Teoretycznie średnica i szerokość nie ma znaczenia ale zastosowanie szerszej felgi i/lub większej średnicy przy tym samym ET powoduje że może opona ocierać o elementy zawieszenia. Z tego powodu trzeba zastosować mniejsze ET lub stosować dystanse . Grubość dystansu w mm odejmuje się od dodatniego ET . Stosowanie szerokich i dużych felg w autach może jest efektowne ale nie da się spełnić sprzecznych warunków czyli utrzymania środka geometryczneo koła w stosunku do karoserii czyli utrzymania geometrii i tym samym dobrego prowadzenia. W każdym wypadku trzeba niestety sprawdzić jak felga pasuje czy koło ma pełen zakres ruchów, i trzeba dążyć aby ET było jak najbardziej zbliżone do fabrycznie zalecanego."Roger7" pisze: Czyli kupując felgę 6,5x15 lub 7x16 lub 7,5x16 to ET powinno się różnić ?
Ale czy można powiedzieć ile dla takich rozmiarów powinno wynosić ET,
żeby spokojnie włożyć felgi do Kappy, a ile żeby pasowało po zastosowaniu jakiś dystansów ?
Czy to jest zależne także od konkretnego modelu, kształtu felgi ?
Kappa - felgi
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kappa - jakie ET ?
- Makgajwer
- Klubowicz
- Posty: 412
- Rejestracja: 24 sie 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań - tak mniej wiecej
Odp: hura !!!
..he-he..no oczywiście że do najprostszych rozwiązań dochodzi sie na końcu"prezesjm" pisze:Skoro wątek odświeżony to jaka jest różnica pomiaru , w obydwu wypadkach chodzi o średnicę okręgu opisanego na osiach śrub . W felgach 4 śrubowych też można zbadać odległość osi jednej ze śrub a osią piasty i wynik pomnożyć przez 2."Makgajwer" pisze: ...juz wiem co jest !!!!
rozstaw jest rzeczywiście 108x5 a wymiar z koła brałem zły, bo w przypadku felg 4 srubowych bada sie odległość pomiędzy osiami śrub przeciwległych, natomiast w przypadku felg 5 śrubowych technika jest inna !!! Bada się odległość pomiedzy osią śruby a osią piasty i mnozy wynik razy 2. I teraz jest OK !!!
Wiedzieliście ????
Oddam w dobre ręce Jaguara XJ8 V8 3,2 Executive z 1999r. mały przebieg, kolor szaro-srebrny, wnętrze kremowa skóra,
Stan: bardzo śliczny )
Stan: bardzo śliczny )
Kappa - jakie ET ?
W sprawie wszelkich wymiarów związanych z felgami, to tu jest to dobrze wytłumaczone na rysunku poglądowym:
http://www.abbco.pl/felgi/felgi_aluminiowe_przekroj.htm
http://www.abbco.pl/felgi/felgi_aluminiowe_przekroj.htm
Odp: hura !!!
no niestety lepiej u mnie z geometrią niż konstrukcją felg ."prezesjm" pisze: Skoro wątek odświeżony to jaka jest różnica pomiaru , w obydwu wypadkach chodzi o średnicę okręgu opisanego na osiach śrub . W felgach 4 śrubowych też można zbadać odległość osi jednej ze śrub a osią piasty i wynik pomnożyć przez 2.
zakladam ze osie srub tworza wierzcholki figury rownobocznej.
A skoro tak to czworokąt taki bedzie kwadratem, gdzie przekątna jest srednicą opisanego na nim okręgu.
W przypadku okręgu opisanego na pięciokącie rownobocznym żaden z wierzchołków nie ma wierzchołka przeciwległego, wiec nie ma takich dwoch wierzchołkow (śrub) ktore "tworzyłyby" średnice.
Stad inny sposob liczenia srednicy okregu opisanego na osiach śrub, dla parzystej i nieparzystej ich ilosci.
Lancia Kappa 2.0
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica
Odp: hura !!!
To prawda, ale też przecież takie zdanie nie padło w tym wątku."szarkiz" pisze:W przypadku okręgu opisanego na pięciokącie rownobocznym żaden z wierzchołków nie ma wierzchołka przeciwległego, wiec nie ma takich dwoch wierzchołkow (śrub) ktore "tworzyłyby" średnice.
Powiedziano tylko, że zawsze jest to średnica okręgu opisanego na osiach śrub.