Strona 5 z 6

Re: Kappa - hak

: 24 maja 2015, 16:06
autor: Bichoń
A powiedzcie mi, czy można podnieść samochód podstawiając podnośnik pod instalację haka, wytrzyma to podniesienie całego tyłu? Pasuje mi podnieść symetrycznie tył samochodu.

Druga sprawa - we wtyczce bagażnika znalazłem tylko +12V, żadnych innych sygnałów tam nie ma. Może trzeba wstawić jakiś przekaźnik albo bezpiecznik?

Re: Kappa - hak

: 24 maja 2015, 17:08
autor: topcio
bichon pisze:A powiedzcie mi, czy można podnieść samochód podstawiając podnośnik pod instalację haka, wytrzyma to podniesienie całego tyłu? Pasuje mi podnieść symetrycznie tył samochodu.
Kiedyś tak zrobiłem i wytrzymało (pamiętaj o przewodach gazowych, które zostawiłeś pod belką haka !!! )
bichon pisze:Druga sprawa - we wtyczce bagażnika znalazłem tylko +12V, żadnych innych sygnałów tam nie ma. Może trzeba wstawić jakiś przekaźnik albo bezpiecznik?
Wydaje mi się, że powinna pojawiać się masa - tzn sterowane masą jest.

Re: Kappa - hak

: 24 maja 2015, 19:58
autor: Borek
W instrukcji (użytkownika, nie serwisowej) jest podane miejsce podłożenia lewarka na środku pod tylną belką poprzeczną albo przednią belką poprzeczną silnika, aż się dziwiłem. Strony 179-180. :D

Re: Kappa - hak

: 25 maja 2015, 13:12
autor: bogdan
Nie posiadam instalacji gazowej w żadnym z aut, bez butli i przewodów LPG montaż jak w/w.

Re: Kappa - hak

: 25 maja 2015, 20:34
autor: Bichoń
Sprawdziłem sygnały we wtyczce do modułu haka. I masa pojawia mi się na pinie, gdy wyłączę dane światła. Nie miałem rozpiski który pin jest od czego, ale np. Jak wyłączyłem światła pozycyjne to miałem przejście od pinu do masy tam, gdzie nie miałem wcześniej przy zapalonych światłach. Tak ma być?

Re: Kappa - hak

: 25 maja 2015, 21:42
autor: topcio
bichon pisze: Nie miałem rozpiski który pin jest od czego, ale np.
Rozpiska jest na drugiej stronie tego tematu.

Re: Kappa - hak

: 25 maja 2015, 22:37
autor: Bichoń
Wiem, ale w garażu nie miałem. Garaż niestety daleko od domu. Dlatego robiłem trochę na czuja.
Ale jak z tą pojawiającą się masą, czy to jest normalne, że działa "na odwrót"?

Re: Kappa - hak

: 26 maja 2015, 14:13
autor: topcio
Tak, o ile pamiętam tak właśnie miałem w 2,4 (chwilowo nie mogę sprawdzić w qp jak jest) i ostatecznie :hmmm: , to już kilka lat minęło i pamięć zawodzi, z kostki wziąłem kierunkowskazy ( normalnie w kostce miga + ) a resztę z wiązki przez przekaźniki.

Re: Kappa - hak

: 26 maja 2015, 14:33
autor: Bichoń
A gdzie wpinaliście się z przeciwmgielnymi, chodzi mi o podłączenie do oryginalnej wiązki?

Re: Kappa - hak

: 26 maja 2015, 14:39
autor: topcio
Tak aby było wygodnie i bardzo nie rzucało się w oczy :)

Re: Kappa - hak

: 31 maja 2015, 10:13
autor: Bichoń
Podpiąłem się z przeciwmgielnymi przy wejściu wiązki z klapy do nadwozia. Trochę wyciągnąłem kable, wpiąłem się, a potem puściłem przewód nad bagażnikiem pod półką, na prawą stronę. Elektryka u mnie wygląda tak:
Obrazek

Re: Kappa - hak

: 10 gru 2016, 21:40
autor: Trucker
Przymierzam się do instalacji haka w swojej Kappie.
Zastanawia mnie, skąd wziąć zasilanie (+12V) i masę dla wszystkich (prócz kierunkowskazów) świateł przyczepy? Z tej białej, 7-pinowej kostki? Przewody wytrzymają?
Jak wyglądają otwory do montażu haka w podwoziu? Cały "spód" mam pięknie wysmarowany srebrną masą, nic nie widać. W miejscach otworów są wyjmowane zaślepki?
Z góry dzięki za pomoc.

Re: Kappa - hak

: 10 gru 2016, 22:59
autor: Gepard
Hak montowałem z siedem lat temu i trochę już zapomniałem, ale z tego co pamiętam to większość otworów jest we wnęce na koło zapasowe i są one po prostu zasmarowane pastą głusząca, wystarczy je przebić wkrętakiem, widać je po wyjęciu koła zapasowego. Kolejne, chyba cztery, są na tylnym pasie, z czego dwie dostępne po zdjęciu zderzaka i one są zatkane zaślepkami. Przewód masowy po prostu przykręciłem do nadwozia, kierunki i chyba właśnie zasilanie były w kostce (tu mogę sie mylić). Pozostałe światła brałem bezpośrednio z przewodow i poprzez przekażniki łączyłem z przewodami haka.
Dodam, że moja Kappa była z 97r. i nie wiem czy tak samo było w pózniejszych rocznikach.

Re: Kappa - hak

: 11 gru 2016, 14:02
autor: Trucker
Dzięki Gepard
Jeszcze jedno małe pytanie: którędy poprowadzona jest wiązka przewodów do haka - tzn. gdzie znajduje się otwór w podwoziu dla przeprowadzenia przewodów?
I czy konieczna jest wymiana przerywacza kierunkowskazów na mocniejszy (jak zaleca instrukcja obsługi)?

Re: Kappa - hak

: 13 gru 2016, 1:36
autor: Gepard
Jeśli dobrze pamiętam, to jest zaślepiony otwór w tylnym pasie. Miałem Kappę SW - w sedanie może być trochę inaczej, ale nie sądze bo hak jest ten sam. Przerywacza nie wymieniałem.