Kappa 2.0 VIS - linia CAN
- Arek175
- Forumowicz/ka
- Posty: 118
- Rejestracja: 31 mar 2015, 19:16
- Imię: Arkadiusz
- Lokalizacja: Siemianowice Sl
Kappa 2.0 VIS - linia CAN
Witam. Zgłaszam się do Was z prośbą o wyjaśnienie mi co mechanik mi pokombinowal heh. Miałem sytuacje ze Kappa nie chciała odpalić pewnego dnia. Immo świeciło i lipa. Auto na hol. Przy okazji stwierdzili że czujnik położenia wału był uszkodzony. Teraz kontrolka immo wcale nie świeci i nie mruga. Powiedzieli że wyłączyli immo.
Ale właśnie zauważyłem że (chyba dobrze myśle) linia, szyna, magistrala CAN nie działa. Czyli jak otworze drzwi to nie mam checka na zegarach, odłączyłem żarówkę i też nie miałem żadnej sygnalizacji.
Póki co auto jeździ ale za jakiś czas chce wszystko przywrócić jak było razem z immo. Czyli bym musiał wymienić ECU, sterownik immo i kluczyk?
Ale właśnie zauważyłem że (chyba dobrze myśle) linia, szyna, magistrala CAN nie działa. Czyli jak otworze drzwi to nie mam checka na zegarach, odłączyłem żarówkę i też nie miałem żadnej sygnalizacji.
Póki co auto jeździ ale za jakiś czas chce wszystko przywrócić jak było razem z immo. Czyli bym musiał wymienić ECU, sterownik immo i kluczyk?
Re: Kappa 2.0 Vis linia can
W kappie nie ma magistrali CAN, komunikacja jest po KKL.
Na Twoim miejscu wróciłbym do tego mechanika i niech naprawia, bo jakoś nie widzę związku wyłączenia immo z nie działającym w ogóle checkiem. Obawiam się, że wymiana "kitu startowego" nie naprawi problemu ale może się mylę...
Na Twoim miejscu wróciłbym do tego mechanika i niech naprawia, bo jakoś nie widzę związku wyłączenia immo z nie działającym w ogóle checkiem. Obawiam się, że wymiana "kitu startowego" nie naprawi problemu ale może się mylę...
KAPPA TDS & JTD
- Arek175
- Forumowicz/ka
- Posty: 118
- Rejestracja: 31 mar 2015, 19:16
- Imię: Arkadiusz
- Lokalizacja: Siemianowice Sl
Re: Kappa 2.0 Vis linia can
A ja myślałem że jest. Bo zawsze jak jakaś żarówka padła to miałem komunikat na infocenter no i check pierw migal a potem świecił na stałe. Czyli było prawidłowo nie? "Kit startowy" czyli ECU, immo i kluczyk?
Re: Kappa 2.0 Vis linia can
Od testowania żarówek jest moduł IGE, białe lub czarne pudełko w nogach kierowcy. Samo w sobie na pewno jest podpięte, bo bez niego światła zewnętrzne w ogóle nie działają - pytanie czy jest wpięty do infocenter. Zacząłbym chyba od kontroli wtyczek z tyłu infocenter...
Co do immo to rozróżnijmy dwie rzeczy - żółta kontrolka w zegarach (taka z kluczem) i zielona przy nawiewach. Ta przy nawiewach na pewno jest od alarmu (wyłącza się go w bagażniku po prawej, śmieszny kluczyk jest od tego) i nie wiem jak to współpracuje z immo. Ja mam alarm wyłączony bo jest uszkodzony i ssie prąd (chyba), kontrolka przy nawiewach nie działa ale ta żółta w zegarach nadal gra. Dlatego pytanie co oni tak naprawdę odłączyli, bo wychodzi że pół samochodu.
Co do immo to rozróżnijmy dwie rzeczy - żółta kontrolka w zegarach (taka z kluczem) i zielona przy nawiewach. Ta przy nawiewach na pewno jest od alarmu (wyłącza się go w bagażniku po prawej, śmieszny kluczyk jest od tego) i nie wiem jak to współpracuje z immo. Ja mam alarm wyłączony bo jest uszkodzony i ssie prąd (chyba), kontrolka przy nawiewach nie działa ale ta żółta w zegarach nadal gra. Dlatego pytanie co oni tak naprawdę odłączyli, bo wychodzi że pół samochodu.
Drop a gear and disappear!
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 2.0 Vis linia can
Ecu, immo, pluskwy.......mam mogę się podzielić. Moduł IGE, biały, czarny też jest. Co tylko se życzysz
Pozdrawiam brać klubowiczów
Pozdrawiam brać klubowiczów
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Re: Kappa 2.0 Vis linia can
W przedliftowych nie było kontrolki w zegarach, jej rolę pełniła ta przy nawiewach. Tam jest dioda dwubarwna i zielony kolor był dla immo a czerwony dla alarmu, o ile ten był oczywiście.Borek pisze:
Co do immo to rozróżnijmy dwie rzeczy - żółta kontrolka w zegarach (taka z kluczem) i zielona przy nawiewach. Ta przy nawiewach na pewno jest od alarmu (wyłącza się go w bagażniku po prawej, śmieszny kluczyk jest od tego) i nie wiem jak to współpracuje z immo...
A co do kitu to tak, o to chodzi.
KAPPA TDS & JTD
- Arek175
- Forumowicz/ka
- Posty: 118
- Rejestracja: 31 mar 2015, 19:16
- Imię: Arkadiusz
- Lokalizacja: Siemianowice Sl
Re: Kappa 2.0 Vis linia can
Zoltej kontrolki kluczyka na zegarach nigdy nie widzialem, nie zapalalo mi sie to. Przy sprawnym immo jedynie zielona przy nawiewach migala a gdy odpalilem silnik to gasla. Wiem ze dobierali sie do ECU i programowali jakas kosc. EPROM ktory jest programowalny tylko raz.
Dobierali sie tez do anteny przy stacyjce i kierownica byla w pozycji takiej ze zegary mozna wyjac. Zerkne na te cale IGE czy tam wszystko podlaczone. Bo mam nadzieje ze nie jest to tak, ze wgral jakis zwykly wsad, check sie swiecil caly czas to odlutowal diode.
Dobierali sie tez do anteny przy stacyjce i kierownica byla w pozycji takiej ze zegary mozna wyjac. Zerkne na te cale IGE czy tam wszystko podlaczone. Bo mam nadzieje ze nie jest to tak, ze wgral jakis zwykly wsad, check sie swiecil caly czas to odlutowal diode.
Re: Kappa 2.0 Vis linia can
Masz przy otwartych drzwiach komunikat na infocenter o ich otwarciu a checka nie ma-dobrze zrozumiałem?
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa 2.0 Vis linia can
Jeśli działają światła to IGE musi być podłączone... albo zamiast niego może być chyba odpowiednia kombinacja kabelków pomiędzy wtyczkami.
Drop a gear and disappear!
- Arek175
- Forumowicz/ka
- Posty: 118
- Rejestracja: 31 mar 2015, 19:16
- Imię: Arkadiusz
- Lokalizacja: Siemianowice Sl
Re: Kappa 2.0 Vis linia can
Infocenter wyswietla wszystko, teraz dokladnie sprawdzilem. Czerwony check sie nie zapala wcale. Wczoraj jak podlaczylem auto kablem do PC to zadnych bledow nie bylo. Lecz MES, w ostatniej zakladce "testy" z niepowodzeniem przeprowadzilem test kompresora klimy, przekaznika VIS i chyba nastawnika przepustnicy. Co wczesniej dalo sie wykonac z powodzeniem. Ja mysle ze cos z tym wsadem jest nie tak.
Re: Kappa 2.0 Vis linia can
Stawiam na licznik-znaczy odlutowana dioda
Dla pewności możesz zasymulować jakiś błąd w silniku powodujący zapalenie checka (odłączając dajmy na to jakiś czujnik) i jak się nie zapali to raczej coś pokombinowali z licznikiem...
Dla pewności możesz zasymulować jakiś błąd w silniku powodujący zapalenie checka (odłączając dajmy na to jakiś czujnik) i jak się nie zapali to raczej coś pokombinowali z licznikiem...
KAPPA TDS & JTD
- Arek175
- Forumowicz/ka
- Posty: 118
- Rejestracja: 31 mar 2015, 19:16
- Imię: Arkadiusz
- Lokalizacja: Siemianowice Sl
Re: Kappa 2.0 Vis linia can
Czyli generalnie moge np. na odpalonym odlaczyc przeplywomierz?
- Rapeek
- Forumowicz/ka
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Kappa 2.0 Vis linia can
W Kappie przedliftowej kluczyk (transporder) jest powiązany tylko z centralką immo, ECU można podłączyć z innej Kappy, przetestowałem to na dwóch autach, mojej poprzedniej 2,4 i drugiej kolegi. Immo w nich działało bo po wyjęciu transpordera z kluczyka żadna nie odpalała. Także kit startowy to transporder i centralka immo.Arek175 pisze:... "Kit startowy" czyli ECU, immo i kluczyk?
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
- Arek175
- Forumowicz/ka
- Posty: 118
- Rejestracja: 31 mar 2015, 19:16
- Imię: Arkadiusz
- Lokalizacja: Siemianowice Sl
Re: Kappa 2.0 Vis linia can
Bardzo mi pomagacie Panowie. Nawet zdumiony jestem zainteresowaniem Dziękuję. Wczoraj nie dało mi to spokoju i dogrzebałem się do zielonej diody immo. Była odłączona. Po podłączeniu jej, bez kluczyka w stacyjce zaczęła ładnie mrugać. Po przekręceniu kluczyka na zapłon świeci cały czas i auto normalnie odpala. Po wyciągnięciu transpondera też odpala(gdzieś mi spadł ehh akurat z czerwonego klucza). Na odpalonym odłączyłem żółty moduł immo pod fotelem i normalnie auto pali. Będę sukcesywnie zamieszczał to co uda mi się odkryć.
Myślicie ze zestaw uruchomieniowy z ecu z 98r da rade? moja jest z 97r.
Myślicie ze zestaw uruchomieniowy z ecu z 98r da rade? moja jest z 97r.
Re: Kappa 2.0 Vis linia can
Fajny "mechanik" ci się trafił, kurde bele...
Drop a gear and disappear!