Kappa - silniczki od poziomowania reflektorów

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Kappa - silniczki od poziomowania reflektorów

Post autor: Borek » 02 sie 2017, 17:53

Pozwalam sobie założyć taki temat, bo coś nie mogę znaleźć podobnego ani nawet potrzebnych informacji w innych tematach.

Problem jest taki - mam ostatnio zwykłe halogeny (ksenony czekają na remont) no i w nich są te stare, duże silniki. Do tej pory było wszystko w porządku, ale ostatnio zmieniłem prawą lampę na inną (w tym silniczek też) i w momencie włączenia zapłonu oba silniki zjechały mi maksymalnie do dołu. Nie grzebałem nic w instalacji, nie grzebałem w czujniku na belce (samopoziomowanie do ksenonów), jak pisałem tuż przed wymianą tej jednej lampy i silniczka było wszystko ok a tu nagle jakaś klęska.

Nie próbowałem jeszcze tego odmienić, zwłaszcza że w tych starych silnikach można sobie trochę wykręcić "kulkę" i tym samym wyregulować "pozycję 0" na silniku. Czy ktoś ma pomysł co mogło spowodować takie zachowanie obu silników?
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Kappa - silniczki od poziomowania reflektorów

Post autor: rob_76 » 05 sie 2017, 22:33

A probowales do tej "nowej" lampy przelozyc silniczek ze "starej"...?

/Wymiana jest bardzo prosta - przekrecasz, odhaczasz z zaczepu (ostroznie) i... tyle... Montaz odwrotnie.../
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - silniczki od poziomowania reflektorów

Post autor: Borek » 06 sie 2017, 6:26

Przekładałem te silniczki starego typu, bez zmian. Nie spróbowałem jeszcze przełożyć silników nowego typu (tych małych) które oryginalnie siedziały na ksenonach bo to trzeba lampę wyjąć żeby wygodnie założyć, może z nimi będzie normalnie.

Nie żeby mi to robiło różnicę, bo i tak czujnik na belce nie działa i trzyma jeden poziom, więc po prostu obecne silniki "wydłużyłem" (kulki w nich są na gwincie, można regulować) i lampy świecą gdzie trzeba. ;)
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3997
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - silniczki od poziomowania reflektorów

Post autor: volf » 06 sie 2017, 13:17

Raczej nie ma różnicy czy silniki są większe (Hella) czy mniejsze (MM), bo sterowane są tak samo...
Oczywiście mówię o zwykłych, halogenowych lampach lampach.
Tutaj mi wygląda na problem ze sterowaniem, ewentualnie któryś silniczek coś nie halo, może odłącz jeden na próbę :?:
KAPPA TDS & JTD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”