Odp: kappa - immobilizer

Awatar użytkownika
piticooler
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 66
Rejestracja: 19 sie 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Kappa - immobilizer

Post autor: piticooler » 02 mar 2006, 11:57

witam
mam problem z dorobieniem kluczyka... mam czerwony klucz matke i jeden czarny ze sterowaniem centralnego zamka ale nie da sie z niego odpalic auta ( nie odlacza sie imobilaizer) czy jest jakas mozliwosc zakodowania tego kluczyka bez wizyty w ASO?? mam tez ta karte codowa ale nie wiem czy si eprzyda do czegos?? po co sa ta dioda i dziurka przy lusterku??
PILNE wiem ze bylo to juz na forum ale nie moge tego zrozumiec:)
była thema 2,0 8V 89r:). była kappa 2,4JTD 99r. jest ALFA 166 2,4JTD i Fiat bravo JTD...lancia jeszcze bedzie!!!

Blash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1213
Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00

Kappa - immobilizer

Post autor: Blash » 02 mar 2006, 12:12

a matka sie da odpalic auto?
w kluczykach jest kosc którą rozpoznaje nadajnik immo przy stacyjce , natomiast ustroistwo przy lusterku programuje kluczyk do centralnego ,

Awatar użytkownika
piticooler
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 66
Rejestracja: 19 sie 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Kappa - immobilizer

Post autor: piticooler » 02 mar 2006, 12:19

matka odpala ... i tylko matka mam tylko dwa wiec musze korzystac z matki...
była thema 2,0 8V 89r:). była kappa 2,4JTD 99r. jest ALFA 166 2,4JTD i Fiat bravo JTD...lancia jeszcze bedzie!!!

Awatar użytkownika
piticooler
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 66
Rejestracja: 19 sie 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Kappa - immobilizer

Post autor: piticooler » 02 mar 2006, 12:27

nieraz jeszcze jest tak ze jak wlozy sie matke i przekreci kluczyk bez odpalania po czym wlozy si eten drugi zaraz po niej to tym drugim tez da sie odpalic ... ale po jego wyjeciu i ponowniej probie juz nie .... co z tym zrobic...??
była thema 2,0 8V 89r:). była kappa 2,4JTD 99r. jest ALFA 166 2,4JTD i Fiat bravo JTD...lancia jeszcze bedzie!!!

Blash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1213
Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00

Kappa - immobilizer

Post autor: Blash » 02 mar 2006, 12:41

przejdz sie do dobrego zakładu dorabiania kluczy i dowiedz czy na podstawie matki zaprogramuja kosc ja miałem przy swojej kappie własnie taki nieoryginalny dorabiany z immo

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1374
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Kappa - immobilizer

Post autor: Luckyy » 02 mar 2006, 12:50

Opisu kodowanie nie znam - jest w instrukcji i byl tez pisany na forum, w kluczyku jest "czarna kostka" od immo, a antena jest tuz przy stacyjce (a w zasadzie dookola niej)

a ze nawet mi sie chcialo (bo jest ładna sloneczna pogoda) to ponizej jest opis z instrukcji ... :wink:

http://img205.imageshack.us/img205/388/lwf1030qz.th.jpg[/img]

http://img205.imageshack.us/img205/6839 ... 9ym.th.jpg[/img]
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Kappa - immobilizer

Post autor: tomek » 02 mar 2006, 12:56

"piticooler" pisze:matka odpala ... i tylko matka mam tylko dwa wiec musze korzystac z matki...
3,5 roku temu dorabialem z normalnego kluczyka tu:
ARKA Warszawa Odolanska 9A, tel. 022 845 16 28.
SPrawa wyglada tak - dorabiaja kluczyk z surowki, a pozniej programuja 'chip' na postawie klucza wzorcowego.
Podzwon po okolicznych 'dorabiczach kluczy'.
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Kappa - immobilizer

Post autor: tomek » 02 mar 2006, 13:00

"Luckyy" pisze:a ze nawet mi sie chcialo (bo jest ładna sloneczna pogoda) to ponizej jest opis z instrukcji ... :wink:
Ale to dotyczy alarmu a nie immobilizera.
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

PeGaZ
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 273
Rejestracja: 07 kwie 2005, 0:00
Lokalizacja: Wa-wa Tarchomin

Odp: kappa - immobilizer

Post autor: PeGaZ » 02 mar 2006, 15:54

"piticooler" pisze:witam
mam problem z dorobieniem kluczyka... mam czerwony klucz matke i jeden czarny ze sterowaniem centralnego zamka ale nie da sie z niego odpalic auta ( nie odlacza sie imobilaizer) czy jest jakas mozliwosc zakodowania tego kluczyka bez wizyty w ASO?? mam tez ta karte codowa ale nie wiem czy si eprzyda do czegos?? po co sa ta dioda i dziurka przy lusterku??
PILNE wiem ze bylo to juz na forum ale nie moge tego zrozumiec:)
Wieczorkiem, jak mnie Alzhaimer nie dorwie, to poszukam - zdaje mi się, że w jednym z programów serwisowych jest opis.... - ale dotyczy tylko immobilizera, nie alarmu (więc nie ma związku z tą diodą pod sufitem).
Kappa '98 2.0 20V - LPG - była
Obecnie bezpartyjny - bo śmigam VW
VW Passat Variant B5 3BG 2001
1.9 TDI 130KM/PBOX 155KM, HIGHLINE

PeGaZ
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 273
Rejestracja: 07 kwie 2005, 0:00
Lokalizacja: Wa-wa Tarchomin

Kappa - immobilizer

Post autor: PeGaZ » 02 mar 2006, 19:31

"piticooler" pisze:nieraz jeszcze jest tak ze jak wlozy sie matke i przekreci kluczyk bez odpalania po czym wlozy si eten drugi zaraz po niej to tym drugim tez da sie odpalic ... ale po jego wyjeciu i ponowniej probie juz nie .... co z tym zrobic...??
Nie potrafię wszystkiego ładnie przetłumaczyć, więc się nie będę "pokrakował" i dam oryginał:

A maximum of 8 keys can be programmed.


1. Obtain all keys
2. Insert master key into ignition switch
3. Switch ignition ON
4. Wait for LED exitinguish
5. Switch ignition OFF
6. Carry out the following within 10 seconds:
7. Remove master key
8. Insert non programmed key into ignition switch
9. Switch ignition ON
10. Wait for LED exitinguish
11. Switch ignition OFF
12. Remove key
13. Repeat above procedure to program remaining keys
14. After programming last key proceed as follows:
15. Insert master key into ignition switch
16. Switch ignition ON
17. Wait for LED exitinguish
18. Switch ignition OFF
19. Switch ignition ON. Wait approximately 3 seconds
20. Ensure immobilizer LED illuminates for approximately 0,7 second and then goes out to indicate correct programming.

Z punktów 2-10 - wynika, że to co się Tobie przydażyło (powyżej) jest właściwym zachowaniem ;)
Kappa '98 2.0 20V - LPG - była
Obecnie bezpartyjny - bo śmigam VW
VW Passat Variant B5 3BG 2001
1.9 TDI 130KM/PBOX 155KM, HIGHLINE

Awatar użytkownika
piticooler
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 66
Rejestracja: 19 sie 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Kappa - immobilizer

Post autor: piticooler » 05 mar 2006, 20:28

"PeGaZ" pisze:19. Switch ignition ON. Wait approximately 3 seconds
20. Ensure immobilizer LED illuminates for approximately 0,7 second and then goes out to indicate correct programming.

Z punktów 2-10 - wynika, że to co się Tobie przydażyło (powyżej) jest właściwym zachowaniem ;)
witam ponownie!!
dzieki wszytskim za wskazowki.. niestety n iemialem przez ostatnie pare dni dostepu do komputera i bylem odciety od forum:(
moge prosic o przetlumaczenie tych dwoch ostatnich kroków:)
czy moge sam zaprogramowac ten klucz czy jednak mozliwa jest tylko taka sytuacja a zeby to zrobic trzeba si eudac do ASO??
z gory dzieki!!:)
była thema 2,0 8V 89r:). była kappa 2,4JTD 99r. jest ALFA 166 2,4JTD i Fiat bravo JTD...lancia jeszcze bedzie!!!

PeGaZ
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 273
Rejestracja: 07 kwie 2005, 0:00
Lokalizacja: Wa-wa Tarchomin

Kappa - immobilizer

Post autor: PeGaZ » 05 mar 2006, 21:54

"piticooler" pisze:
"PeGaZ" pisze:19. Switch ignition ON. Wait approximately 3 seconds
20. Ensure immobilizer LED illuminates for approximately 0,7 second and then goes out to indicate correct programming.

Z punktów 2-10 - wynika, że to co się Tobie przydażyło (powyżej) jest właściwym zachowaniem ;)
witam ponownie!!
dzieki wszytskim za wskazowki.. niestety n iemialem przez ostatnie pare dni dostepu do komputera i bylem odciety od forum:(
moge prosic o przetlumaczenie tych dwoch ostatnich kroków:)
czy moge sam zaprogramowac ten klucz czy jednak mozliwa jest tylko taka sytuacja a zeby to zrobic trzeba si eudac do ASO??
z gory dzieki!!:)
Wg tego opisu pewnie (choć tego nie robiłem) da się "wbić" do immobilizera nieuszkodzone kluczyki (w zasadzie to nie programuje się kluczyków, ale dodaje się je do pamięci immobilizera - one mają jakiś stały kod, i kwetsia tego, aby powiedzieć immo, że dany kluczyk ma być rozpoznawany). Jeżeli masz uszkodzoną kostkę w kluczyku to nic to nie da.

Tak jak wcześniej pisałem - nie potrafię dobrze tłumaczyć, ale postaram się napisać jak ja to rozumiem:
19. Włącz zapłon. Odczekaj ok 3 sekund.
20. Upewnij się, że dioda od immobilizera zaświeciła się na ok 0,7 sekundy i zgasła - oznacza to właściwe zaprogramowanie.
Kappa '98 2.0 20V - LPG - była
Obecnie bezpartyjny - bo śmigam VW
VW Passat Variant B5 3BG 2001
1.9 TDI 130KM/PBOX 155KM, HIGHLINE

Awatar użytkownika
piticooler
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 66
Rejestracja: 19 sie 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Kappa - immobilizer

Post autor: piticooler » 06 mar 2006, 15:39

dzieki za pomoc... sprawdze czy to cos dalo przy najblizszej okazji .... bo wytlumaczenie tego mojemu staruszkowi zeby sam to zrobil .. nie wiem czy da jakies efekty
dzieki PeGaZ!!
była thema 2,0 8V 89r:). była kappa 2,4JTD 99r. jest ALFA 166 2,4JTD i Fiat bravo JTD...lancia jeszcze bedzie!!!

Awatar użytkownika
piticooler
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 66
Rejestracja: 19 sie 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Kappa - immobilizer

Post autor: piticooler » 18 mar 2006, 21:43

Witam PeGaZ:)
dzis troche posiedzialem przy samochodzi no i niestety ten system ktory mi podrzuciles nie dziala:((
popierwsze w pkt 6. po wylaczeniu zaplonu kluczem "master" i odczekaniu 10 sek i prubie z kluczem zwyklym ... wogole nie odblokowywuje immo... jezeli zrobi sie to szybko nie czekajac 10 sek to faktycznie jest tak ze po kluczu "master" gdy zgasnie kontrolka i wlozeniu klucza zwyklego i prubie odpalnia to gasnie..:)
ale idac dalej po ponowynym wlozeniu klucza "master" probie odpalenia kontrolka gasnie wylaczam zaplon, ponownie zalaczam zaplon kontrolka gasnie po ok 3 sek ale pozniej juz nei ma tego mignięcia 0,7sek.
mimo to gdy wezme po tym wszytskim klucz zwykly i probuje zalaczyc zaplon to kontrolka immo gasnie i wszytsko jest ok ... wydawalo by sie ze to zadzialalo ale niestety po wyjeciu klucza i prubie ponownej juz niedziala i trzeba wszytsko robic odnowa....:(
moze cos zle robie ale probowalem jzu na wszytski chyab mozliwe sposoby i nic:((
moze masz jeszcze jakies pomysly??:)
pomijajac ASO... tam mi pan powiedzial ze za niecale 500zl dorobi mi org klucz i zakoduje gratis ten co mam:))
pozdrawiam!!
była thema 2,0 8V 89r:). była kappa 2,4JTD 99r. jest ALFA 166 2,4JTD i Fiat bravo JTD...lancia jeszcze bedzie!!!

PeGaZ
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 273
Rejestracja: 07 kwie 2005, 0:00
Lokalizacja: Wa-wa Tarchomin

Kappa - immobilizer

Post autor: PeGaZ » 19 mar 2006, 8:29

"piticooler" pisze:popierwsze w pkt 6. po wylaczeniu zaplonu kluczem "master" i odczekaniu 10 sek i prubie z kluczem zwyklym ... wogole nie odblokowywuje immo...
Ja pkt. 6 raczej bym interpretował jako wskazówkę, że cały proces programowania powinien zamknąć się w 10 sekundach.. ;)
A przepis na programowanie jest z programu AutoData - więc sądzę, że powinien działać
"piticooler" pisze:pomijajac ASO... tam mi pan powiedzial ze za niecale 500zl dorobi mi org klucz i zakoduje gratis ten co mam:))
pozdrawiam!!
Możliwe jest też, że to wcale nie immo się rozprogramowało, ale po prostu kluczyk się uszkodził i nie działa w nim ta kostka do komunikacji z immo :( ....
Kappa '98 2.0 20V - LPG - była
Obecnie bezpartyjny - bo śmigam VW
VW Passat Variant B5 3BG 2001
1.9 TDI 130KM/PBOX 155KM, HIGHLINE

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”