Kappa 2.0 20v - dziwne zachowanie immo
Kappa 2.0 20v - dziwne zachowanie immo
Cześć,
Mam następujący problem z immobiliserem w kappie 2.0 20v, rocznik 1996. Czasem po przekręceniu kluczyka w pozycję "on", zielona dioda na konsoli środkowej nie gaśnie. W konsekwencji, po przełączeniu w pozycję "start" starter kręci silnikiem ale wtrysk paliwa jest odcięty i nie da się odpalić silnika. Pomaga dwu- lub trzykrotne przejście do pozycji "off" i z powrotem do "on". Przypuszczałem, że może być to problem z anteną immobilisera, co w konsekwencji prowadzi do nierozpoznania kluczyka w stacyjce. Jednak jeśli użyję kluczyka serwisowego (czerwony kluczyk, tzw. master), to nawet jeśli zielona dioda nie zgaśnie, i tak silnik można odpalić. Co może być więc przyczyną tego, że dioda nie gaśnie? Czy procedura rozpoznawania kluczyka różni się jakoś dla zwykłych i serwisowych kluczyków?
Mam następujący problem z immobiliserem w kappie 2.0 20v, rocznik 1996. Czasem po przekręceniu kluczyka w pozycję "on", zielona dioda na konsoli środkowej nie gaśnie. W konsekwencji, po przełączeniu w pozycję "start" starter kręci silnikiem ale wtrysk paliwa jest odcięty i nie da się odpalić silnika. Pomaga dwu- lub trzykrotne przejście do pozycji "off" i z powrotem do "on". Przypuszczałem, że może być to problem z anteną immobilisera, co w konsekwencji prowadzi do nierozpoznania kluczyka w stacyjce. Jednak jeśli użyję kluczyka serwisowego (czerwony kluczyk, tzw. master), to nawet jeśli zielona dioda nie zgaśnie, i tak silnik można odpalić. Co może być więc przyczyną tego, że dioda nie gaśnie? Czy procedura rozpoznawania kluczyka różni się jakoś dla zwykłych i serwisowych kluczyków?
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 2.0 20v - dziwne zachowanie immo
Też tak mam czasem , przyzwyczaiłem się
Pozdrawiam brać klubowiczów
Pozdrawiam brać klubowiczów
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Re: Kappa 2.0 20v - dziwne zachowanie immo
w moim przypadku dioda się świeci, samochód odpala i jedzie bez najmniejszego problemu.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Re: Kappa 2.0 20v - dziwne zachowanie immo
Ok, czy zatem ktoś wie jaki błąd może sygnalizować niegasnąca dioda? Zwłaszcza w przypadku kiedy samochód mimo to odpala.
Re: Kappa 2.0 20v - dziwne zachowanie immo
Podłącz auto pod komputer to powinno się coś wyjaśnić. Zasadniczo przy niezgaszonej zielonej diodzie auto pracować nie powinno, ale może ktoś już zrobił jakieś obejście immo...
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa 2.0 20v - dziwne zachowanie immo
Chyba nie do końca. Wydaje mi się, że u mnie jak np. nie zapalił za pierwszym razem (kiedyś nie łapał sygnału immo przez antenkę), albo drzwi były długo otwarte, to diodka immobilisera w nawiewach nie gasła, sygnalizując, że był jakiś błąd - ale samochód zapalał i jeździł.volf pisze:Zasadniczo przy niezgaszonej zielonej diodzie auto pracować nie powinno, ale może ktoś już zrobił jakieś obejście immo...
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Kappa 2.0 20v - dziwne zachowanie immo
Przejrzałem instrukcję serwisową do Kappy i jedyne co przychodzi mi do głowy, to że sterownik immo miewa jakiś problem z odczytaniem zapisanych kluczyków, np. problem z EEPROMem i czasem odczytuje poprawnie zapisane kluczyki a czasem nie. Jeśli nie odczyta, to siłą rzeczy nie rozpozna użytego kluczyka i nie pozwoli na uruchomienie silnika. Chyba, że jest to kluczyk "master", wtedy immobiliser być może , pomimo tego, iż nie rozpoznaje kluczyka jako swojego, rozpoznaje, że to master i wchodzi w tryb uczenia kluczyków, więc wysyła master code z kluczyka do sterownika silnika. Nic innego mi do głowy nie przychodzi...
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Kappa 2.0 20v - dziwne zachowanie immo
Bardzo powszechna usterka we włoskich samochodach. Ja też tak mam tylko w lybrze. Zauważyłem że nasila się ona podczas upałów. W Y np. raz miałem tak że kluczyk nie zgasł ale auto odpaliło. W lybrze pomaga zwykle wciśnięcie przycisku z dystrybutorkiem koło fotela kierowcy.
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
Re: Kappa 2.0 20v - dziwne zachowanie immo
Ale to jest odcięcie zasilania pompy paliwa. Mechaniczne, o ile się nie mylę (zazwyczaj jest mechaniczne, chyba że w lybrze wymyślili coś innego)? Jeżeli pomaga jego wciśnięcie, to znaczy, że był aktywowany - tylko dlaczego? On ma się aktywować przy uderzeniu (kolizji). U mnie w lybrze zdarzyło się raz, że się aktywował -po wymianie progów blacharzowi samochód nie chciał odpalić... ale zakładam, że parę razy uderzył młotkiem w tych okolicach, to wyłącznik uderzeniowy miał prawo zadziałać. Ale żeby aktywował się od stania przez noc? To chyba coś z nim nie tak.Pawcio78 pisze:W lybrze pomaga zwykle wciśnięcie przycisku z dystrybutorkiem koło fotela kierowcy.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Kappa 2.0 20v - dziwne zachowanie immo
Wiem co to jest i jak działa ale często pomaga.
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
- jasiugm
- Forumowicz/ka
- Posty: 372
- Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Kappa 2.0 20v - dziwne zachowanie immo
Mi też czasem nie gaśnie. Najważniejsze, że wiemy z żoną o co chodzi i nie kręcimy bez sensu jak się świeci kontrolka
Ten typ tak ma
Ten typ tak ma
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V
Y 1.2 8V