Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE

Post autor: kond243 » 03 wrz 2017, 13:32

Jak wygląda koło foniczne? Nie jest krzywe? 16vt ma chyba. Czujnik wału właśnie na kole fonicznym. A jak sie dzieją cuda wypadania zapłonu itp to może trzeba to zbadać
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE

Post autor: Borek » 03 wrz 2017, 15:03

Co do tego chwilowego zaniku prądu - to się dzieje przy mocniejszym dodaniu gazu i na chwilę gaśnie też silnik? Nie pojawia się to przy jeździe z większą prędkością (80 i szybciej) jak obciążysz alternator? W sensie, jedziesz na światłach mijania i dodasz do tego drogowe. U mnie na takie cyrki pomogła dopiero wymiana klem i kabli przy baterii, oryginalne w tym wieku niestety są raczej na śmietnik.
Drop a gear and disappear!

ts345
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 184
Rejestracja: 18 wrz 2010, 13:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE

Post autor: ts345 » 03 wrz 2017, 16:19

kond243 pisze: 03 wrz 2017, 13:32 Jak wygląda koło foniczne? Nie jest krzywe? 16vt ma chyba. Czujnik wału właśnie na kole fonicznym. A jak sie dzieją cuda wypadania zapłonu itp to może trzeba to zbadać
Koło foniczne było sprawdzone jako pierwsze, nie było brudne czy zardzewiałe, czujnik sprawdzony (stary i nowy - żadnych zmian)
Był i jest: K 2 16VT Supersonic Coupe - ts345

ts345
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 184
Rejestracja: 18 wrz 2010, 13:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE

Post autor: ts345 » 03 wrz 2017, 16:29

Borek pisze: 03 wrz 2017, 15:03 Co do tego chwilowego zaniku prądu - to się dzieje przy mocniejszym dodaniu gazu i na chwilę gaśnie też silnik? Nie pojawia się to przy jeździe z większą prędkością (80 i szybciej) jak obciążysz alternator? W sensie, jedziesz na światłach mijania i dodasz do tego drogowe. U mnie na takie cyrki pomogła dopiero wymiana klem i kabli przy baterii, oryginalne w tym wieku niestety są raczej na śmietnik.
Tak, zanik prądu tylko przy mocniejszym dodaniu gazu, gaśnie na chwilę, obroty na zero, szarpnięcie i pracuje dalej - wszystko w 0,5 sek, gdy silnik pracuje na jałowych to gaśnie. Prędkość jazdy nie ma znaczenia. Startując spokojnie, nic się nie dzieje, jak ostro dodam gazu - szarpie i nie ważne na którym biegu i niezależnie od prędkości, na włączonej i wyłączonej klimie.
Problem pojawił się nagle i wysypało 4 błędy, ponownie zamieszczam
141 część cyfrowa sterownika - komponent uszkodzony
138 różnica regulacji ciśnienia doładowania przekroczona
5 czujnik prędkości obrotowej - brak sygnału
48 sygnał czujnika znacznika położenia
Był i jest: K 2 16VT Supersonic Coupe - ts345

ts345
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 184
Rejestracja: 18 wrz 2010, 13:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE

Post autor: ts345 » 19 mar 2018, 18:40

Problem rozwiązany. To była... cewka
Był i jest: K 2 16VT Supersonic Coupe - ts345

ts345
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 184
Rejestracja: 18 wrz 2010, 13:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE

Post autor: ts345 » 07 maja 2022, 13:42

Minęły 4 lata bez awarii
Tydzień temu nagle stracił moc. Dowlokłem się do stacji benzynowej (około 0,5 km). Laweta zawiozła mnie prosto do mechanika.
Wstępna diagnoza - "wypadł" cylinder, a później okazało się, że dwa.
Mechanik wstawił nową cewkę - 4 cylindry działają, ale jakby trochę się dławił na zimnym. Ponownie zamontował starą cewkę - 4 cylindry działają, ale nadal się delikatnie dławi.
Podmienił też na chwilę nowy sterownik zapłonu - ta kostka na nadkolu.
Na koniec zamontował nową cewkę, nowe kable WN i nowe świece.
Wróciła moc, ale nadal delikatnie dławi. Na zimnym bardziej, po rozgrzaniu mniej.
Jak dam mu w palnik, to przy zmianie biegów, po wbiciu wyższego też jest odczuwalne lekkie dławienie. Komputer nie pokazuje żadnych błędów (lampka check działa). Dźwięk silnika jest inny.
Mechanik mówi, że to elektronika.
W poniedziałek zadzwonię do gościa, który potrafi podpiąć ten model do komputera i pewnie da mi termin w czerwcu, a ja muszę mieć auto na 14 maja. :-?
Pomożecie?
Był i jest: K 2 16VT Supersonic Coupe - ts345

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5035
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE

Post autor: Bichoń » 07 maja 2022, 13:47

A zrobiłeś strojenie silnika po tych wszystkich pracach?
W tym silniku trzeba odpiąć akumulator żeby zresetować komputer, tak dla pewności na 20-30 minut, potem odpalić i dać mu pochodzić na wolnych obrotach do zagrzania i dwukrotnego włączenia wentylatora (o co w zimie czasem ciężko).
To nic nie kosztuje, więc sprawdź na początek czy coś poprawi.

ts345
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 184
Rejestracja: 18 wrz 2010, 13:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE

Post autor: ts345 » 07 maja 2022, 13:48

Dzięki, zaczynam....
Był i jest: K 2 16VT Supersonic Coupe - ts345

ts345
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 184
Rejestracja: 18 wrz 2010, 13:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE

Post autor: ts345 » 07 maja 2022, 16:27

Bichoń!
Ja wiedziałem, że jesteś uczynny i życzliwy, ale nie wiedziałem, że jesteś Geniuszem.
Lancia jest pełnosprawna! Mam wrażenie, że chodzi lepiej niż tydzień temu.
Dziękuję, jestem Ci winny dużą flaszkę albo skrzynkę piwa - wybieraj.
Tylko po 20 maja, bo wyjeżdżam.
Był i jest: K 2 16VT Supersonic Coupe - ts345

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5035
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE

Post autor: Bichoń » 07 maja 2022, 18:45

Cała przyjemność po mojej stronie.
Może kiedyś trafi się okazja, to postawisz piwo. Albo cztery ;-)

ts345
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 184
Rejestracja: 18 wrz 2010, 13:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE

Post autor: ts345 » 07 maja 2022, 20:03

Ooo, nie kolego!!! Nie, Nie! Cała przyjemność po mojej, a nie po Twojej stronie. I zapewniam - nie skończy się na czterech..........
Był i jest: K 2 16VT Supersonic Coupe - ts345

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7276
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE

Post autor: faraon » 07 maja 2022, 21:06

ts345 pisze: 07 maja 2022, 20:03 Ooo, nie kolego!!! Nie, Nie! Cała przyjemność po mojej, a nie po Twojej stronie. I zapewniam - nie skończy się na czterech..........
Czy mogę po Was te puszki/butelki .... : gafa : . Tylko zwrotne :lol:
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

ts345
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 184
Rejestracja: 18 wrz 2010, 13:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE

Post autor: ts345 » 07 maja 2022, 21:17

Za te puszki i butelki.... zrobisz drugi generalny remont swojego LKC 3.0.
Był i jest: K 2 16VT Supersonic Coupe - ts345

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7276
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE

Post autor: faraon » 07 maja 2022, 21:59

ts345 pisze: 07 maja 2022, 21:17 Za te puszki i butelki.... zrobisz drugi generalny remont swojego LKC 3.0.
: yesyes : : yesyes : : yesyes :
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

ts345
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 184
Rejestracja: 18 wrz 2010, 13:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 2.0 16vT - ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE

Post autor: ts345 » 10 cze 2022, 20:18

Hej, Bichoń, wróciłem... ciałem, mentalnie jeszcze nie i pewnie już nie wrócę. Spełniłem największe marzenie każdego (prawie każdego) człowieka..... nauczyłem się latać. Teraz jestem gotowy na flaszkę, albo dwie. Wybieraj: miejsce, czas, rodzaj alkoholu.... mam do Ciebie 20 km, mogę być za 20 minut.......
Był i jest: K 2 16VT Supersonic Coupe - ts345

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”