Kappa SW 2.4 TDS - nie działa nadmuch

carlos_la
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 16 wrz 2016, 21:36
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Kappa SW 2.4 TDS - nie działa nadmuch

Post autor: carlos_la » 11 gru 2016, 13:25

Witam wszystkich mam pytanie wczoraj przestał mi działać nadmuch cały panel klimatyzacji i ustawienia nadmuchu działa i przełącza się ale nie działa nadmuch Lancia kappa sw 2.4tds ktoś pomoże
Ostatnio zmieniony 11 gru 2016, 14:25 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! Regulamin działu technicznego!

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7276
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Wentylator nadmuch

Post autor: faraon » 11 gru 2016, 13:30

Wysiadł wentylator.
Kosztuje ... niemało, a jego wymiana też wymaga cierpliwości, jak nie chcesz rozpinać klimatyzacji.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Wentylator nadmuch

Post autor: Maniak » 11 gru 2016, 14:14

Posiadam sprawne używki.....
Poszło pw : buja w oblokach :
Pozdrawiam brać klubowiczów : ok2 :
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
fedos
Użytkownik zbanowany
Użytkownik zbanowany
Posty: 1066
Rejestracja: 15 mar 2013, 23:43
Imię: marcin
Lokalizacja: Brzeszcze

Re: Wentylator nadmuch

Post autor: fedos » 11 gru 2016, 14:23

Lepiej zregenerować silnik. Zrobi Ci to ktoś kto przewija za 100-150zł i wiesz co masz, a używkę każdą to czeka i nigdy nie wiesz ile pochodzi. Ktoś tu już o tym pisał na forum

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Wentylator nadmuch

Post autor: Maniak » 11 gru 2016, 14:32

fedos pisze:Lepiej zregenerować silnik. Zrobi Ci to ktoś kto przewija za 100-150zł i wiesz co masz, a używkę każdą to czeka i nigdy nie wiesz ile pochodzi. Ktoś tu już o tym pisał na forum
Samo przewinięcie nie pomoże jak przepalił się moduł na wentylatorku....
Sam założyłem temat z przewijaniem, bo mam znajomego co bawi się drucikami lecz odpuściliśmy temat..... : beczy :
Tak się zastanawiam czy ta kwota wystarczy : gafa : no ale..... : buja w oblokach :
Pozdrawiam brać klubowiczów : ok2 :
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa SW 2.4 TDS - nie działa nadmuch

Post autor: Bichoń » 11 gru 2016, 15:11

Ale na początek warto sprawdzić podstawy - bezpiecznik w skrzynce pod kierownicą. Szczególnie w tym jednym często wypala się gniazdo, więc zanim przystąpicie do rozbierania całego podszybia, warto sprawdzić ten bezpiecznik.
Wentylator jest o tyle wredny, że nie da się go przetestować bez modułu infocenter, ze względu na jego sterowanie. Więc panowie, którzy przewijają silniki nie mają nawet szans przetestować czy dmuchawa po przewinięciu działa.
Dawno temu szukałem chipów które są użyte w tym wentylatorku do sterowania i podobno ktoś kiedyś takie widział w Gdańsku - więc rzecz niełatwa do namierzenia. Chociaż w tej kwestii coś się mogło pozmieniać.

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa SW 2.4 TDS - nie działa nadmuch

Post autor: Maniak » 11 gru 2016, 15:52

:lol: No właśnie człowiek przewinął druciki i.......podjechałem kapciem i....... nawet nie wystartował tylko dymić zaczęło i......... daliśmy se siana :lol:
Pozdrawiam brać klubowiczów : ok2 :
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
Jano
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 305
Rejestracja: 18 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa SW 2.4 TDS - nie działa nadmuch

Post autor: Jano » 11 gru 2016, 16:13

Wymieniałem u siebie na nowy...rzeczywiście potrzeba do tego duuuużo cierpliwości.
Lybra 2,4 JTD CF3

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa SW 2.4 TDS - nie działa nadmuch

Post autor: volf » 11 gru 2016, 17:30

Bichon co masz na myśli pisząc o czipach, tranzystory czy coś innego?
A tak naprawdę ktoś wie jaki jest pierwotny powód przepalania się tego silniczka, bo w teorii to tylko łożyskowanie może się tam zużyć a nie można go chyba wymienić (w prosty sposób) :?:
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa SW 2.4 TDS - nie działa nadmuch

Post autor: Bichoń » 11 gru 2016, 18:55

Już nie pamiętam dokładnie co tam było, ale w tej dmuchawie jest jakaś elektronika sterująca prędkością. Może ktoś ma jakiś popsuty, mógłby rozebrać, zrobić zdjęcie i wrzucić na forum?

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa SW 2.4 TDS - nie działa nadmuch

Post autor: stabraf » 12 gru 2016, 14:46

W tych silnikach jest elektronika sterująca z czterema tranzystorami mosfet o oznaczeniu IRFP044 do kupienia nawet po piątce za sztukę ;) Tu :link: czy tu :link:
Trzeba multimetrem sprawdzić który jest zwarty i go wymienić, a w zasadzie jak już rozbebeszone to najlepiej wymienić cztery ;)
Dopiero po tum zabiegu przezwajać druty, bo jak się przezwoi bez wyeliminowania tego zwartego tranzystora to zaś cały czas będzie podawane napięcie na uzwojenie i się ono sfajczy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”