Kappa 2.0 20v - dziwne zachowanie immo

mrn
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 32
Rejestracja: 23 sty 2016, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Kappa 2.0 20v - dziwne zachowanie immo

Post autor: mrn » 09 kwie 2016, 21:33

Cześć,
Mam następujący problem z immobiliserem w kappie 2.0 20v, rocznik 1996. Czasem po przekręceniu kluczyka w pozycję "on", zielona dioda na konsoli środkowej nie gaśnie. W konsekwencji, po przełączeniu w pozycję "start" starter kręci silnikiem ale wtrysk paliwa jest odcięty i nie da się odpalić silnika. Pomaga dwu- lub trzykrotne przejście do pozycji "off" i z powrotem do "on". Przypuszczałem, że może być to problem z anteną immobilisera, co w konsekwencji prowadzi do nierozpoznania kluczyka w stacyjce. Jednak jeśli użyję kluczyka serwisowego (czerwony kluczyk, tzw. master), to nawet jeśli zielona dioda nie zgaśnie, i tak silnik można odpalić. Co może być więc przyczyną tego, że dioda nie gaśnie? Czy procedura rozpoznawania kluczyka różni się jakoś dla zwykłych i serwisowych kluczyków?

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa 2.0 20v - dziwne zachowanie immo

Post autor: Maniak » 09 kwie 2016, 21:40

Też tak mam czasem : beczy : , przyzwyczaiłem się 8-O
Pozdrawiam brać klubowiczów : ok2 :
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1788
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Narew
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v - dziwne zachowanie immo

Post autor: bogdan » 10 kwie 2016, 16:08

w moim przypadku dioda się świeci, samochód odpala i jedzie bez najmniejszego problemu.
Pozdrawiam.

mrn
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 32
Rejestracja: 23 sty 2016, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 20v - dziwne zachowanie immo

Post autor: mrn » 14 kwie 2016, 22:16

Ok, czy zatem ktoś wie jaki błąd może sygnalizować niegasnąca dioda? Zwłaszcza w przypadku kiedy samochód mimo to odpala.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4000
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.0 20v - dziwne zachowanie immo

Post autor: volf » 14 kwie 2016, 22:20

Podłącz auto pod komputer to powinno się coś wyjaśnić. Zasadniczo przy niezgaszonej zielonej diodzie auto pracować nie powinno, ale może ktoś już zrobił jakieś obejście immo...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5037
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 20v - dziwne zachowanie immo

Post autor: Bichoń » 15 kwie 2016, 7:38

volf pisze:Zasadniczo przy niezgaszonej zielonej diodzie auto pracować nie powinno, ale może ktoś już zrobił jakieś obejście immo...
Chyba nie do końca. Wydaje mi się, że u mnie jak np. nie zapalił za pierwszym razem (kiedyś nie łapał sygnału immo przez antenkę), albo drzwi były długo otwarte, to diodka immobilisera w nawiewach nie gasła, sygnalizując, że był jakiś błąd - ale samochód zapalał i jeździł.

mrn
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 32
Rejestracja: 23 sty 2016, 15:03
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 20v - dziwne zachowanie immo

Post autor: mrn » 06 wrz 2016, 21:31

Przejrzałem instrukcję serwisową do Kappy i jedyne co przychodzi mi do głowy, to że sterownik immo miewa jakiś problem z odczytaniem zapisanych kluczyków, np. problem z EEPROMem i czasem odczytuje poprawnie zapisane kluczyki a czasem nie. Jeśli nie odczyta, to siłą rzeczy nie rozpozna użytego kluczyka i nie pozwoli na uruchomienie silnika. Chyba, że jest to kluczyk "master", wtedy immobiliser być może , pomimo tego, iż nie rozpoznaje kluczyka jako swojego, rozpoznaje, że to master i wchodzi w tryb uczenia kluczyków, więc wysyła master code z kluczyka do sterownika silnika. Nic innego mi do głowy nie przychodzi...

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Kappa 2.0 20v - dziwne zachowanie immo

Post autor: Pawcio78 » 06 wrz 2016, 21:38

Bardzo powszechna usterka we włoskich samochodach. Ja też tak mam tylko w lybrze. Zauważyłem że nasila się ona podczas upałów. W Y np. raz miałem tak że kluczyk nie zgasł ale auto odpaliło. W lybrze pomaga zwykle wciśnięcie przycisku z dystrybutorkiem koło fotela kierowcy.
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5037
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 20v - dziwne zachowanie immo

Post autor: Bichoń » 07 wrz 2016, 2:36

Pawcio78 pisze:W lybrze pomaga zwykle wciśnięcie przycisku z dystrybutorkiem koło fotela kierowcy.
Ale to jest odcięcie zasilania pompy paliwa. Mechaniczne, o ile się nie mylę (zazwyczaj jest mechaniczne, chyba że w lybrze wymyślili coś innego)? Jeżeli pomaga jego wciśnięcie, to znaczy, że był aktywowany - tylko dlaczego? On ma się aktywować przy uderzeniu (kolizji). U mnie w lybrze zdarzyło się raz, że się aktywował -po wymianie progów blacharzowi samochód nie chciał odpalić... ale zakładam, że parę razy uderzył młotkiem w tych okolicach, to wyłącznik uderzeniowy miał prawo zadziałać. Ale żeby aktywował się od stania przez noc? To chyba coś z nim nie tak.

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Kappa 2.0 20v - dziwne zachowanie immo

Post autor: Pawcio78 » 07 wrz 2016, 6:27

Wiem co to jest i jak działa ale często pomaga.
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Kappa 2.0 20v - dziwne zachowanie immo

Post autor: jasiugm » 07 wrz 2016, 7:18

Mi też czasem nie gaśnie. Najważniejsze, że wiemy z żoną o co chodzi i nie kręcimy bez sensu jak się świeci kontrolka :)
Ten typ tak ma :D
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”