Kappa 2.0 20V - błędy po podpięciu LPG
- Ventura
- Forumowicz/ka
- Posty: 274
- Rejestracja: 04 lis 2009, 11:01
- Imię: Marcel
- Lokalizacja: Grudziądz
Kappa 2.0 20V - błędy po podpięciu LPG
Po samodzielnym montażu LPG autko coś nie bardzo chce jechać - wywala oczywiście błąd połączeń elektrycznych.
Z niskich obrotów ledwie się zbiera (zapewne go zalewa).
Wtyczki sprawdzałem i są prawidłowo osadzone. Może uda Wam sie mnie na coś naprowadzić bo wpatrywanie się pod maskę juz mnie ciut zaczęło drążnić
Z niskich obrotów ledwie się zbiera (zapewne go zalewa).
Wtyczki sprawdzałem i są prawidłowo osadzone. Może uda Wam sie mnie na coś naprowadzić bo wpatrywanie się pod maskę juz mnie ciut zaczęło drążnić
- jasiugm
- Forumowicz/ka
- Posty: 372
- Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Kappa 2.0 20V - błędy po podpięciu LPG
Podłączenie wtyczek nic nie znaczy. Możesz mieć przerwaną wiązkę.
Poza tym - wszystkie 3 wtyczki przy przepustnicy: TPS, czujnik położenia wału i czujnik spalania stukowego są takie same. Różnią się tylko kolorem. Może masz je pozamieniane
Błąd 05 wyskakuje zawsze gdy czytasz błędy na zgaszonym silniku.
Poza tym - wszystkie 3 wtyczki przy przepustnicy: TPS, czujnik położenia wału i czujnik spalania stukowego są takie same. Różnią się tylko kolorem. Może masz je pozamieniane
Błąd 05 wyskakuje zawsze gdy czytasz błędy na zgaszonym silniku.
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V
Y 1.2 8V
- Ventura
- Forumowicz/ka
- Posty: 274
- Rejestracja: 04 lis 2009, 11:01
- Imię: Marcel
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Kappa 2.0 20V - błędy po podpięciu LPG
Wtyczki są podłączone kolorami a niektórych nie da się fizycznie zamienić - zbyt krótkie przewody.
O ile czujnik spalania stukowego widziałem jest lekko pęknięty (są chyba dwa?) o tyle nie mam pojęcia co się z TPS stało - przecież nie poleciał przez czyszczenie przepustnicy.
Chyba pozostanie podmienić pierw czujniki.
O ile czujnik spalania stukowego widziałem jest lekko pęknięty (są chyba dwa?) o tyle nie mam pojęcia co się z TPS stało - przecież nie poleciał przez czyszczenie przepustnicy.
Chyba pozostanie podmienić pierw czujniki.
Re: Kappa 2.0 20V - błędy po podpięciu LPG
Czujnik spalania stukowego nie dostaje napięcia, to jest piezoelektryk wysyłający impuls gdy poczuje odpowiednią wibrację - "stała wartość" sugeruje że wtyczka otrzymuje w miarę stałe napięcie przez cały czas więc albo jest wpięta w złe gniazdo albo jest specyficznie uszkodzona wiązka. Nagłość tej awarii (przed instalacją działało, nie?) sugeruje złe wpięcie wtyczki.
Czujniki masz dwa pomiędzy skrajnymi cylindrami i powinny mieć ok. 550Ohm.
Potencjometr przepustnicy - skoro jest zwarcie, to może wtyczka wpięta właśnie w jakiś czujnik o niskiej oporności? Na przyyykłaaaaad.... spalania stukowego?
Czujniki masz dwa pomiędzy skrajnymi cylindrami i powinny mieć ok. 550Ohm.
Potencjometr przepustnicy - skoro jest zwarcie, to może wtyczka wpięta właśnie w jakiś czujnik o niskiej oporności? Na przyyykłaaaaad.... spalania stukowego?
Drop a gear and disappear!
- Ventura
- Forumowicz/ka
- Posty: 274
- Rejestracja: 04 lis 2009, 11:01
- Imię: Marcel
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Kappa 2.0 20V - błędy po podpięciu LPG
Pytanie krótkie i zwięzłe jakiego koloru jest wtyczka potencjometru przepustnicy?
Re: Kappa 2.0 20V - błędy po podpięciu LPG
Aż zszedłem i sprawdziłem - dość jasno szara (przynajmniej u mnie) i ma dwa wpusty po tej stronie gdzie wciskasz sprężynkę. Nie da się jej podpiąć odwrotnie i zamienić chyba też nie ma z czym, w okolicy nie ma podobnych. Te od czujników z kolei mają jeden wpust pośrodku więc nie ma szans żeby je zamienić. No chyba że ktoś zamiast dłoni ma imadło.
Drop a gear and disappear!
- Ventura
- Forumowicz/ka
- Posty: 274
- Rejestracja: 04 lis 2009, 11:01
- Imię: Marcel
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Kappa 2.0 20V - błędy po podpięciu LPG
W takim razie mam imadło. Miałem wpięta białą wtyczkę i tez pasuje idealnie pomijając fakt, że nie mam pojęcia od czego jest to po wpięciu szarej błedów nie ma ale auto nadal ma mega muła na niskich (tak do 3,5-4 tys obrotów) nie da się jechać dynamicznie. Czyli coś nie tak z VIS zapewne.
Re: Kappa 2.0 20V - błędy po podpięciu LPG
Muła ma bo coś spartoliłeś przy LPG.
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Re: Kappa 2.0 20V - błędy po podpięciu LPG
Biała jest chyba właśnie od czujnika spalania stukowego. Nie jestem na 100% pewien, ale u siebie widzę takie dwie białe przypięte do gniazd w listwach - z drugiej strony te gniazda mają kabelki idące gdzieś trochę na boki w dół, więc to chyba są właśnie czujniki i podejrzewam, że jedną wtyczkę od czujnika przypiąłeś do potencjometru. Brawo Jasiu!
Drop a gear and disappear!
- Ventura
- Forumowicz/ka
- Posty: 274
- Rejestracja: 04 lis 2009, 11:01
- Imię: Marcel
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Kappa 2.0 20V - błędy po podpięciu LPG
Tej szarej po złożeniu nie widziałem (izolowałem większość przewodów na nowo) a białej nie odpinałem (nie było potrzeby) zapewne czujnik jest walnięty i ktoś odpiął wcześniej.
W każdym bądź razie dzięki za pomoc. Jeszce muszę go odmulić i można dalej walczyć z LPG.
Edycja
No cóż faktycznie spartoliłem przy zakładaniu LPG. Jak skręcałem uchwyt gruszki VIS to spadła mi jedna śrubka do kanału a drugiej nie dokręcałem by tamtą kamikaze spadającą potem było łatwiej trafić w otwór i oczywiście zapomniałem o tym w ferworze skręcania innych rzeczy. W efekcie jak elektrozawór VIS dostawał napięcie gruszka zamiast ruszać cięgno przesuwała się gruszka
W każdym bądź razie dzięki za pomoc. Jeszce muszę go odmulić i można dalej walczyć z LPG.
Edycja
No cóż faktycznie spartoliłem przy zakładaniu LPG. Jak skręcałem uchwyt gruszki VIS to spadła mi jedna śrubka do kanału a drugiej nie dokręcałem by tamtą kamikaze spadającą potem było łatwiej trafić w otwór i oczywiście zapomniałem o tym w ferworze skręcania innych rzeczy. W efekcie jak elektrozawór VIS dostawał napięcie gruszka zamiast ruszać cięgno przesuwała się gruszka
- jasiugm
- Forumowicz/ka
- Posty: 372
- Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Kappa 2.0 20V - błędy po podpięciu LPG
Biała wtyczka jest od czujnika spalania stukowego, czarna (albo ciemnobrązowa) od czujnika położenia wału a szara od TPS. To są zwykłe wtyki AMP więc da się je zamienić
Czujnik spalania stukowego (biała wtyczka) masz więc nie podłączony i dlatego wali chceck. To że ktoś jej nie podpiął i silnik działa nie znaczy że jest dobrze. Jak przepływkę odepniesz to też będzie działać
Czujnik spalania stukowego (biała wtyczka) masz więc nie podłączony i dlatego wali chceck. To że ktoś jej nie podpiął i silnik działa nie znaczy że jest dobrze. Jak przepływkę odepniesz to też będzie działać
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V
Y 1.2 8V