Kappa 2.0 20V - błędy po podpięciu LPG

Awatar użytkownika
Ventura
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 274
Rejestracja: 04 lis 2009, 11:01
Imię: Marcel
Lokalizacja: Grudziądz

Kappa 2.0 20V - błędy po podpięciu LPG

Post autor: Ventura » 02 cze 2017, 11:51

Po samodzielnym montażu LPG autko coś nie bardzo chce jechać - wywala oczywiście błąd połączeń elektrycznych.
Z niskich obrotów ledwie się zbiera (zapewne go zalewa).

Wtyczki sprawdzałem i są prawidłowo osadzone. Może uda Wam sie mnie na coś naprowadzić bo wpatrywanie się pod maskę juz mnie ciut zaczęło drążnić :lol:


Obrazek

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Kappa 2.0 20V - błędy po podpięciu LPG

Post autor: jasiugm » 02 cze 2017, 12:48

Podłączenie wtyczek nic nie znaczy. Możesz mieć przerwaną wiązkę.
Poza tym - wszystkie 3 wtyczki przy przepustnicy: TPS, czujnik położenia wału i czujnik spalania stukowego są takie same. Różnią się tylko kolorem. Może masz je pozamieniane :)
Błąd 05 wyskakuje zawsze gdy czytasz błędy na zgaszonym silniku.
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

Awatar użytkownika
Ventura
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 274
Rejestracja: 04 lis 2009, 11:01
Imię: Marcel
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Kappa 2.0 20V - błędy po podpięciu LPG

Post autor: Ventura » 02 cze 2017, 13:23

Wtyczki są podłączone kolorami a niektórych nie da się fizycznie zamienić - zbyt krótkie przewody.
O ile czujnik spalania stukowego widziałem jest lekko pęknięty (są chyba dwa?) o tyle nie mam pojęcia co się z TPS stało - przecież nie poleciał przez czyszczenie przepustnicy.
Chyba pozostanie podmienić pierw czujniki.

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20V - błędy po podpięciu LPG

Post autor: Borek » 02 cze 2017, 19:16

Czujnik spalania stukowego nie dostaje napięcia, to jest piezoelektryk wysyłający impuls gdy poczuje odpowiednią wibrację - "stała wartość" sugeruje że wtyczka otrzymuje w miarę stałe napięcie przez cały czas więc albo jest wpięta w złe gniazdo albo jest specyficznie uszkodzona wiązka. Nagłość tej awarii (przed instalacją działało, nie?) sugeruje złe wpięcie wtyczki.
Czujniki masz dwa pomiędzy skrajnymi cylindrami i powinny mieć ok. 550Ohm.

Potencjometr przepustnicy - skoro jest zwarcie, to może wtyczka wpięta właśnie w jakiś czujnik o niskiej oporności? Na przyyykłaaaaad.... spalania stukowego? :P
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Ventura
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 274
Rejestracja: 04 lis 2009, 11:01
Imię: Marcel
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Kappa 2.0 20V - błędy po podpięciu LPG

Post autor: Ventura » 03 cze 2017, 12:30

Pytanie krótkie i zwięzłe jakiego koloru jest wtyczka potencjometru przepustnicy?

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20V - błędy po podpięciu LPG

Post autor: Borek » 03 cze 2017, 15:18

Aż zszedłem i sprawdziłem :P - dość jasno szara (przynajmniej u mnie) i ma dwa wpusty po tej stronie gdzie wciskasz sprężynkę. Nie da się jej podpiąć odwrotnie i zamienić chyba też nie ma z czym, w okolicy nie ma podobnych. Te od czujników z kolei mają jeden wpust pośrodku więc nie ma szans żeby je zamienić. No chyba że ktoś zamiast dłoni ma imadło. ;)
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Ventura
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 274
Rejestracja: 04 lis 2009, 11:01
Imię: Marcel
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Kappa 2.0 20V - błędy po podpięciu LPG

Post autor: Ventura » 03 cze 2017, 17:50

W takim razie mam imadło. Miałem wpięta białą wtyczkę i tez pasuje idealnie pomijając fakt, że nie mam pojęcia od czego jest to po wpięciu szarej błedów nie ma ale auto nadal ma mega muła na niskich (tak do 3,5-4 tys obrotów) nie da się jechać dynamicznie. Czyli coś nie tak z VIS zapewne.

piotriix

Re: Kappa 2.0 20V - błędy po podpięciu LPG

Post autor: piotriix » 03 cze 2017, 18:29

Muła ma bo coś spartoliłeś przy LPG.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20V - błędy po podpięciu LPG

Post autor: Borek » 03 cze 2017, 18:43

Biała jest chyba właśnie od czujnika spalania stukowego. Nie jestem na 100% pewien, ale u siebie widzę takie dwie białe przypięte do gniazd w listwach - z drugiej strony te gniazda mają kabelki idące gdzieś trochę na boki w dół, więc to chyba są właśnie czujniki i podejrzewam, że jedną wtyczkę od czujnika przypiąłeś do potencjometru. Brawo Jasiu! :lol:
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Ventura
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 274
Rejestracja: 04 lis 2009, 11:01
Imię: Marcel
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Kappa 2.0 20V - błędy po podpięciu LPG

Post autor: Ventura » 03 cze 2017, 21:15

Tej szarej po złożeniu nie widziałem (izolowałem większość przewodów na nowo) a białej nie odpinałem (nie było potrzeby) zapewne czujnik jest walnięty i ktoś odpiął wcześniej.
W każdym bądź razie dzięki za pomoc. Jeszce muszę go odmulić i można dalej walczyć z LPG.


Edycja ;)

No cóż faktycznie spartoliłem przy zakładaniu LPG. Jak skręcałem uchwyt gruszki VIS to spadła mi jedna śrubka do kanału a drugiej nie dokręcałem by tamtą kamikaze spadającą potem było łatwiej trafić w otwór i oczywiście zapomniałem o tym w ferworze skręcania innych rzeczy. W efekcie jak elektrozawór VIS dostawał napięcie gruszka zamiast ruszać cięgno przesuwała się gruszka :lol:

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Kappa 2.0 20V - błędy po podpięciu LPG

Post autor: jasiugm » 04 cze 2017, 18:49

Biała wtyczka jest od czujnika spalania stukowego, czarna (albo ciemnobrązowa) od czujnika położenia wału a szara od TPS. To są zwykłe wtyki AMP więc da się je zamienić :)
Czujnik spalania stukowego (biała wtyczka) masz więc nie podłączony i dlatego wali chceck. To że ktoś jej nie podpiął i silnik działa nie znaczy że jest dobrze. Jak przepływkę odepniesz to też będzie działać :P
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”