejem, cewki sprawdziłem miernikiem na wszystkich wyszło w granicach 0.10oma z tym ze końcówki gumowe są poszarpane i maja ubytki. Aha i tez trochę poprawiłem izolacje kabli idących do cewek ale nie gwarantuje ze w 100% dobrze.
Macie koledzy jakieś sugestie odnośnie tych objawów może wina leży po stronie cewek, bo były zalane trochę w oleju przez nieszczelność. Z góry dzięki za odpowiedzi
Ostatnio zmieniony 18 mar 2016, 23:47 przez lenx1227, łącznie zmieniany 3 razy.
Re: Kappa 2.0le silnik szarpie i drga
1. Cewki
2. Dolot nieszczelny
Izolacja kabli idących do cewek może być dowolna, w przeciwieństwie do izolacji na samych cewkach (wysokie napięcie), która może być uszkodzona a Ty raczej tego zwykłym multimetrem nie zmierzysz..
2. Dolot nieszczelny
Izolacja kabli idących do cewek może być dowolna, w przeciwieństwie do izolacji na samych cewkach (wysokie napięcie), która może być uszkodzona a Ty raczej tego zwykłym multimetrem nie zmierzysz..
Re: Kappa 2.0 16v - silnik szarpie i drga
Dzięki za odpowiedz. W jaki sposób mogę sprawdzić w jakim stanie są cewki i czy w razie czegoś koniecznie kupować nówki czy może oryginalne używki? Jeżeli chodzi o dolot to mam sprawdzić wszystkie rury idące od filtra pow. do kolektora ssącego?
Ostatnio zmieniony 17 mar 2016, 10:43 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Używamy polskich znaków - poprawiłem.
Powód: Używamy polskich znaków - poprawiłem.
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Kappa 2.0 16v - silnik szarpie i drga
Coś mi tu nie pasuje, w Kappie 16V było tylko w wersji turbo. A w tym silniku cewka jest jedna.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
Re: Kappa 2.0 16v - silnik szarpie i drga
Kappa jest w wersji le i tak zatytułowałem i chyba moderator zmienił na 16v. Auto ma silnik 2.0 20v stąd 5 cewek.
Ostatnio zmieniony 17 mar 2016, 10:43 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Używamy polskich znaków - poprawiłem.
Powód: Używamy polskich znaków - poprawiłem.
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa 2.0 20v - silnik szarpie i drga.
Poprawiłem tytuł
Poprawiłem też brak polskich znaków w Twoich postach - proszę stosuj się do regulaminu forum.
Poprawiłem też brak polskich znaków w Twoich postach - proszę stosuj się do regulaminu forum.
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 16v - silnik szarpie i drga
A ty myślisz, że LE to oznacza z automatu wersję 20-zaworową???lenx1227 pisze:Kappa jest w wersji le
Trzeba od razu tytułować tak, żeby nie robić zamieszania. Szczególnie, że ten problem wymaga precyzyjnego podania konkretnego silnika.
Re: Kappa 2.0 20v - silnik szarpie i drga.
Tytuł jest już poprawiony więc po sprawie.